چگونه در دبی کار پیدا کنیم؟

چگونه در دبی کار پیدا کنیم؟
5/5

افرادی که قصد دارند اقامت دبی را به شیوه های گونگون به دست آوردند، اولین سوالی که در ذهن آنها ایجاد می شود است که چگونه در دبی کار پیدا کنیم؟

کار در دبی با فرصت‌های تجاری رو به رشد و بازار متنوع آن، شرایط عالی را برای افراد به وجود می آورد تا شغل و زندگی مطلوب و موفقی در دبی داشته باشند.

دبی به علت برخورداری از مشاغل پردرآمد، معافیت افراد حقیقی از مالیات و بالا بودن استاندارد های زندگی، به مقصدی جذاب برای افرادی که از سراسر دنیا جویای کار هستند، تبدیل شده است.

این شهر، از زیرساخت‌های توسعه‌یافته ای برخوردار است. همینطور دارای مزیت های متعددی نظیر بیمه درمانی، مسکن، کمک‌هزینه و تعطیلات با حقوق به شاغلان می باشد. اگر بخواهیم به طور کلی ، کار در دبی یک تجربه ارزشمند برای شما رقم می زند و فرصت‌های رشد شخصی و حرفه‌ای را برای افراد ایجاد می کند.

 

مزیت های کار در دبی

 

مزیت های کار در دبی

در وهله اول و قبل از هرچیز باید بدانیم که محبوبیت دبی بین متقاضیان کار به چه علتی است؟ این کشور چه امکاناتی را در اختیار مهاجرین قرار داده که کار در دبی مورد توجه همه قرار گرفته است؟

دبی یکی از پیشرفته ترین شهرهای دنیا محسوب می شود و مردم از نقاط مختلف جهان به منظور کار، زندگی و مواردی از این دست، به آنجا می‌روند.

این شهر برای افرادی که به‌دنبال فرصت‌های شغلی هستند، گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود و به دلایل موجه، به مقصدی پرطرفدار برای افرادی تبدیل شده است که به‌دنبال کار در خارج از کشور خود هستند.

برای اطلاع از اینکه چه کاری در دبی خوب است؟ این مقاله را مطالعه فرمایید.

در ادامه نگاهی جامع تر به بعضی از مزیت های کار در دبی خواهیم داشت.

  • سیستم کاری بدون مالیات

دبی از سیستم کاری بدون مالیات برخوردار است که برای نیروهای کار این شرایط را فراهم می کند تا مقدار قابل توجهی از درآمد خود را حفظ نمایند. این یک مزیت بزرگ برای افرادی است که به‌دنبال پافتن شغل در خارج از کشور می باشند؛ چرا که این فرصت برای آنها محیا خواهد بود تا  هر ماه پول بیشتری پس‌انداز کنند.

  • بالا بودن درآمد و پیشرفت شغلی

یکی دیگر از مزیت های چشمگیر کار در دبی می توان به حقوق بالا و فرصت‌های عالی برای پیشرفت شغلی اشاره کرد. این شهر به علت حقوق بالا، تعطیلات با حقوق، مزایای پزشکی و سایر مزایای کاری مورد توجه بسیاری قرار گرفته استمو. همه این‌ها موجب می‌شود افراد خیلی سریع‌تر به رشد حرفه‌ای و پیشرفت شخصی دست یابند.

  • محیط کاری امن و مطمئن

محیط کاری در دبی امن و مطمئن می باشد. از ویژگی های مردم دبی می توان به صبور و مهمان‌نواز بودن آنها اشاره کرد و افراد از هر طبقه اجتماعی می‌توانند در آنجا از احساس امنیت و آرامش برخوردار شوند.

همینطور دبی قوانین سخت‌گیرانه‌ای در حوزه آزار و اذیت و تبعیض علیه نیروهای کار دارد. به این ترتیب، افراد می‌توانند بدون نگرانی درمورد رفتار ناعادلانه، در آنجا به انجام کار مشغول شوند.

  • زیرساخت‌های پیشرفته و امکانات مدرن

دبی استاندارد زندگی عالی را با زیرساخت‌های پیشرفته و امکانات مدرن را با هم تلفیق کرده است. این شهر امکانات بهداشتی و مؤسسات آموزشی عالی در سطح جهانی دارد و از نظر فرهنگی، جزو شهر های پرجنب‌وجوش قرار می گیرد.

همه این عوامل به کیفیت بالای زندگی افراد شاغل در دبی کمک می‌کنند. ضمن اینکه دبی به علت تنوع مراکز خرید و سرگرمی‌، به مکانی هیجان‌انگیز برای زندگی و کار تبدیل شده است.

  • رشد شخصی و فرهنگی

کار کردن در دبی فرصت‌هایی را به منظور رشد شخصی و فرهنگی فراهم می‌کند. زندگی و کار در یک کشور خارجی دیدگاه  فرد را به روی سبک‌های زندگی، باورها و فرهنگ‌های مختلف باز می‌کند.

جمعیت دبی تشکیل شده از مردم سراسر جهان می باشد. به این ترتیب، کار در آنجا فرصتی استثنایی جهت آشنایی با فرهنگ‌ها و سبک‌های مختلف زندگی‌ خواهد بود.

به منظور اینکه نسبت های به شغل های پردرآمد دبی آشنایی پیدا کنید، خواندن مقاله کار در دبی را به شما توصیه میکنیم.
 

 

چگونه در دبی کار پیدا کنیم؟

 

چگونه در دبی کار پیدا کنیم؟

کشور امارات با به وجود آوردن فرصت‌های کاری (از جمله ویزای طلایی دبی)، شرایط کار در دبی را آسان کرده است. اقامت کاری امارات، یک‌ شیوه عالی به منظور مهاجرت به این کشور محسوب می شود. البته به هر شیوه ای که خودتان را به دبی برسانید، با این سوال مواجه خواهید شد که چگونه در دبی کار پیدا کنیم.

چند نکته مهم و چند شیوه اصولی برای رسیدن به شغل مناسب در دبی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • شناسایی توانایی های خود

قبل از هر چیز، با دقت توانایی‌ها، تجربه‌های شغلی و علایق خود را مورد ارزیابی قرار دهید. سعی کنید بر روی یک حوزه کاری که در آن تخصص و مهارت دارید، متمرکز نمایید.

کارفرماهای دبی، به دنبال افرادی هستند که به طور دقیق نسبت به هدف خود آگاهی داشته باشند. شما می‌توانید با جستجو کردن، مشاغل مورد نیاز در دبی را پیدا کنید.

  • ایجاد یک شبکه ارتباطی در دبی

به منظور ورود به چرخه شغلی دبی، بایستی با اعضای آن ارتباط بگیرید. افراد زیادی به دنبال کار یا مشغول کار در دبی هستند که این افراد می توانند به ما کمک کنند تا بدانیم چگونه در دبی کار پیدا کنیم.

یکی از شیوه های پیدا کردن این افراد و ارتباط با آن‌ها، لینکدین می باشد که می توان آن را یک پلتفرم بسیار مفید به منظور انجام این کار معرفی کرد. سعی کنید خودتان را در این فضای ارتباطی جای دهید.
ایجاد ارتباطات قوی، به شما کمک می‌کند تا بهتر و سریع‌تر از فرصت‌های شغلی دبی اطلاع پیدا نمایید.

در نظر داشته باشید، همیشه افرادی که تجربه واقعی از یک شغل را دارند، بهترین مشاوران و راهنما برای شما خواهند بود. از تجربه‌ها، توصیه‌ها، شکست‌ها، موفقیت‌ها و کمک‌های این افراد می توانید در راستای کار خود استفاده کنید.

  • ارائه درخواست در زمان مناسب

چنانچه شغل مدنظرتان را پیدا کرده‌اید، بایستی مراقب زمان ارائه درخواستتان باشید. ارسال درخواست کار برای شرکت های دبی، بایستی در زمان درست صورت گیرد.

خوب است بدانید که در ماه‌های ژانویه و فوریه، جذب نیرو در دبی بسیار زیاد است. مارس، آوریل و مه هم ماه‌های خوبی هستند. استخدام در ماه‌های تابستان (ژوئن، ژوئیه و آگوست) در کمترین حالت ممکن قرار می گیرد.

  • کمک گرفتن از سایت های کاریابی

به منظور جستجوی فرصت‌های استخدام، بایستی از طریق وب‌سایت‌های معتبر اقدام کنید. در متن زیر تعدادی از بهترین سایت‌های کاریابی در دبی را معرفی کرده  ایم که با مراجعه کردن به آنها می توانید شغل ها اعلام شده را مورد ارزیابی قرار دهید.

  • ارائه رزومه ای باکیفیت

برای اپلای کاری و همینطور مورد تایید واقع شدن آن، نیاز به یک رزومه خوب دارید. کارفرماها در دبی، برعکس بعضی از کارفرماهای ایرانی، به کیفیت رزومه بیشتر از کمیت آن اهمیت می‌دهند.

سعی کنید تمرکز خود را بر روی یک حوزه مشخص بگذارید و توانایی‌هایتان را به طور کامل و واضح شرح دهید. لازم نیست برای هر شرکت، یک رزومه جداگانه ارسال نمایید. فقط کافیست رزومه‌تان را جامع و کامل نگارش کنید.

  • در ارتباط بودن با آژانس های استخدام

آژانس‌های استخدام و مشاورینشان، آگاه‌ترین مجموعه‌ها برای کار پیدا کردن در دبی محسوب می شوند. این آژانس‌ها، با مورد ارزیابی قرار دادن رزومه شما و شناخت بازار کار در دبی، کمک خوبی به شما خواهند کرد. سعی کنید آژانس‌های معتبر، خوش‌نام و مسلط بر حوزه تخصصی خودتان را انتخاب کنید و در صورت نیاز بع راهنمایی بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در آلتبسم در ارتباط باشید.

  • ارائه درخواست همکاری

بعد از تشخیص شغل مناسب و شناسایی شرکت ها، درخواست همکاری خود را به علاوه رزومه، ارسال نمایید. قبل از درخواست همکاری، شرایط استخدام هر شرکت را همجون زبان، تخصص، تحصیلات و مواردی از این قبیل را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که درخواست شما تأیید شود، دعوت به مصاحبه خواهید شد و وارد مراحل استخدام می‌شوید.

 

شرایط کار در دبی

 

شرایط کار در دبی

شرایط کار در دبی برای ایرانیان همانند اتباع اکثر کشورها، یکسان است. برای هر فرد ایرانی بالای ۱۸ سال این شرایط فراهم است تا در دبی کار کند؛

به شرط اینکه استانداردهای تعیین شده به وسیله وزارت منابع انسانی امارات را داشته باشد؛ همینطور حداکثر سن برای شاغلان تعریف نشده است، اما شرکت‌ها در دبی برای استخدام نیروهای کار بالای ۶۵ سال بایستی حقوق بیشتری پرداخت نمایند.

افراد باید تاییدی های آموزشی و تجربه کاری لازم را برای شغل موردنظر در دبی داشته باشند. این موضوع مخصوصا برای موقعیت‌های مهارت‌محور و حرفه‌ای که رقابت برای به دست آوردن آن‌ها شدید است، اهمیت بسیار زیادی دارد.

کارفرمایان در دبی همیشه به‌دنبال افرادی هستند که در حوزه هایی همچون حوزه های تجاری، مهندسی، درمان، گردشگری و امور مالی مهارت داشته باشند.

همه نیروهای کار خارجی باید از فرهنگ و ارزش‌های محلی اطلاع داشته باشند و به سنت‌ها و آداب و رسوم احترام بگذارند. از جمله این آداب در اماکن عمومی می توان به پوشش مناسب، پرهیز از نوشیدن مشروبات الکلی و احترام به آداب و رسوم مذهبی اشاره کرد.

همینطور افراد باید از تسلط کافی نسبت به زبان رسمی تجارت در دبی، یعنی انگلیسی برخوردار باشند. مسلط بودن به زبان عربی هم اهمیت دارد؛ اما آشنایی داشتن آن برای اکثر مشاغل الزلمی نیست. اما همانطور که می دانید چندزبانه بودن نیز یک مزیت مهم به شمار می رود؛ به‌خصوص اگر در صنعت گردشگری به فعالیت مشغول شوید.

اخیراً

صدور ویزا برای اتباع ایرانی دچار تحولاتی شده است. به این ترتیب برای ایرانی‌ها تنها در صورت راه‌اندازی کسب‌وکار و ثبت شرکت در امارات شرایط دریافت ویزا دبی فراهم می باشد. پیشنهاد می کنیم جهت به دست آوردن اطلاعات به‌روز با مشاوران ما در آلتبسم در تماس باشید.

از میان شیوه های به دست آوردن اقامت دبی، مهاجرت کاری یک گزینه پرطرفدار است. با افزایش تمایل مهاجرین به منظور انتخاب دبی به عنوان مقصد، این که چگونه در دبی کار پیدا کنیم، اهمیت پیدا کرده است.

رو به رشد بودن اقتصاد دبی، عدم پرداخت مالیات و موارد این‌چنینی، جذابیت‌های کار کردن در دبی را افزایش داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *