اقامت رومانی از طریق تولد

اقامت رومانی از طریق تولد
5/5
این روزها اقامت رومانی از طریق تولد سوال بسیاری از افراد برای مهاجرت می باشد، با توجه به اینکه کشور رومانی تابع سیستم خون می باشد نه خاک. اخذ تابعیت این کشور از طریق تولد بر اساس آزمایش های خونی افراد صورت مشخص می گردد. خوب است بدانید که کشور رومانی، به یکی از کشورهای مورد تقاضای بسیاری از افراد در سال های گذشته بوده است. این کشور را می توان به علت برخورداری از فرهنگ بسیار غنی، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جهان معرفی کرد و مردم خونگرم و مناظر زیبای این کشور موفق شده اند افراد زیادی را برای زندگی، تحصیل و کار به خود جذب نمایند.

مهاجرت از طریق تولد

یکی از راه های مهاجرت به رومانی به شمار می رود. هر کشوری به فرزندان متولد شده در خاک آن کشور با شرایط خاصی تابعیت می دهد. به منظور اقدام به دریافت تابعیت رومانی از طریق تولد بایستی از شرایط دریافت تابعیت رومانی اطلاع داشت که در این مقاله می خواهیم شما را با موضوع مهاجرت به رومانی از طریق تولد آشنا کنیم. دریافت تابعیت به طور کلی رابطه سیاسی و معنوی می باشد که فرد را به دولت معینی مرتبط می کند. تابعیت از طریق تولد جزو اصلی ترین انواع تابعیت به حساب می آید که این تابعیت، تابعیتی است که با تولد شخص شروع شده و در طول زندگی ادامه پیدا می کند و از دو شیوه  خاک یا خون حاصل می شود و به طور معمول این تابعیت غیر ارادی و تحمیلی می باشد. جهت درک این مفهوم به این مثال توجه کنید؛ فردی در ایران متولد شود بر طبق مفاد قانون ما خواه ناخواه ایرانی به شمار می رود، البته به شرط این که شروط دیگری همچون پدر ایرانی هم ذکر شده باشد. از این رو، کسی که از تابعیت ایرانی از طریق تولد برخوردار شد، نمی تواند تابعیت را انتخاب کند بساکه تابعیت بر او تکلیف می شود. لازمه ترک این نوع تابعیت نیز رعایت شرایط حقوقی خاص می باشد. خوب است بدانید که کشور رومانی عضو اتحادیه اروپایی است و قوانین در این کشورها به طور تقریبی شبیه به هم می باشند. دریافت تابعیت در کشور رومانی از راه تولد مانند دیگر کشورها از طریق خون بوده، جز در صورتی که تصویب قوانین جدید این شرایط را عوض کند. بیشتر بخوانید: اقامت رومانی از طریق سرمایه گذاری  

اقامت رومانی از طریق تولد

در مواردی تابعیت کشور رومانی از طریق تولد صورت می گیرد که فرزندی در کشور رومانی متولد شود و در این کشور سکونت داشته و مقیم باشد. متقاضیانی که به مدت 5 سال در رومانی اقامت داشته اند اما متولد رومانی نیستند. متقاضی با فرد اهل رومانی ازدواج کند و به مدت 3 سال مقیم رومانی باشد. افرادی که می خواهند برای فرزند خود تابعیت رومانی از طریق تولد را دریافت کنند، بایستی از سن قانونی برخوردار باشند. برخورداری از سوابق کیفری در اخذ  تابعیت در رومانی از طریق تولد کار افراد را پیچیده تر خواهد کرد. لازم به ذکر است که تسلط داشتن به زبان رومانی و آشنا بودن با آیین و آداب اهالی کشور رومانی در این امر تاثیر چشم گیری خواهد داشت. در صورتی که فرد تابع کشور رومانی باشد، می تواند نسبت به دریافت تابعیت و اقامت رومانی برای همسر و فرزندان زیر 14 سال خود اقدام نماید.    

شرایط دریافت تابعیت اقامت رومانی از طریق تولد

تابعیت رومانی طبق ماده 4 قانون تابعیت و اقامت کشور رومانی در شرایط زیر قابل دریافت می باشد:
  • فرزند متولد شده در رومانی از والدین رومانیایی
  • فرزند متولد شده در کشوری دیگر اما از والدین رومانیایی
  • تولد فرزند در رومانی از والدین نامعلوم (فرزند خواندگی)
  طبق ماده 6 قانون تابعیت و اقامت در رومانی با شرایط خاصی فرزند خوانده تابعیت رومانی دریافت می کند که از شرایط زیر برخوردار باشد:
  • فرزند خوانده تابعیت خارجی داشته و یا تابعیتی نداشته باشد.
  • حداکثر سن 18 سال می باشد.
  • چنانچه والدین فرزند خوانده از تابعیت های مختلفی برخوردار باشند، برطبق توافق تابعیت اعطا می شود.
  در صورتی که یکی از این والدین رومانی باشد با توافق می توانند برای فرزند خوانده تابعیت رومانی دریافت نمایند. درصورتی که توافقی بین طرفین وجود نداشته باشد، تصمیم گیری در مورد تابعیت کودک از طرف دادگاه صورت می گیرد. در صورتی که فرزند خوانده 14 سال داشته باشد، پذیرش و رضایت فرد جهت دریافت تابعیت الزامی است. چنانچه کودک کودک توسط پدر یا مادر مجرد به فرزند خواندگی قبول شود می تواند تابعیت رومانی دریافت نماید. در کشور رومانی بر اساس ماده 9 قانون تابعیت و اقامت در شرایط خاصی می توان جهت دریافت اقامت اقدام کرد که این شرایط خاص به شرح زیر می باشد:
  • کودکی که در کشور رومانی به دنیا آمده و در این کشور اقامت داشته باشد.
  • فردی که در این کشور متولد نشده اما 5 سال در این کشور زندگی کرده است.
  • فرد خارجی با یک تبعه رومانی ازدواج کرده و 3 سال در این کشور زندگی کند.

همچنین

علاوه بر برخورداری از شرایط بالا، برخورداری از شرایط دیگری نیز الزامی می باشد که این شرایط به صورت زیر است:
  •  برخورداری از حداقل سن 18 سال
  • آشنایی داشتن با آداب و رسوم اتباع رومانی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • آشنایی داشتن با زبان رومانیان در حد برقراری ارتباط
برخورداری از اطلاعات لازم درباره تابعیت در رومانی از طریق تولد به شما کمک خواهد کرد تا مراحل دریافت این نوع تابعیت را به سادگی طی نمایید. اخذ تابعیت و اقامت در کشور رومانی با شیوه های مختلفی ممکن می باشد. شما می توانید از طریق تحصیل ، کار، سرمایه گذاری یا سایر شیوه ها وارد کشور زیبای رومانی که در قاره اروپا واقع شده است، شوید. بعد از گذشت مدت زمان مشخص و همینطور برخورداری از شرایط مورد نظر، می توانید به منظور دریافت اقامت و یا دریافت تابعیت این کشور اقدام نمایید. مشاورین بسیار خوب و کارشناسان مجرب ما در مجموعه آل تبسم آماده خدمات رسانی به شما هموطنان عزیز در زمینه مهاجرت به رومانی و سایر کشورها می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *