اقامت رومانی از طریق سرمایه گذاری

اقامت رومانی از طریق سرمایه گذاری
5/5
شیوه های بسیاری به منظور مهاجرت به رومانی وجود دارد که یکی از این شیوه ها ، اقامت رومانی از طریق سرمایه گذاری می باشد و همانطور که می دانید رومانی، کشوری با اقتصاد و درآمدی بالا است که همین مسئله موجب شده تعداد بسیاری از سرمایه گذاران  به سرمایه گذاری در این کشور اشتیاق پیدا کنند. کشور رومانی با این که در سال های نه چندان دور به اتحادیه اروپا پیوسته است اما در طول این سال ها موفق شده اقتصاد و سیاست با کیفیتی را برای خود ایجاد کند. در این مقاله از آل تبسم می خواهیم شما را با موضوع مهاجرت به رومانی از طریق سرمایه گذاری بیشتر آشنا کنیم.    

انواع سرمایه گذاری در رومانی

سرمایه گذاری در رومانی به 3 شیوه صورت می گیرد، که به شرح زیر می باشد:

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک:

یکی از شیوه های پرطرفدار سرمایه گذاری در رومانی را می توان خرید ملک معرفی کرد، که فرد سرمایه خود را در خرید ملک صرف می کند و بلافاصله با خرید ملک ، می تواند در کشور رومانی  درخواست دریافت اقامت خود را ارائه نماید.

سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق ارضه دولتی:

متقاضی می تواند سرمایه خود را با خرید اوراق قرضه ، در کشور رومانی سرمایه گذاری نماید و از سود آن برخوردار شود.

سرمایه گذاری در مراکز تجاری رومانی:

متقاضی می تواند سرمایه خود را در مکانهای تجاری به منظور سرمایه گذاری مورد استفاده قرار دهد. نظیر: تاسیس و ساخت شرکت های با اعتبار، ساخت و تاسیس مراکز تجاری به منظور خرید، ساخت و راه اندازی هتل های بزرگ، ساخت و تاسیس فروشگاه های زنجیره ای بزرگ و … بیشتر بخوانید: اقامت رومانی از طریق تولد  

حداقل میزان سرمایه گذاری در رومانی

حداقل میزان سرمایه گذاری در رومانی 100 هزار دلار می باشد، البته توجه داشته باشید که این مبلغ تغییر کرده باشد و حتما قبل از انجام اقدامات لازم از مبلغ آن اطمینان حاصل نمایید و فرد می تواند با این مقدار سرمایه گذاری، بعد از گذراندن پروسه 5 ساله، اقامت خود را به دست آورد و این امر موجب می شود متقاضی به راحتی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کند و در هر کدام از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که تمایل دارد نسبت به سرمایه گذاری اقدام  کند.    

اقامت سرمایه گذاری در رومانی

در بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در صورت سرمایه گذاری در یک کسب و کار محلی موجود یا جدید یا خرید ملک، می توانید ویزای سرمایه گذاری اخذ نمایید. البته به منظور دریافت ویزای سرمایه گذاری، سرمایه گذار بایستی مبلغ مشخصی را تامین کند و میزان آن در کشورهای مختلف متفاوت می باشد. همینطور اکثر کشورها ویزاهای موقتی را ارائه می دهند که به مدت 1 سال دارای اعتبار می باشند، اما قابلیت تمدید دارند. بعد از چند سال، سرمایه گذاران می توانند جهت دریافت ویزای دائمی اقدام کنند. علاوه بر این، سرمایه گذار بایستی مدارکی مبتنی بر مبارزه با پولشویی و به وجود آوردن مشاغل محلی و غیره ارائه کند. ویزای سرمایه گذاری در رومانی بر طبق تایید قبلی مرکز رومانیایی جهت گسترش سرمایه‌ گذاری‌ های خارجی، به کسانی تعلق می گیرد که یا شریک یا سهامدار هستند، یا مدیران شرکت ‌هایی می باشند که به طور قانونی در رومانی نمایندگی دارند. شرایطی که باید رعایت شود، افتتاح یا سرمایه گذاری در یک کسب و کار موجود به منظور به وجود آوردن حداقل 10 شغل دائمی به مدت حداقل 5 سال است. علاوه بر این، سرمایه گذار با دریافت این نوع ویزا از مزیت هایی برخوردار خواهد بود. می تواند خانواده خود را جهت زندگی با خود در رومانی بیاورد. بعد از گذشت 5 سال، سرمایه گذار به همراه خانواده خود می توانند برای شهروندی رومانی اقدامات لازم را انجام دهند.    

مدارک مورد نیاز به منظور مهاجرت به رومانی از طریق سرمایه گذاری

مدارک لازم به منظور مهاجرت به رومانی از طریق سرمایه گذاری به شرح زیر می باشد:
  • مدارک شناسایی فرد متقاضی و خانواده ایشان ( البته فرزندان بالای ۱۸ سال،  شامل این نوع اقامت از طرف خانواده نیستند).
  • عکس فرد متقاضی مهاجرت به رومانی از طریق سرمایه گذاری.
  • گواهی و اسنادی که عنوان کننده تمکن مالی فرد در امور سرمایه گذاری در رومانی باشد.
  • سوابق و رزومه های کاری خود و ارائه مدارکی مبنی بر انجام سرمایه گذاری در دیگر کشورها.
  • ارائه دادن جواز کار در کشور رومانی.
   

مهمترین مزیت های اقامت رومانی از طریق سرمایه گذاری

مزیت های بسیاری در سرمایه گذاری در رومانی موجب شده تا سرمایه گذاران خارجی به کشور رومانی علاقه مند شوند که بعضی از مهمترین مزیت های سرمایه گذاری در رومانی به شرح زیر می باشد:
  • موقعیت جغرافیایی رومانی سبب شده که سرمایه گذاران از آن به عنوان دروازه ای به منظور ورود به بازارهای اتحادیه اروپا استفاده نمایند.
  • امروزه کشور رومانی به جایگاه سیاسی و اجتماعی پایدار در اتحادیه اروپا دست یافته است.
  •  با سرمایه گذاری در رومانی می توان نسبت به دریافت اقامت آن اقدام کرد.
  • کشور رومانی برای سرمایه گذاران امتیازات ویژه ای در نظر گرفته است.
  • رومانی از ارتباطات سیاسی و توافقات دو جانبه با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برخوردار می باشد.
  • سرمایه گذاران در رومانی به نیروی متخصص با هزینه کم دسترسی دارند.
در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در زمینه اقامت رومانی از طریق سرمایه گذاری، می توانید با کارشناسان مجرب ما در آل تبسم در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *