اقامت رومانی از طریق کار

اقامت رومانی از طریق کار
5/5
یکی از بهترین خدمات آل تبسم به شما عزیران ارائه خدمات اقامت رومانی از طریق کار می باشد. البته که پیشنهاد آل تبسم در وهله اول تحصیل در رومانی است. اما این شیوه جزء بهترین شیوه ها و اقتصادی ترین شیوه ها به منظور مهاجرت به رومانی است. همانطور که در بالا گفتیم، دریافت اقامت رومانی از طریق کار یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین‌ها جهت مهاجرت به این کشور می باشد. ممکن است برای شما هم جالب باشد که کار در رومانی برای ایرانیان چه اندازه وجود دارد. در ادامه می خواهیم به اقامت در رومانی از طریق ویزای کاری بپردازیم. رومانی در جنوب شرقی اروپا واقع شده و پایتخت آن بخارست است. از  آب و هوای معتدل قاره ای برخوردار می باشد و از غرب با مجارستان و صربستان، از شمال شرقی و شرق با اوکراین و مولداوی و از جنوب با بلغارستان همسایگی دارد. رومانی به سرزمین کاخهای باشکوه و قلعه های زیبا معروف است. خوب است بدانید که زبان رسمی رومانی، رومانیایی است که به زبان لاتین بیشترین شباهت را دارد. رومانی مرکز مالی و تجاری اروپای شرقی به شمار می رود و در صنعت ماشین آلات و تجهیزات، صنایع شیمیایی و دارویی، هوافضا و سلاح پیشرفت قابل توجهی داشته است.    

مهاجرت به رومانی از طریق کار

بیشتر متقاضیان مهاجرت به رومانی خواهان مهاجرت برای کار در رومانی هستند؛ چراکه دریافت ویزای کار از هزینه کمتری برخوردار است و از طرفی مقرون به صرفه تر از دیگر شیوه ها مخثوثا سرمایه گذاری می باشد. مهاجرت به رومانی و دریافت اجازه اقامت دارای چندین مرحله می باشد. در نهایت منجر به اقامت در رومانی می شود و البته بعد از دریافت اقامت، در صورتی که فرد شرایط لازم را داشته باشد، می توانید جهت گذرنامه نیز اقدامات لازم را انجام دهید. قوانین مهاجرت کاری به رومانی تا سال 2023 مانند اکثر کشورهای اتحادیه اروپا بوده است. شهروندان غیر اتحادیه اروپا به منظور کار قانونی در رومانی باید اجازه کار و اجازه اقامت طولانی مدت در رومانی را اخذ نمایند. متقاضیان برای شروع این پروسه به پیشنهاد شغلی نیاز دارند. بیشتر بخوانید:‌ اقامت رومانی با ثبت شرکت  

مشاغل مورد نیاز رومانی

مشاغل رایج و مورد نیاز در رومانی نیز به شرح زیر می باشد:
  • فناوری اطلاعات
  • پرستاری
  • پزشک
  • هتلداری و توریسم
  • مهندسین مکانیک با سابقه کار
  • مدیر ارشد
توجه داشته باشید که مجوز کار به درخواست کارفرما و به وسیله  دفتر کار مهاجرین رومانی صادر می شود و کارفرما بایستی از موارد زیر برخوردار باشد:
  • برخورداری از مجوز فعالیت به عنوان یکی شرکت
  • مدارکی مبنی بر لزوم استفاده از نیروی کار خارجی
  • ارائه  صورت حساب بانکی
  • به اثبات رساندن پرداخت مالیات
  • ثابت کردن پرداخت بیمه تأمین اجتماعی
  • اثبات کردن برخورداری از سهم در صندوق بیکاری
   

شیوه دریافت ویزای کاری رومانی

ویزای کار رومانی بر اساس درخواست یک کارفرما صادر می شود. کارفرما طی 6 ماه اخیر نباید از هیچ نکته منفی در خصوص استخدام اتباع خارجی برخوردار باشد. متقاضی کار در رومانی ابتدا بایستی شغل مورد نظر را در رومانی پیدا نماید. به منظور این کار می تواند از شیوه های مختلفی شغل مورد نظر را خود پیدا کند. شخص می تواند با آژانس های کاریابی در رومانی ارتباط برقرار کند که به صورت رایگان اقدام به ارائه خدمات می نمایند. ضمن اینکه می تواند از شیوه های زیر شغل مورد نظر را پیدا کرد:
  • روزنامه های محلی و سراسری در رومانی
  • دفاتر محلی خدمات اشتغال
  • به وسیله وبسایت های کاریابی در رومانی
   

فرآیند استخدام در رومانی

فرد متقاضی بعد از این که شغل مورد نظر خود را در رومانی پیدا کرد، بایستی با کارفرما ارتباط برقرار کرده و رزومه خود را برای او ارسال کند. در صورتی که رزومه شخص از طرف کارفرما مورد تایید قرار گرفت؛ می تواند او را به منظور انجام مصاحبه شغلی دعوت کند. برای بسیاری از مشاغل 2 مصاحبه شغلی در نظر گرفته شده است. توصیه می شود در برخی از مشاغل در کلاس های آموزشی آن شرکت نمایید. در صورت مورد تایید قرار گرفتن متقاضی کار در رومانی در مصاحبه ها، قرارداد کار با کارفرما امضا می شود. در قرارداد کاری بایستی توضیحات شغلی، آدرس محل کار، میزان حقوق و مزایا ذکر شده باشد. مدت زمان هر قرارداد کاری 12 ماه می باشد. کارفرما با مراجعه به دفتر کار مهاجرین درخواست اقامت کاری می نماید. نکته بسیار مهم این است که  شخص در طول این پروسه نباید به کشورهای عضو شنگن مسافرت داشته باشد. بعد از گذراندن مراحل بالا، شخص متقاضی در سفارت رومانی در کشور خود برای دریافت ویزای کار رومانی اقدام می نماید.    

کار در رومانی برای ایرانیان

کار در رومانی برای ایرانیان به این صورت است که آن ها به منظور برخورداری از مزایای کاری رومانی باید دارای دعوتنامه کاری باشند. ما در ادامه به شرایط کار در رومانی برای ایرانیان اشاره کرده ایم. تمامی متقاضیان موظف هستند، مقررات کاری رومانی را رعایت کنند و به برآورده کردن شرایطی که کارفرما قرار داده است بپردازند. متقاضیان کار در رومانی نباید از هیچگونه سابقه کیفری برخوردار باشند. متقاضیان بایستی قبل از مهاجرت و دریافت ویزای کاری رومانی یک گواهی پزشکی ارائه نمایند. پزشک معتبری بایستی در گواهی ذکر کرده باشد که متقاضی بیماری خاصی ندارد و از توانایی انجام شغل مورد نظر برخوردار است.    

شرایط ویزای کار در رومانی برای ایرانیان

هر ایرانی می‌ تواند جهت  کار در رومانی برنامه‌ ریزی کند ولی به شرطی که از شرایط ذکر شده در بالا برخوردار باشد. در نظر داشته باشید که دریافت  دعوتنامه از کارفرمای معتبر رومانی از مهمترین شرایط اخذ ویزای کار در رومانی برای ایرانیان محسوب می شود. ایرانیان بایستی از یک رزومه کاری قوی، یا مدارک تحصیلی سطح بالا، مدارک کاری قوی و سابقه کار مرتبط برخوردار باشند تا بتوانند توجه کارفرمای رومانی را به خود جلب کنند. در خصوص دریافت ویزای کار رومانی برای ایرانیان باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:
  • کارفرمای رومانی می‌ بایست از سازمان بازرسی مهاجرت رومانی برای مهاجر بین المللی مجوز کار دریافت نماید.
  • اداره کار و امور اجتماعی در کمتر از یک ماه به درخواست کارفرما پاسخ  خود را ارائه می دهد.
  • در صورتی که کارفرما مدارک کافی ارائه داده باشد، اداره کار با درخواست وی موافقت خواهد کرد.
  • بعد از دریافت تاییدیه، متقاضی خارجی باید به سفارت رومانی (سفارتی که در کشور خود قرار دارد) برود و اقدامات لازم به منظور دریافت ویزای کاری رومانی به انجام برساند.
در نتیجه، رومانی کشور به نسبت ارزانی برای کار و زندگی است. همانطور که گفتیم، در حال حاضر برای کار در رومانی لازم است که دارای دعوتنامه باشید. این یکی از شرط‌ های مهم کار در رومانی برای ایرانیان به حساب می آید. توصیه مجموعه آل تبسم به شما همراهان عزیز این است که، در صورت برخورداری از شرایط ایده‌ آل کاری و رزومه بسیار عالی برای کار به کشورهای اتحادیه اروپا که رفاه در آن ها بسیار بالا است، مهاجرت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *