اقامت کاری دبی

اقامت کاری دبی
5/5

اقامت کاری دبی یکی از موضوعاتی است که امروزه توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. دبی، به عنوان یکی از پر رونق‌ترین و پیشرفته‌ترین شهرهای جهان، جایگاه ویژه‌ای در دنیای کاری دارد.

این شهر، با اقتصاد قوی، زیرساخت‌های مدرن، و محیط کسب و کار مساعد، برای افرادی که به دنبال فرصت‌های شغلی جذاب هستند، یک مقصد بی‌نظیر محسوب می‌شود.

اقامت کاری در دبی نه تنها فرصتی برای توسعه حرفه‌ای خود ارائه می‌دهد، بلکه به شما فرصتی منحصر به فرد برای تجربه فرهنگ و زندگی در یک محیط بین‌المللی و چندفرهنگی فراهم می‌کند.

از پیشرفته‌ترین تجهیزات فناوری اطلاعات تا برج‌ها و بناهای برجسته، دبی به عنوان یک مرکز تجاری بین‌المللی و مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی شناخته می‌شود.

ما امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند تا اقدامات لازم برای اقامت کاری در دبی را آغاز کنید و تجربه‌ی موفقیت آمیزی در این شهر فراهم کنید.

برای آشنایی بیشتر با مسائل مرتبط با اقامت کاری در دبی، با ما در آلتاباسم همراه باشید.

مهاجرت کاری به امارات

 

مهاجرت کاری به امارات

مهاجرت کاری به امارات به صورت تخصصی به عنوان یکی از مسیرهای معمول جذب کارگران ماهر و متخصص از کشورهای دیگر به امارات متحده عربی (UAE) انجام می‌شود.

با کمی جستجو  در وب سایت های اینترنتی و منابع رسمی، به سرعت علت افزایش مهاجرت کاری به امارات را متوجه می شوید؛ این که حوزه نفت و گاز یکی از صنایع اصلی این شهر مجسوب می شود و رویکرد مناسب سیاسی، روابط مثبت بین المللی و مورد استفاده قرار دادن منطقی از این سرمایه طبیعی، باعث پیشرفت چشمگیر این شهر در چندین سال گذشته شده است.

البته صنعت دبی و کشور امارات تنها محدود به نفت و گاز نیست و به منظور هم جهت شدن با دیگر کشورهای دنیا، رویکرد جدیدی نسبت به انرژی های تجدید پذیر و از بین بردن وابستگی به صنایع نفتی پیش گرفته شده است.

همچنین

وجود صنایع بین المللی خودروسازی، هوا فضا، صنعت گردشگری پر ورنق، ساخت و ساز و سرمایه گذاری در بخش ساختمانی و بسیاری از صنایع تجاری دارای اعتبار و مشهور دنیا در کشور امارات و به ویژه شهر دبی باعث شده

تا تعداد زیادی نیروی کار خارجی به فعالیت در بازار کار دبی تمایل پیدا کنند و از مزیت های متنوعی همچون کسب درآمد ارزی بالا، فرصت های کاری بهتر و ایجاد سوابق و رزومه کاری بین المللی برخوردار شوند.

اما همانگونه  که می دانید، مهاجرت کاری به دبی از شرایط و قوانینی برخوردار بوده و یک نیروی کار ایرانی نمی تواند بدون دریافت مدارک مختلف، نسبت به اقامت کاری اقدام نماید.

مهاجرت کاری به شهر دبی، به معنی برخورداری از یک موقعیت شغلی تمام وقت و بلند مدت در این کشور است. کاری که فصلی و موقتی نبوده و باعث کسب درآمد ارزی شما برای حداقل یک سال در دبی شود.

مثلا میتوان برای کار رستوران در دبی+ مزایا تاسیس رستوران در دبی اقدام کرد.

در زیر، مراحل و موارد مهم مرتبط با مهاجرت کاری به امارات را به صورت تخصصی توضیح داده ایم:

  1. یافتن فرصت شغلی:

    • اولین قدم برای مهاجرت کاری به امارات، یافتن فرصت شغلی مناسب است.
    • این می‌تواند توسط جستجوی آنلاین، ارتباط با شرکت‌ها در امارات، و یا از طریق شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌های استخدامی انجام شود.
  2. درخواست و ویزای کاری:

    • پس از یافتن فرصت شغلی، شما نیاز به ارسال درخواست کاری به کارفرما دارید.
    • اگر شما انتخاب می‌شوید، کارفرما باید ویزای کاری برای شما درخواست کند.
    • ویزای کاری به شما اجازه می‌دهد تا به امارات وارد شوید و در آنجا به کار مشغول شوید.
  3. در بعضی موارد شرکت در آزمون های پزشکی:

    • بعضی از ویزاهای کاری ممکن است نیاز به گذراندن آزمون های پزشکی داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که شما سلامتی مناسب برای کار در امارات دارید.
  4. ویزای کاری و تعهد مالی:

    • برخی از ویزاهای کاری نیاز به تعهدات مالی دارند.
    • این معمولاً به عهده کارفرما می‌باشد و باید تضمین کند که شما در زمان لازم به امارات بازگردید.
  5. قوانین مهاجرت و کار:

    • شما باید قوانین مهاجرت و کار مرتبط با امارات را بشناسید و رعایت کنید.
    • این شامل مواردی مانند محدودیت‌های کاری، مالیات‌ها، و حقوق و دستمزد شما می‌شود.
  6. محل اقامت:

    • شما باید محل اقامت مناسب را در امارات پیدا کنید.
    • این می‌تواند خانه‌های مستقل یا محل اسکانی ارائه شده توسط کارفرما باشد.
  7. شروع به کار:

    • پس از دریافت ویزای کاری، شما می‌توانید به امارات سفر کرده و کار خود را آغاز کنید.

توجه داشته باشید که مهاجرت کاری به امارات ممکن است بستگی به فرهنگ و ملیت شما داشته باشد و می‌تواند موارد مختلفی داشته باشد.

حقوق کار در امارات چقدر است؟

 

حقوق کار در امارات چقدر است؟

در ارتباط با حقوق کار در امارات چقدر است؟ باید بگوییم در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا، میزان حقوق‌ و دستمزد در کشور امارات بسیار زیاد است.

در حال حاضر، متوسط درآمد یک شخص در امارات سالانه برابر با 250.000 درهم است

البته توجه داشته باشید که این مبلغ ممکن است تغییر کرده باشد.

با توجه به صلاحیت و مهارت و شرایط متقاضیان، حقوق در امارات بسیار متفاوت است.

امارات حداقل دستمزد یا حقوق استاندارد ندارد و حقوق به طور معمول مشابه یا بیشتر از کشورهای غربی پرداخت می شود.

همینطور حقوق متقاضین با توجه به ملیت، مدارک تحصیلی، تجربه، سابقه و سایر عوامل بسیار متفاوت است. حقوق ماهیانه کار در امارات بیشتر بر اساس مهارت های متقاضی مشخص می شود.

برای نمونه، یک منشی اجرایی احتمال دارد بیش از یک نماینده فروش محصول در همان شرکت درآمد داشته باشد و حتی دو دبیر کار در همان مشاغل می توانند حقوق و دستمزد مختلفی را دریافت کنند.

قانون کار فدرال امارات متحده عربی برای حداقل دستمزد شرایط خاصی مشخص نکرده است و حقوق و دستمزد پایه متقاضیان و متخصصان ارتباط مستقیمی با قرارداد کاری و مذاکره و مصاحبه کاری آنها دارد.

در نتیجه به یاد داشته باشید که مصاحبه و عقد قرارداد کاری در امارات بسیار حائز اهمیت است.

اقامت از طریق کار در امارات و مجوزهای لازم

 

اقامت از طریق کار در امارات و مجوزهای لازم

وزارت منابع انسانی این کشور اجازه کار به متقاضیان را می‌دهد تا برای کار وارد امارات شوند و این مجوز از تاریخ صدور به مدت دو ماه دارای اعتبار می باشد.
بعد از ورود فرد متقاضی به امارات، خود شرکت یا موسسه حامی مالی به منظور کامل کردن آزمایشات پزشکی، دریافت کارت شناسایی امارات، کارت کار و مهر اجازه اقامت، اقدام خواهد کرد.
اجازه اقامت کاری در گذرنامه فرد متقاضی، به این معنی است که مجوز حضور قانونی او برای کار در کشور به وسیله شرکتی که در آن استخدام شده، فراهم می‌شود.
پس از گذراندن این پروسه، فرد متقاضی قادر خواهد بود اعضای خانواده خود را حمایت مالی کرده و برای آنها اجازه اقامت از طریق کار در امارات را بدست بیاورد.

فرد متقاضی احتمال دارد با دریافت ویزای جستجوی کار 6 ماهه در امارات فرصتی دوباره برای پیدا کردن کار جدید پیدا کند.

همینطور در صورتی که مشخص شود که کارفرما در انجام تعهدات قانونی و قراردادی کوتاهی کرده، مجوز برای اقامت و یافتن کار جدید نیز صادر می‌شود.

دبی بر طبق شرکت‌هایی که در این کشور مشغول به کار می باشند، مجوزهایی را صادر می‌کند. صدور این مجوزها راهنمایی برای شرکت‌ها است تا بتوانند در حوزه های مختلف شغلی موردنیاز خود، نیرو های متخصصی را جذب کنند.

این مجوزها نهایتاً می‌توانند به صدور ویزای کار منجر شده و اقامت کاری دبی را برای شما به همراه داشته باشند. مجوزهای کاری شامل دوازده نوع کلی هستند که دربردارنده پذیرش افراد از نیروی ماهر تا دانشجویان و حتی فریلنسرها نیز می‌شود.

ویزاهای متنوعی نیز وجود دارند که می‌توانند شرایط را برای مشغول به کار شدن در دبی را برای شما فراهم کنند. این ویزاها لزوماً ویزای کاری نیستند و کشور امارات مسیرهای متنوعی را برای افراد فراهم کرده تا بتوانند برای کار به دبی مهاجرت نمایند.

چهار مدل اصلی

چهار مدل اصلی این ویزاها که می توان به ویزای تجاری، مأموریتی، خوداشتغالی و استعدادهای تخصصی اشاره کرد که در ادامه به توضیح هر کدام به صورت جداگانه می پردازیم.

ویزای تجاری: برای آن دسته از افرادی است که به‌طورکلی شرایط اقتصادی دبی را می‌توانند ارتقا ببخشند.

مأموریتی: یک نوع ویزای کوتاه‌ مدت به شمار می رود که افراد، تحت حمایت شرکتی اماراتی قرار می‌گیرند و زمان کوتاهی را مشغول به کار می‌شوند.

خوداشتغالی: این ویزا به آن دسته افرادی تعلق می گیرد که از لحاظ اشتغال مستقل هستند و خودشان دارای حامی مالی می باشند.

استعدادهای تخصصی: این ویزا، یک ویزای ده‌ساله برای دانشمندان و محققان حوزه‌های مختلف علمی است که بایستی از سابقهٔ کاری مطمئن در حوزهٔ موردنظر برخوردار باشند.

روش‌های اخذ اقامت از طریق کار در امارات

 

روش‌های اخذ اقامت از طریق کار در امارات

برای مهاجرت کاری در کشور امارات می‌تواند از طریق سایت‌هایی همچون آلتاباسم اقدام نمایید.

در اصل به منظور پیدا کردن شغل در امارات سه روش کلی وجود دارد که به شرح زیر می باشد:

  • شما می‌توانید از خارج کشور برای استخدام اقدام کرده و سپس مهاجرت کنید.
  • شما با ویزای بازدید / توریست به امارات آمده و شغل پیدا کنید.
  • یا در حال حاضر شغلی دارید و به شرکتی در این کشور انتقال پیدا می کنید.

توجه داشته باشید که دریافت اجازه اقامت از طریق کار در امارات کار چندان پیچیده و سختی نیست.

به منظور درک بهتر این پروسه، بایستی بدانید این فرایند با آنچه که مجوز کار از سمت وزارت منابع انسانی و امارات(MoHRE) نامیده می‌شود، شروع خواهد شد.

شرکت یا سازمانی که شما را استخدام کرده است بایستی در مرحله اول این مجوز را برای شما دریافت کند و سپس آن را به ویزای اقامت تبدیل می نماید.

البته باید گفت که در بسیاری موارد اجازه اقامت به صورت موقت بوده و قوانین جهت دریافت تابعیت و اقامت دائم در این کشور کمی سخت و دشوار است.

ویزای طلایی امارات

 

ویزای طلایی امارات

در صورتی که به دنبال دریافت یک ویزای بلندمدت با شرایط تمدید در یک کشور توسعه یافته و نزدیک به ایران هستید، ویزای طلایی امارات یک گزینه ایده آل، در دسترس و البته محبوب می باشد.
با این ویزا، قادر خواهید بود به مدت 5 تا 10 سال در امارات اقامت داشته باشید و سپس در صورت تمایل، به منظور تمدید آن اقدام نمایید.

در سال 2019، امارات سیستم جدیدی را برای ویزاهای اقامت طولانی مدت پیاده سازی کرد.

این سیستم جدید شرایط را برای تمامی افراد در سراسر دنیا به گونه ای فراهم می کند تا بتوانند بدون نیاز به همراهی یک حامی ملی تبعه امارات و با مالکیت 100 درصدی مشاغل خود در کشور امارات به زندگی، کار و تحصیل بپردازند.

همانطور که گفته شد، این ویزا برای 5 یا 10 سال صادر می ­شود و به طور خودکار در صورت احراز شرایط تمدید می گردد.

بر اساس بخشنامه ای در سال 2018 اقامت طلایی جهت ساده سازی سرمایه گذاری در امارات و جذب استعدادهای حرفه‌­ای صورت گرفته است.

مهم­ترین جامعه هدف به منظور استفاده از ویزای طلایی امارات عبارتند از:
  • سرمایه گذاران
  • کارآفرینان
  • استعدادهای تخصصی و محققان در زمینه های گوناگون علمی و دانش
  • دانش آموزان درخشان با توانایی های علمی بالا

برای ثبت شرکت در دبی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

شرایط کار در امارات

 

شرایط کار در امارات

در ارتباط با شرایط کا در دبی، باید بگوییم که این شهر فرصت‌ها و مکانی پررونق برای کار و تجارت است.

اتباع خارجی و کسانی که قصد مهاجرت به امارات را دارند، بایستی ابتدا جهت دریافت ویزا اقدام کرده و سپس مجوز کار دریافت کنند؛ مگر در شرایطی که با ویزا جستجوی کار وارد امارات می‌شوید.

در دبی به طور پرویه دریافت ویزا و مجوز کار برای افراد مهاجر، به وسیله کارفرمای اهل دبی صورت می گیرد.

علاوه بر انجام این مراحل، کارفرما بموظف است هزینه‌های مربوط به ویزا و مجوز را نیز بپردازد.

شرایط و پروسه اصلی کار در دبی برای افراد خارجی، به‌ شرح زیر می باشد:

  • درخواست کارفرما به منظور دریافت تأییدیه استخدام کارکنان خارجی از وزارت کار
  • صدور ویزا برای متقاضی به منظور ورود به امارات به‌مدت 30 روز
  • سفر به دبی و اقدام برای دریافت اقامت طی مدت 60 روز
  • درخواست کارفرما برای اخذ مجوز کار یا کارت کار در دبی بعد از ورود متقاضی به این کشور
  • اقدام به منظور دریافت کارت شناسایی با به کارگیری از پاسپورت معتبر و ویزای دبی
  • اقدام برای اخذ ویزای اقامت در دبی بعد از ارائه مدارک لازم به اداره تابعیت و اقامت دبی

شرایط ذکر شده در بالا، برای کسانی است که می خواهند برای یک کارفرما در دبی کار کنند.

این شهر یک فضای عالی برای تجارت نوآورانه را در کنار رقابت سالم در بازار فراهم کرده است

و به همین علت، از پتانسیل بالایی جهت شروع کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری برخوردار است.

مشاغل مورد نیاز امارات

 

مشاغل مورد نیاز امارات

از جمله مشاغل مورد نیاز امارات می توان به پزشک، دندانپزشک، پرستار، کارشناس دیجیتال مارکتینگ، کارشناس توسعه دهنده نرم افزار، معلم، مترجم، طراح رابط کاربری، مهندسین و… اشاره کرد.

در این راستا بسیاری از کارفرمایان اماراتی در لیست مشاغل مورد نیاز امارات درخواست های زیادی را برای این موضوع ثبت کرده اند.

  • مشاغل مورد نیاز فنی و مهندسی در امارات

بسیاری از مشاغل از جمله مهندس معماری، عمران، نرم افزار، امنیت شبکه، مهندس مکانیک و طراحی از جمله مشاغلی هستند که در صورتی که بتوانند افراد قابلیت های فردی و اجتماعی خود را ارتقاء دهند

می توانند با بکارگیری از فضای مناسب اقتصادی کشور امارات به سطح درآمدی خوب دست پیدا کنند.

  • مشاغل پزشکی و کادر درمان امارات

نیاز به نیروی کادر درمان همچون پرستار، ماما، پزشک، دندانپزشک و داروساز و… از بالاترین سطح درخواست همچنان در بین مشاغل مختلف برخوردار می باشد.

در صورتی که افراد بتواند مدارک تحصیلی و کاری خود را در این کشور به ثبت برسانند:

یعنی دوره های معادل سازی را طی کنند، می توانند ضمن برخورداری از شرایط رفاهی مناسب، شرایط کاری دلخواه با سطح درآمد مناسب را برای خود به سدت آورند.

  • مشاغل هنری مورد نیاز در امارات

از مشاغل هنری در امارات می توان به طراح گرافیک، معلمان هنر در مدارس بین المللی، مدرس هنر و طراحی و آموزش دهندگان نقاشی و طراحی و… اشاره کرد.

مدارک لازم برای دریافت ویزا و اقامت از طریق کار در امارات

 

مدارک لازم برای دریافت ویزا و اقامت از طریق کار در امارات

از جمله مدارک لازم به منظور اخذ ویزای کار دبی باید به برخورداری از ویزای اقامت اشاره کنیم که به طور معمول سه سال اعتبار دارد. مدارک مورد نیاز دیگر شامل:

  • تکمیل فرم درخواست
  • چند قطعه عکس پاسپورتی اصل و کپی پاسپورت
  • کپی جواز کسب شرکت
  • گواهینامه تجاری شرکت
  • پرداخت هزینه صدور ویزا
  • گواهی سلامت پزشکی
  • مجوز ورود وزارت کار امارات
  • کارت کارگری

منظور از کارت کارگری، کارتی است که به جز کارت استخدام، به منظور کار در امارات به آن نیاز دارید.

ویزای اقامتی، عکس، پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار، گواهی پزشکی، کپی قرارداد، گواهی‌نامه تحصیلی، کاری و مجوز تجاری از جمله مدارکی است که بایستی برای دریافت کارت استخدام آنها را ارائه دهید.

توجه داشته باشید که اقامت دبی از طریق کار، به کمک یک ویزای کاری امکان پذیر می‌شود که این شرایط را برای شما فراهم می کند تا در دبی کار کنید و از حقوق و مسئولیت‌های یک شهروند برخوردار گردید.

حقیقت هایی در مورد دبی

همانطور که می دانید دبی یکی از هفت امارات متحده عربی به شمار می رود که به‌عنوان یک شهر کسب‌وکار، گردشگری و فرهنگی مطرح می‌شود. این شهر بیش از 200 ملیت را در خود جای‌داده و از طرفی برای کارکنان خارجی فرصت‌های متعددی را ایجاد می‌کند. در صورتی که می خواهید به دبی بروید و در آنجا اقامت بگیرید، توصیه می شود با این حقایق درباره دبی آشنایی پیدا کرده و آنها را در نظر بگیرید :

  • دبی یک شهر با فرهنگ و قوانین مخصوصی می باشد که بایستی به آن‌ها احترام گذاشت. بعضی از قوانین به پوشش، رفتار عمومی، مصرف الکل و مذهب مربوط می شوند. به منظور جلوگیری از هرگونه مشکل یا تنبیه قانونی، به شما پیشنهاد می کنیم قبل از سفر به دبی با این قوانین آشنا شوید و آن‌ها را تحت هر شرایطی رعایت نمایید.
  • همینطور دبی یک برنامه جدید تحت عنوان “کار از راه دور از دبی” را راه‌اندازی کرده است که شرایط را برای شما فراهم می کند  تا با حفظ شغل خود در کشور خود، به‌عنوان یک کارمند از راه دور در دبی به انجام کار و زندگی بپردازید. جهت  درخواست این برنامه، بایستی حداقل از 5000 دلار درآمد ماهانه برخوردار باشید (البته این مبلغ ممکن است تغییر کرده باشد) و گواهینامه پزشکی، بیمه سلامت، پاسپورت و عکس خود را ارائه نمایید.
  • دبی به عنوان شهر پویا و متنوع، برای شما فرصت‌های فراوانی را به منظور تفریح، تحصیل، فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی به وجود می آورد. شما قادر خواهید بود از ساختمان‌های بلند، جزایر مصنوعی، بازارهای سنتی، پارک‌های تفریحی، موزه‌ها، نمایش‌های هنری و سایر مکان های دیدنی دبی لذت ببرید.

مزیت های اخذ اقامت دبی از طریق کار

کسب اقامت دبی به هر شیوه ای می‌تواند مزیت های متعددی برای شما به همراه داشته باشد که در اینجا ما به چند مورد از آنها می پردازیم:

  • دریافت حقوق بالا:

خوب است بدانید که دبی یکی از شهرهای پردرآمد جهان محسوب می شود که حقوق بالایی به کارکنان خود پرداخت می‌کند. به طور میانگین، حقوق یک کارمند در دبی تقریبا 1500 درهم در ماه می باشد. البته توجه داشته باشید که حقوق به سطح تحصیلات، تجربه کاری، نوع شغل و شرکت بستگی دارد  و احتمال دارد بیشتر یا کمتر باشد.

  • عارضه مالیاتی ندارید:

یکی از مزیت های کار در دبی که می توان به آن اشاره کرد، این است که شما نیازی به پرداخت مالیات ندارید و تمام درآمد خود را به‌صورت خالص دریافت می نمایید. به این معنی که شما می‌توانید از پس‌انداز بیشتری برخوردار شوید و هزینه‌های خود را بهتر تحت کنترل قرار دهید.

  • وجود امکانات و خدمات عالی:

همانطور که در بالاتر گفته شد، دبی یک شهر پویا و زنده است که همه چیز را در اختیار شما قرار داده است. شما می‌توانید از فروشگاه‌های بزرگ و لوکس، رستوران‌ها و کافه‌های متنوع، پارک‌ها و سواحل زیبا، هتل‌ها و آپارتمان‌های رفاهی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، موزه‌ها و گالری‌های هنری و هر امکانات دیگری که بخواهید حداکثر استفاده را ببرید.

  • فرصت‌های شغلی فراوان:

دبی به عنوان یک شهر در حال گسترش و روبه‌رشد، بسیاری از صنایع و حوزه‌های مختلف را در خود قرار داده است. شما قادر خواهید بود در زمینه‌هایی از جمله  نفت و گاز، ساخت‌وساز، حمل‌ونقل، گردشگری، فن آوری، آموزش، هنر و فرهنگ و … به انجام فعالیت بپردازید. همینطور، شما می‌توانید با افراد و فرهنگ‌های مختلف آشنایی پیدا کنید و تجربه‌های جدیدی نیز به دست آورید.

همچنین، با برخورداری از پاسپورت امارات شما قادر خواهید بود به چندین کشور بدون اینکه نیازی به ویزا داشته باشید، سفر کنید و از تجربه سفر بین‌المللی بدون برخورداری از دغدغه‌های مربوط به ویزا لذت ببرید. به منظور آشنایی با مقاله های مرتبط با اقامت دبی وبسایت ما، آل تبسم را از دست ندهید.

نحوه اخذ ویزای کار امارات متحده عربی

در ابتدای مقاله به این موضوع پرداختیم که قبل از اخذ ویزای کاری در دبی، بایستی از ویزای جواز ورود به این کشور، کارت شناسایی اماراتی و ویزای اقامت برخوردار باشید. درضمن، دقت داشته باشید که در پایان پروسه دریافت ویزا، بعضی مواقع به ویزای کار یا جواز کار، کارت کارگری هم نیز می گویند.

به این صورت که کارفرمای شما ویزای اقامت شما را به اداره کل امور اقامت و اتباع خارجی ارسال می کند. به این ترتیب، هنگامی  که وارد این کشور می‌شوید، بدانید که جواز ورودتان به وسیله این اداره مورد تایید قرار گرفته است.

هنگامی که درخواست شما مورد تایید  اداره کل امور اقامت و اتباع خارجی قرار گرفت، ویزای استخدامی (یا به عبارتی ویزای اقامت جهت استخدام) را به پاسپورت شما ضمیمه می‌کند و یک کارت شناسایی اماراتی هم نیز به شما تعلق می گیرد که به اندازه مدت زمان ویزا دارای اعتبار می باشد. یک کارت کارگری هم دریافت می‌کنید، که شرکت‌ها از طریق آن مطلع می‌شوند که شما به منظور کار به امارات آمده‌اید.

بعد از اخذ جواز اقامت، این شرایط برای شما فراهم است که خانواده خود را وارد این کشور کنید. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که قانون کار در این کشور به مادران مجرد و مردانی که تحت حمایت مالی همسرشان می باشند نیز کمک می‌کند که آن‌ها هم از اجازه کار برخوردار باشند. به این ترتیب، از نظر قانونی مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

از مهم‌ترین علت های محبوبیت مهاجرت به امارات چه عواملی هستند؟

طی چندین سال گذشته، اقامت کاری و همینطور مهاجرت کاری به دبی در بین افراد سراسر دنیا محبوبیت زیادی پیدا کرده است. سالانه افراد زیادی درخواست دریافت ویزای این کشور را دارند. اما فکر می کنید علت این محبوبیت چیست؟

  • یکی از مهم‌ترین عواملی که ثروتمندان جهان به این کشور جذب می‌شوند، این است که دبی یکی از لوکس‌ترین کشورهای جهان محسوب می شود.
  • موضوع مهم دیگری که می تون به آن اشاره کرد، وجود امنیت بسیار بالا در آن است. درصد دزدی در این کشور تقریبا صفر می باشد.
  • خوب است بدانید که بهداشت و نظم عمومی در دبی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ به‌طوری‌که شما خیلی کم زباله‌ای در سطح شهر می‌بینید و تمام محل‌های عمومی بسیار تمیز هستند.
  •  وجود امکانات رفاهی رایگان در این کشور و قوانین مالیاتی بسیار عالی، موجب شده تا کیفیت کلی زندگی در این کشور به بالاترین حد ممکن برسد. همه این موارد دست به دست هم داده اند تا امروزه افراد زیادی به مهاجرت به این کشور تمایل پیدا کنند.

تمدید ویزای کار دبی

بیشتر ویزاها نظیر ویزای گردشگری و هر ویزای دیگری که در دبی صادر می‌شوند، از قابلیت تمدید شدن برخوردار هستند. به این ترتیب، در صورتی که  به دبی سفر کردید و تمایل دارید بیشتر در آن‌جا بمانید تا آشنایی بیشتر با آنجا پیدا کنید، می‌توانید ویزای خود را تمدید نمایید.

همچنین، تمام ویزاهای اقامت امارات متحده عربی، 1 تا 3 ساله صادر می‌شوند، که می‌توانید آن‌ها را هم نیز تمدید کنید. در نتیجه، کارفرمای شما به منظور اخذ  ویزای کار در دبی، بایستی درخواست کار شما را قبل از اینکه منقضی شود، برای 30 روز دیگر تمدید کند.

به این معنا است همانگونه که درخواست ویزای کار خود را به امارت متحده عربی فرستادید، برای تمدید آن هم می‌توانید از حامی خود بخواهید که درخواست تمدید ویزا را به اداره کل امور اقامت و اتباع خارجی ارسال نماید.

جاب آفر دبی

پیدا کردن یک موقعیت شغلی مناسب در دبی و دریافت دعوت نامه کاری یا به عبارتی جاب آفر، الفبای اولیه مهاجرت کاری به دبی می باشد. جهت انجام این کار، می توانید شیوه سنتی را به کار گرفته و با دریافت ویزای توریستی امارات، چندین وقت مصاحبه حضوری رزرو کرده و با شرکت ها و کارفرماهای بالقوه حوزه کاری خود از نزدیک آشنایی پیدا کنید و در صورت مورد قبول واقع شدن، مقدمات مورد نیاز اخذ جاب آفر دبی و مهاجرت کاری به کشور امارات را انجام دهید.

می توانید به انتشارات آنلاین امارات نظیر Gulf News, Khaleej Times مراجعه کرده و از موقعیت های شغلی بین المللی و موجود اطلاع پیدا کنید و یا این که در شبکه های اجتماعی تخصصی همچون لینکدین حساب کاربری ایجاد نمایید و با ایجاد حساب کاربری و اشاره به سوابق، تجارب کاری و مهارت های شغلی، رزومه خود را برای شرکت ها و موقعیت های شغلی موجود در  شهر دبی ارسال کنید.

این در حالی است که می توانید به صورت رایگان در بعضی از پرتال های آنلاین همچون Gulf News Careers ثبت نام کرده و از امکانات آنها برخوردار شوید. البته توصیه می شود پیش از ثبت نام و موزد استفاده قرار دادن این پرتال های بومی، از قوانین و شرایط فعالیت در این حوزه ها اطلاع پیدا نمایید.

همینطور

آژانس های کاریابی زیادی در داخل و خارج از ایران وجود دارند همچون آل تبسم که بر اساس مهارت ها و سوابق کاری شما، هماهنگی های لازم برای موقعیت شغلی مناسب و دریافت جاب آفر را به انجام می رسانند و به طور معمول بخش زیادی از هزینه خدمات خود را از کارفرما دریافت می کنند.

بر همین اساس، بایستی این موضوع را در نظر داشته باشید که جاب آفر مدرک پیش نیاز جهت دریافت ویزا و مهاجرت کاری به دبی است و شما باید قبل از انجام اقدامات لازم برای اخذ ویزای امارات، کارهای لازم برای توافق با کارفرما و شرکت اماراتی و دریافت جاب آفر را به انجام برسانید.

در نتیجه

دبی به عنوان یکی از مقاصد برجسته جهانی برای اقامت کاری تخصصی، ارائه‌دهنده فرصت‌های فراوان برای متخصصان ماهر است.

امارات به لحاظ رشد اقتصادی، زیرساخت‌های حمل و نقل و ارتباطات پیشرفته، و تنوع صنایع، به یکی از بهترین محیط‌های کاری در جهان تبدیل شده است.

برای اقامت کاری در دبی، ابتدا باید فرصت شغلی مناسب را پیدا کنید و سپس ویزای کاری را دریافت کنید. اطلاعات دقیق در مورد فرآیند و مدارک مورد نیاز در کنسولگری‌های امارات در کشور مرتبط خود یا موسسات مهاجرتی از جمله آلتاباسم تامین می شود.

همچنین، مراقبت از امور مالی و رعایت قوانین مهاجرت و کار در امارات از اهمیت بالایی برخوردار است.

با توجه به مزایای فراوانی که دبی ارائه می‌دهد، این شهر فرصتی مناسب برای توسعه حرفه‌ای، تجربه فرهنگی منحصر به فرد، و بهره‌برداری از تجربیات بین‌المللی فراهم می‌کند.

از زیرساخت‌های مدرن گرفته تا زندگی رفاهی، دبی به عنوان یک مرکز تجاری و گردشگری معتبر جهانی شناخته می‌شود.

در نهایت، برای موفقیت در اقامت کاری در دبی، شما باید از تخصص و مهارت‌های خود بهره‌وری کنید و در کنار آن، مشتاق به یادگیری و تطابق با فرهنگ و محیط کاری امارات باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *