ویزای توریستی شینگن

5/5

 

در این مقاله می خواهیم به توضیحاتی در مورد ویزای توریستی شینگن بپردازیم، با ما در آلتاباسم همراه باشید. سفرها به عنوان یکی از شیرین‌ترین تجربیات انسان‌ها به شمار می‌روند.

سفرها به ما فرصت می‌دهند تا با فرهنگ‌ها و مکان‌های جدید آشنا شویم و به تجربیات جدید دست یابیم. یکی از مقصدهای محبوب برای سفرها، منطقه‌ای به نام منطقه شینگن است.

این منطقه شامل 26 کشور عضو اتحادیه اروپا است و با دریافت ویزای توریستی شینگن، شما می‌توانید به اکثر این کشورها سفر کنید.

یک ویزای توریستی شینگن، یک فرصت استثنایی برای کشف معماری تاریخی، هنر، طبیعت زیبا و فرهنگ‌های متنوع است. این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا به شهرهای رمانتیک پاریس، شهر تاریخی رم، شهرهای ساحلی زیبای بارسلونا و شهرهای هنری هلسینکی سفر کنید.

علاوه بر این، شما می‌توانید طعم غذاهای محلی معروف در رستوران‌های معتبر این کشورها را تجربه کنید.

یکی از ویژگی‌های بارز ویزای توریستی شینگن این است که شما می‌توانید با یک ویزا به تعداد کشورهای عضو اتحادیه سفر کنید.

این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا برنامه سفری متنوع و شگفت‌انگیز داشته باشید. بنابراین، شما می‌توانید از کوهستان‌های آلپ‌های سوئیس به شهرهای تاریخی ایتالیا و از جنگل‌های سوئد به سواحل یونان سفر کنید.

به عنوان یک متقاضی ویزای توریستی شینگن، شما باید مدارک و اسناد مورد نیاز را جمع‌آوری کنید و درخواست خود را به سفارت یا کنسولگری کشوری که قصد سفر به آن دارید، ارائه دهید.

باید مطمئن شوید که شناسنامه، اصل اخرین چندین صفحه از گذرنامه، برنامه سفری که شامل مدت زمان و اهداف سفرتان باشد، بیمه مسافرت و مدارک مالی معتبر ارائه داده شوند.

سفر به منطقه شینگن یک تجربه فراموش‌نشدنی خواهد بود. این فرصت باعث می‌شود تا به دنیای متنوعی از فرهنگ‌ها، مناظر طبیعی و تجربیات فرهنگی دست یابید.

اگر به دنبال تجربه‌ای منحصر به فرد و جذاب هستید، ویزای توریستی شینگن یک گزینه عالی است که به شما این امکان را می‌دهد تا به زیبایی‌های منطقه شینگن دست یابید و لحظاتی بی‌فراموش در سفرتان را تجربه کنید.

 

شینگن

شینگن را می توان به عنوان منطقه‌ای در اروپا معرفی کرد که 27 کشور در این منطقه به منظور رفت و آمد نیاز به ویزا و باقی محدودیت‌های مرزی برای تردد ندارند، بر این اساس کشورهای این حوزه به منزله کشوری واحد محسوب می شوند.

اعضای این منطقه هر اندازه در برابر اتباع خود و عبور مرور مرزی آنها آسان می‌گیرند، در برابر اتباع کشورهای خارج از این حوزه که نیاز به ویزا دارند سخت‌گیر های لازم را انجام می دهند.

بنابراین، با توجه به این که کشورهای اروپایی زیادی به عضویت این منطقه درآمده‌اند، ویزای شینگن دارای ارزش و اعتبار بالایی در سراسر دنیا می باشد.

 

کشورهای عضو شینگن کدامند؟

در حال حاضر 26 کشور اروپایی در پیمان شینگن قرار دارند و رفت و آمد بین این کشورها برای شهروندان و افراد مقیم این کشورها آزاد و راحت است.

احتمال دارد در آینده لیست کشورهای شنگن دچار تغییراتی شده و بعضی کشورهای دیگر نیز به منطقه شینگن اضافه شوند. به عنوان نمونه کشورهایی نظیر قبرس، رومانی، کرواسی و حتی ترکیه جزو کشورهایی به شمار می روند که احتمالا در آینده به حوزه شینگن افزوده شوند.

در جدول زیر لیستی از کشورهای عضو شینگن را ارائه کرده ایم که به شرح زیر می باشد:

آلمانیونانمالتسوئد
اتریشمجارستانهلندسوئیس
بلژیکایسلندنروژجمهوری چک
دانمارکایتالیالهستاناسپانیا
استونیلتونیپرتغاللیختن اشتاین
فنلاندلوکزامبورگاسلواکی 
فرانسهلیتوانی 

 

 

انواع ویزای شینگن

تقسیم بندی انواع ویزا شینگن با توجه به موارد مختلفی از جمله هدف افراد از مهاجرت، مدت زمانی که در کشور مقصد اقامت دارند و همینطور شیوه ورود آن‌ها به این کشور بستگی دارد.

علاوه بر آن با در نظر گرفتن قوانین مهاجرتی مربوط به هر یک از کشورهای حوزه‌ی شینگن، افراد در جهت دریافت انواع ویزای شینگن لازم است که مدارک مشخصی را به منظور دریافت ویزای مورد نظر ارائه نماید.

همانگونه که گفته شد با توجه به عوامل متنوعی همچون هدف از مهاجرت، نحوه ورود به کشور مقصد و همینطور مدت زمان اقامت در آن کشور می‌توان انواع ویزای شینگن را به سه گروه تقسیم بندی کرد؛

ویزای نوع A و ویزای نوع B و ویزای نوع C که از جمله ویزای توریستی شینگن محسوب می شوند، ویزای نوع D را که می توان به عنوان ویزای ملی شینگن معرفی کرد و همینطور ویزای دارای اعتبار محدود منطقه‌ای که به عنوان ویزای LVT مطرح می شود.

 

  • ویزای شینگن توریستی نوع A

ویزای توریستی، یکی از انواع ویزا شینگن محسوب می شود. در ادامه به ارزیابی ویژگی‌های مربوط به ویزای شینگن نوع A می‌پردازیم‌.

این ویزا شرایطی را برای فرد دریافت کننده‌ فراهم می‌آورد که بتواند در یک کشور حوزه‌ی شینگن پرواز خود را جابه‌جا نماید و پرواز به یک کشور در خارج از حوزه‌ی شینگن داشته باشد.

فردی که دارای این نوع ویزا می باشد، اجازه دارد که این ویزا را تنها در محدوده‌ی کشورهای حوزه‌ی شینگن مورد استفاده قرار دهد.

در صورتی که فردی دارای پاسپورت دیپلماتیک باشد، دارای ویزای شینگن و یا ویزای کانادا یا آمریکا باشد و یا به عنوان اشهروند کشور سوئیس باشد، امکان دریافت این نوع از ویزای توریستی شینگن را نخواهد داشت.

 

  • ویزای شینگن توریستی نوع B

از دیگر انواع ویزای توریستی شینگن، می توان به ویزای شینگن نوع B (ترانزیت) اشاره کرد. فرد دارنده این نوع از ویزای ترانزیت می‌تواند در طی یک مدت زمان معین که پنج روزه می باشد، از محدوده‌ی یکی از کشورهای حوزه‌ی شینگن عبور نماید.

علاوه بر آن در هنگامی که لازم است از فرد از محدوده‌ی ترانزیت خارج شده و به حوزه یکی از کشورهای حوزه‌ی شینگن ورود پیدا کند نیز، می‌تواند این نوع ویزا را مورد استفاده قرار دهد.

به عنوان نمونه در شرایطی که ادامه‌ی سفر افراد باید در هنگام صبح انجام شود، لازم است که فرد مدتی از شب را در هتل بگذراند. در هنگام اتفاق افتادن چنین موردی، برخورداری از ویزای نوع B کمک قابل توجهی به چنین افرادی خواهد کرد.

 

  • ویزای شینگن توریستی نوع C

از دیگر انواع ویزا شینگن توریستی، ویزای شینگن نوع C است که به عنوان ویزای کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیرد و مدت زمان اعتبار این ویزا در زمان صدور آن برای افراد مشخص می‌شود.

ویزای نوع C شینگن نیز با در نظر گرفتن هدف افراد از مهاجرت و شرایط مسافرت، در انواع مختلفی ارائه می شوند. یکبار ورود یا سینگل همانگونه که از نام آن مشخص است، برای فرد دارنده این شرایط را فراهم می کند که تنها یک بار به خاک یکی از کشورهای حوزه‌ی شینگن وارد شده و بعد از این ورود ویزا لغو خواهد شد، حتی در صورتی که ویزا از اعتبار برخوردار باشد.

دوبار ورود نیز با توجه به نام آن، شرایطی را فراهم می کند تا افراد برخوردارنده از این ویزا بتوانند دو بار به خاک یکی از کشورهای حوزه‌ی شینگن ورود پیدا کنند.

مورد استفاده قرار دادن این فرصت برای دو بار ورود به کشورهای حوزه‌ی شینگن، تنها در یک زمان معینی امکان پذیر می باشد. از دیگر نکات مربوط به ویزای چند بار ورود که می توان به آن اشاره کرد این است که شرایط را برای افراد در طی یک مدت زمان 90 روزه در هر 6 ماه، به خاک یکی از کشورهای حوزه‌ی شینگن امکان پذیر می کند.

 

  • ویزای شینگن توریستی نوع D

ویزا شینگن توریستی نوع D، از دیگر انواع ویزا شینگن است که به عنوان ویزای ملی هم شناخته می شود. این نوع ویزا را برای افرادی از جمله بازرگانان، دانشجویان و یا اشخاصی که می خواهند در طی مدت زمانی معین در یکی از کشورهای حوزه‌ی شینگن اقامت داشته باشند، صادر می نمایند.

به عنوان نمونه، افرادی که می خواهند تا برای معالجه‌ی خود و بکارگیری از خدمات درمانی به یکی از کشورهای حوزه‌ی شینگن مهاجرت کرده و تا زمان کامل شدن روند درمان خود در این کشور اقامت داشته باشند و بعد از تمام شدن زمان معالجه به کشور خود بازگردند، می‌توانند به منظور دریافت ویزای شینگن نوع D درخواست دهند.

ویزای نوع D به دو شیوه یک بار ورود و یا چند بار ورود، با در نظر گرفتن هدف افراد از سفر به یکی از کشورهای حوزه‌ی شینگن برای آن‌ها صادر می گردد.

برای مثال، دانشجویانی که قصد به انجام رساندن انجام پروژه‌ها و تحقیقات علمی در یکی از کشورهای حوزه‌ی شینگن همچون کشور اتریش را دارند، می‌توانند برای دریافت ویزای نوع d اتریش از نوع چند بار ورود درخواست دهند.

 

  • ویزای شینگن نوع LVT

یکی دیگر از انواع ویزا شینگن که می توان به آن اشاره کرد، ویزای شینگن نوع LVT می باشد. ویزای LVT که تحت عنوان ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای نیز مطرح می‌شود، شرایط را برای افراد دارنده‌ی آن فراهم می‌کند تا بتوانند فقط به کشور صادر کننده‌ی ویزا و دیگر کشورهایی که در زمان صدور ویزا به وسیله سفارت معین می‌شوند، سفر داشته باشند و توجه داشته باشید که اجازه ندارند تا به دیگر کشورهای حوزه‌ی شینگن ورود پیدا کنند.

در نظر داشته باشید که صدور این نوع ویزا در یک سری شرایط خاص صورت می گیرد؛ به عنوان مثال به منظور به انجام رساندن کارهای انسان دوستانه و کمک به مردم مناطق جنگ زده که باعث ورود آسیب‌های جدی به آن‌ها شده است.

همینطور باید اشاره کرد که این نوع ویزا برای افرادی که می خواهند پناهندگی یکی از کشورهای حوزه‌ی شینگن را داشته باشند، صدور می گردد.

تا به اینجا شما را با انواع ویزا شینگن برای ایرانیان و سایر افراد از سراسر جهان آشنا کرده ایم. در ادامه می خواهیم به توضیح جزئیات مرتبط با انواع ویزای مولتی شینگن بپردازیم.

در کل ویزای شینگن به سه دسته‌ی ویزای یکبار ورود، دو بار ورود و همینطور ویزای مولتی یا بلند مدت دسته بندی می‌شود. ویزای مولتی برای افرادی که از این نوع ویزا برخوردار می باشد شرایطی را فراهم می کند تا به تعداد دفعات مشخص، به کشورهای حوزه‌ی شینگن وارد شوند.

 

 

مراحل دریافت ویزای شینگن

  • مرحله اول

در وهله اول باید بدانید به چه نوع ویزایی نیاز دارید. با توجه به هدف شما از سفر، ویزاهای متفاوتی ارائه می گردد.

شما می توانید برای انواع ویزا از جمله ویزای توریستی، تجاری یا ویزای کاری شینگن، ویزای فعالیت‌های ورزشی یا فرهنگی، ویزای رسمی، ویزای علمی، ویزای تحصیلی شینگن اقدام نمایید.

در نتیجه برای سرعت بخشیدن به پروسه کارتان اول از همه هدف از سفر و نوع ویزایی که می‌خواهید برای دریافت آن اقدام کنید را مشخص نمایید.

 

  • مرحله دوم

مشخص کردن کشور مقصد از طریقه گرفتن ویزای شینگن به شمار می رود. بعد از مشخص شدن مقصد، باید از طریق سفارت کشور مقصد یا یکی از کنسول‌گری‌های کشور مقصد و یا یک مرکز ویزا که وابسته به سفارت کشور مقصد است، به منظور دریافت ویزا اقدام نمایید.

در صورتی‌ که می خواهید به بیش از دو کشور اروپایی سفر کنید، بایستی برای دریافت ویزا از کشوری اقدام کنید که بیشتر روزهای سفرتان را قرار است آنجا بگذرانید.

اما در صورتی که مدت زمان اقامت شما در هر کشور یکسان یا معین نیست، بایستی درخواست خود را به سفارت یا مرکز ویزای اولین  کشور شینگنی که  وارد آن خواهید شد ارائه نمایید.

 

  • مرحله سوم:

در این مرحله نوبت به پیدا کردن مناسب‌ترین زمان برای ارائه درخواست اخذ ویزای شینگن می باشد. با در نظر گرفتن این‌که فرآیند دریافت ویزا از سفارت یا کنسول‎گری‌ها زمان‌بر است شما باید در فرصت مطلوب نسبت به دریافت ویزا اقدام نمایید.

معمولا هر چه زودتر برای دریافت ویزا اقدام کنید بهتر است. بهترین و زودترین زمان به منظور ارائه درخواست سه ماه قبل از شروع سفر است و دیرترین زمان ۱۵ روز قبل از شروع سفر است.

به شما پیشنهاد می کنیم که حداقل سه هفته قبل از سفرتان اقدامات لازم برای دریافت ویزا را انچام دهید.

 

  • مرحله چهارم:

به منظور طی کردن فرآیند دریافت ویزای شینگن از سفارت کشوری که می‌خواهید به آن سفر کنید وقت بگیرید. تمامی سفارت‌ها این شرایط را برای شما فراهم می کنند تا  به صورت آنلاین برای گرفتن وقت اقدام نمایید.

 

  • مرحله پنجم:

بعد از گذراندن مراحل توضیح داده شده در بالا، بایستی فرم درخواست ویزا را کامل کنید. ابتدا باید فرم درخواست ویزا را دانلود و آن را با صداقت کامل پر کنید.

سپس باید آخرین فرم ارائه شده به وسیله سفارت را دانلود کنید یا آن را از سفارت درخواست کنید. تمامی قسمت‌های فرم را باید کامل پر کنید. در نظر ئاشته باشید که باید فرم را در دو نسخه چاپ و سپس هر دو نسخه را امضا کنید.

 

  • مرحله ششم:

در مرحله بعدی نوبت به جمع‌آوری مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای شینگن می باشد. بعضی از مدارک لازم به شرح زیر می باشد:

مدارک شناسایی، فرم درخواست ویزا، پاسپورت معتبر، دو قطعه عکس رنگی 3*4، بیمه سفر، روز بلیت رفت و برگشت، اثبات محل اقامت و اثبات پشتوانه مالی در طول سفر.

دیگر مدارک که هر یک از سفارت‌ها از متقاضیان می‌خواهند را بایستی از سفارت کشور مقصد بپرسید و به سفارت ارائه نمایند.

 

  • مرحله هفتم:

بعد از دریافت وقت از سفارت کشور مقصد، زمان مصاحبه شما مشخص می گردد. شما باید در تاریخ مشخص شده به سفارت مدنظرتان مراجعه نمایید.

برای انجام مصاحبه شما باید مدارک لازم را به‌همراه داشته باشید و مدارک را به افسر کنسولی که با شما مصاحبه می‌کند بایستی ارائه نمایید. در طول مصاحبه از شما سوالاتی در خصوص محل اقامت‌تان در طول سفر، هدف از سفر و سایر جزییات پرسیده خواهد شد.

این نکته را در نظر داشته باشید که در آخر با صداقت پاسخ‌های درستی را  ارائه نمایید که با پاسخ‌های فرم درخواست‌تان تطابق داشته باشد.

 

  • مرحله هشتم:

در مرحله هشتم باید هزینه های مربوط به دریافت ویزا را پرداخت نمایید. هزینه دریافت ویزا به وسیله کشورهای عضو تصویب شده است و غیر قابل تغییر است. این هزینه با توجه به سن و وضعیت فرد متقاضی قابل تغییر است.

 

  • مرحله نهم:

در آخر شما بایستی در انتطار پاسخ درخواست دریافت ویزا شينگن خود بمانید. ارزیابی درخواست شما توسط سفارت به طور معمول ۱۵ روز طول می‌کشد البته با توجه به هر فرد این زمان قابل تغییر است  و احتمال دارد کوتاه تر یا طولانی‌تر شود. نهایتا طی یک دوره ۱۵ تا ۳۰ روزه نتیجه درخواست شما اعلام خواهد شد.

 

 

شرایط دریافت ویزای شینگن توریستی

دریافت ویزای شینگن برای تمامی کشورهای حوزه شینگن از شرایط خاص و کلی برخوردار است، در ادامه می خواهیم به توضیح مهم ترین شرایط کلی درخواست ویزا بپردازیم:

مهم ترین شرایط ویزای شینگن به صورت خلاصه در این قسمت توضیح داده میشود که چنانچه با دقت به آنها توجه کنید مسلما به تنهایی میتوانید برای خود اقدام نمایید.

  • شرط اول:

همانطور که در بالاتر به آن پرداختیم، باید هدف سفر شما مشخص باشد. حالا احتمال دارد از خود سوال کنید که بعد از مشخص کردن باید چه کاری انجام دهیم؟

باید بگوییم که بعد از مشخص شدن هدف سفر بایستی ارزیابی کنید که آیا شرایط لازم برای دریافت این نوع ویزا را بر طبق هدف سفر دارید یا خیر.

به عنوان نمونه در صورتی که تاجر هستید و می خواهید به قصد خرید قطعه یا معمله ای بین المللی سفر کنید بایستی دعوتنامه معتبر کاری از شرکتی که با آن قرار است ملاقات کنید، دریافت نمایید. درغیر این صورت سفارت احتمال دارد هدف سفر شما را باور نکرده و شما را ریجکت کند.

  • شرط دوم:

در وهله بعدی بایستی به فکر پول باشید. سفارت از شما مانده حساب یا همان تمکن مالی درخواست میکند.

در نتیجه باید به میزان کافی پول در حساب خود داشته باشید تا سفارت اطمینان حاصل کند که شما هزینه های لازم برای سفر خود را میتوانید پرداخت کنید.

این کشور ها مایل هستند که توریست ها در کشورشان دست به جیب شوند و پول خرج کنند. پس در صورتی که تمکن مالی قوی ندارید مطمئن باشید که سفارت درخواست شما را رد می کند.

  • شرط سوم:

باز هم باید به مسائل مالی برگردیم و این نکته را شما عزیزان در نظر داشته باشید که سفارت علاوه بر تمکن مالی گردش حساب 4 الی 6 ماهه شما را درخواست می کند.

علت این کار برای این است که ارزیابی کند که شما از شرایط شغلی و مالی خوبی برخوردار هستید و پرینت گردش حساب شما با نوع شغل و مانده حساب شما تطابق دارد.

در صورتی که این گردش حساب شما برای افسر سفارت ابهاماتی به وجود آورد، قطعا شما را ریجکت خواهند کرد.

  • شرط چهارم:

سفارت ها باستی قانع شوند که شما قصد برگشت به کشور و خروج از منطقه شینگن را دارید. یکی از مواردی که افسر را مطمئن می کند، برخورداری از وابستگی عاطفی در ایران می باشد. در ادامه این وابستگی عاطفی را توضیخ می دهیم.

برای نمونه در صورتی که شما یک خانواده 4 نفره هستید شامل پدر، مادر و 2 تا فرزند توصیه می شود به جای اقدام خانوادگی برای درخواست ویزا، یک الی دو نفر از اعضای خانواده برای بار اولی که درخواست ویزای شینگن می دهید، در ایران بمانند.

این کار شما به قانع کردن سفارت منجر می شود چرا که شما به خاطر عزیزانتان قصد بازگشت به کشور  و ترک خاک شینگن را دارید.

 

 

مدارک لازم به منظور اخذ ویزای شینگن

  1. ارائه مدارک شناسایی شامل: شناسنامه و در بعضی موارد ارائه کارت ملی.
  2. پاسپورت: پاسپورت بایستی  حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشد.
  3. 2 قطعه عکس: ارائه عکس رنگی بدون حاشیه و پس زمینه.
  4. سند ملکی: سند ملکی شما به عنوان ضمانت از شما درخواست نخواهد شد و فقط به منظور ارائه دارایی های شما به سفارت می باشد.
  5. ارائه مدارک شغلی: با توجه به نوع شغل شما باید مدارک لازم را آماده کیند، در این مورد توصیه می شود با کارشناسان مجرب ما در آلتاباسم مشورت کنید تا بر طبق نوع شغلی که دارید به شما در آماده سازی این مدارک کمک نمایند.
  6. ارائه مدارک مالی: پرینت گردش حساب 4 تا 6 ماهه شما به همراه گواهی تمکن مالی که این موارد باید با هم تطتابق داشته باشد. برای نمونه در صورتی که شما یک کارمند با حقوق ماهانه 3 میلیون تومان باشید، بایستی پرینت حساب و مانده حساب شما با میزان درآمد شما همخوانی داشته باشد تا برای سفارت ابهامی ایجاد نشود. اکنون با توجه به افزایش نرخ ارز به این نکته توجه کنید که تمکن مالی شما به میزان 7 تا 10 هزار دلار به معادل ریالی آن باشد.
  7. ارائه مدارک جهت هدف سفر و محل اقامت: چنانچه از دعوتنامه از سوی بستگان و دوستان خود ندارید، می بایست برای کل روزهای سفر خود هتل رزرو کنید. اما در صورتی که از سوی نزدیکان خود دعوتنامه برای شما ارسال می شود حتما بایستی در آن ذکر شود که در مدت زمان سفر محل اقامت شما را فراهم می نمایند و حتما مدارک اقامتی دعوت کننده نیز به پیوست برای شما ارسال گردد.
  8. رزرو بلیط هواپیما: در این مورد حتما بایستی تاریخ رفت و برگشت آن با تاریخ شروع و پایان رزرو هتل یا دعوتنامه یکی باشد در غیر این صورت سفارت از شما آن را نخواهد پذیرفت.
  9. بیمه مسافرتی معتبر: از دیگر الزامات مدارک مورد نیاز دریافت ویزا، بیمه مسافرتی معتبر 30 یا 50 هزار یورویی می باشد که بایستی کپی آن را در روز مصاحبه به سفارت ارائه دهید.

 

 

پرتکرارترین سوالات مصاحبه ویزای شینگن

توجه داشته باشید که سفارت های حوزه شینگن سوالات مشابهی از شما میپرسند. ما در این قسمت به ارزیابی پرتکرارترین سوالات مصاحبه ویزای شینگن پرداخته ایم. البته در اکثر موارد سوالی پرسیده نمیشود و فقط مدارک را مورد ارزیابی قرار می دهند.

  1. سوال اول به این صورت است که شما مجرد هستید یا متاهل؟ چه مدت از ازدواج شما گذشته است؟ همسر شما چه شغلی دارد؟
  2. به این نوع از ویزایی که درخواست داده اید، چه نیازی دارید؟
  3. علت سفر شما به این کشور چیست؟
  4. چه کسانی در سفر شما را همراهی می کنند؟
  5. آیا در حوزه شینگن فامیلی دارید؟
  6. چه تعداد فرزند دارید؟ تحصیل میکنند یا مشغول به کار هستند؟
  7. چه دلیلی به عنوان علت برگشت به کشور خود و ترک کشور موردنظر دارید؟
  8. شما تمکن مالی برای هزینه های سفر خود را دارید یا نه؟

 

بیشتر بخوانید: ویزای کاری دبی

 

مدت زمان دریافت ویزا شینگن

ارزیابی مدت زمان دریافت ویزا شینگن از مناظر مختلفی قابل ارزیابی است. برای نمونه، زمان ثبت درخواست در پروسه دریافت ویزای شما تاثیر زیادی دارد.

توافق شما با یک آژانس معتبر دراین حوزه همچون آلتاباسم، از دیگر عواملی است که میتواند بر زمان دریافت ویزا شینگن شما اثر بگذارد

توصیه می شود حداقل 2 هفته قبل از انجام کار های لازم سفر، نسبت به دریافت ویزا شینگن اقدام نمایید. کنسولگری سفارتخانه به طور معمول در 10 روز کاری (یا کمتر از آنچه معمولا اتفاق می افتد) پاسخ خواهد داد.

این زمان به منظور ارزیابی تمامی اسناد، مدارک و درخواست مسافران می باشد.

با توجه به شرایط، در صورتی که یک اتفاق غیر عادی در پرونده ی فرد متقاضی وجود داشته باشد؛ یا یک وضعیت غیر عادی نظیر شرایط سیاسی در جریان باشد؛ احتمال دارد پروسه درخواست تا دو ماه طول بکشد.

براساس توضیحات گفته شده در متن بالا، می توانیم نتیجه بگیریم که ویزای توریستی شینگن یک موجودیت جذاب برای سفر به مناطق اتحادیه اروپا است.

این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا به مدت محدودی در این مناطق اقامت کرده و تفریح کنید. برای انتخاب این نوع ویزا و موفقیت در درخواست، باید مدارک مورد نیاز را ارائه و مقررات مربوط به مدت زمان اقامت را رعایت کنید.

همچنین، باید در نظر داشته باشید که این ویزا معمولاً مختص تفریح و گشت و گذار است و کارهای تجاری یا تحصیلی تحت این ویزا مجاز نیستند.

بنابراین، با توجه به این موارد، ویزای توریستی شینگن می‌تواند فرصتی خوب برای کشف فرهنگ، تاریخ و زیبایی مناطق مختلف اروپا باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *