کار در دبی

کار در دبی
5/5

کار در دبی

یکی از جواهرات شاخص و بی‌نظیر در کشور امارات عربی متحده، به عنوان یک مقصد جذاب برای کار و زندگی در منطقه خاورمیانه و جهان شناخته می‌شود.

این شهر با شاهکارهای معماری بی‌نظیر، اقتصاد مزده، زیرساخت‌های مدرن، و تنوع فرهنگی، جایگاه ویژه‌ای در دل‌های افرادی که به دنبال فرصت‌های شغلی و زندگی بهتر هستند، دارد.

از جمله عواملی که دبی را به یک مقصد مطلوب برای کار در نظر می‌گیرند، می‌توان به فرصت‌های شغلی و حرفه‌ای، مزایای مالی، محیط کسب و کار سازنده، و کیفیت زندگی برتر اشاره کرد.

برای کسانی که از آینده حرفه‌ای و اجتماعی خود اطمینان دارند، دبی به عنوان یک مقصد صحیح در نظر گرفته می‌شود.

دبی به علت وجود مشاغل پردرآمد، معافیت افراد حقیقی از مالیات و بالا بودن استاندارد زندگی به مقصدی جذاب برای جویندگان کار از سرتاسر دنیا تبدیل شده است.

این شهر، از زیرساخت‌هایی توسعه‌یافته برخوردار است. همینطور ارائه دهنده مزیت های فراوانی نظیر بیمه درمانی، مسکن، کمک‌هزینه و بسیاری موارد دیگر می باشد.

به‌طور کلی، کار در دبی یک تجربه ارزشمند است و فرصت‌های رشد شخصی و حرفه‌ای را برای افراد فراهم می کند.

 

چگونه در دبی کار پیدا کنیم؟

چگونه در دبی کار پیدا کنیم؟ دبی با اقتصاد در حال رشد و  توسعه خود، جمعیت متنوع و حضور بسیاری از شرکت‌های چندملیتی، به‌عنوان قطب فرصت‌های شغلی در جهان مطرح می‌شود.

پبدا کردن کار در چنین کشوری برای خارجی‌ها می‌تواند کمی نگران کننده باشد، به ویژه اگر با بازار کار امارات آشنایی کافی  نداشته باشند. در اینجا مهم‌ترین شیوه های پیدا کردن کار در دبی را به شما معرفی می‌کنیم:

۱. جست‌وجوی آنلاین

اولین راه پیدا کردن کار در دبی، جست‌وجوی آنلاین است. پورتال‌ها و وب‌سایت‌های شغلی زیادی وجود دارند که  ارائه دهنده اطلاعاتی درمورد موقعیت‌های شغلی در دبی می باشند. بعضی از وبسایت های شغلی پرطرفدار در دبی به شرح زیر می باشد:

Naukrigulf.com ,GulfTalent.com, Bayt.com

این پورتال‌ها ارائه دهنده فهرست مشاغل در صنایع مالی، درمان، مهندسی، فناوری و سایر موارد به کارجویان می باشند. افراد جویای کار می‌توانند در این وب‌سایت‌ها پروفایل ایجاد کنند و با آپلود رزومه خود، شانس استخدام را افزایش دهند.

۲. شبکه‌سازی

شیوه دیگر برای یافتن کار در دبی شبکه‌سازی است. خوب است بدانید که دبی مرکز برگزاری بسیاری از رویدادهای تجاری، نمایشگاه‌های شغلی و کنفرانس‌های صنعتی می باشد.

بر این اساس افراد جویای کار می‌توانند به منظور ملاقات با کارفرمایان بالقوه و ارتباط با متخصصان صنعت، در چنین رویدادهایی شرکت نمایند.

رسانه‌های اجتماعی نظیر لینکدین نیز ابزار خوبی به منظور ارتباط با متخصصان صنایع مختلف در دبی به شمار می  رود. یافتن کار از طریق شبکه‌سازی می‌تواند شانس افراد برای دریافت پیشنهاد شغلی را افزایش دهد و به جویندگان کار کمک کند که بازار کار پنهان در دبی را پیدا کنند.

۳. آژانس‌های کاریابی

شیوه سوم به منظور پیدا کردن کار در دبی مراجعه به آژانس‌های کاریابی است. آژانس‌های کاریابی زیادی در دبی مشغول به فعالیت هستند و همیشه به‌دنبال کاندیداهایی برای پر کردن موقعیت‌های شغلی گوناگون هستند.

این آژانس‌ها دربردارنده اطلاعات زیادی از فرصت‌های شغلی در دبی هستند و این فرصت‌ها را به افراد جویای کار بر طبق مهارت و تجربه آن‌ها معرفی می‌کنند.

مراجعه به آژانس‌های کاریابی برای کارجویان بسیار مفید است، چرا که در زمینه مهارت‌های رزومه‌سازی و مصاحبه شغلی نیز افراد را راهنمایی می نمایند.

۴. استفاده از وب‌سایت شرکت‌ها

شیوه دیگر جهت پیدا کردن کار در دبی، جست‌وجوی موقعیت‌های شغلی خالی در وب‌سایت شرکت‌ها است. بسیاری از شرکت‌ها در دبی فرصت‌های شغلی را در وب‌سایت‌های خود به نمایش می گذارند. آن‌ها به طور معمول از داوطلبان می‌خواهند درخواست خود را به‌صورت آنلاین برای آنها ارسال کنند.

افراد جویای کار می‌توانند فرصت‌های شغلی را در وب‌سایت شرکت‌های معتبر جست‌وجو و برای موارد مرتبط با شرایط خود درخواست بفرستند تا مستقیم و بدون اتکا به واسطه‌ها کار پیدا کنند.

۵. ارجاع و معرفی

شیوه پنجم برای پیدا کردن کار در دبی از طریق ارجاع است. ارجاعات شغلی می‌توانند از منابع متنوعی نظیر دوستان، خانواده و همکاران سابق صورت گیرند.

در صورتی که جویندگان کار فردی را می‌شناسند که در دبی کار می‌کند یا ارتباطاتی در آنجا دارد، می‌توانند به او درخواست خود را ارائه دهند. معرفی، شیوه ای تاثیرگذار به منظور جلب توجه کارفرمایان بالقوه است و می‌تواند شانس استخدام فرد را افزایش دهد.

در آخر، می‌توان از طریق تماس مستقیم با کارفرمایان، یک کار خوب در دبی به دست آورد. افراد جویای کار می‌توانند درباره شرکت‌های مورد علاقه خود در دبی تحقیقات لازم را انجام دهند و رزومه خود را برای مدیران استخدام آن شرکت‌ها ارسال نمایند.

در صورتی که این رویکرد به تلاش بیشتری نیاز دارد، اما می‌تواند شیوه ای مؤثر و مستقیم به منظور نشان دادن مهارت‌ها و پیشینه خود به کارفرمایان به شمار رود.

بیشتر بخوانید: ویزای کاری دبی

 

 

نکات مهم به منظور پیداکردن کار در دبی

همانگونه که گفته شد، شیوه های پیداکردن کار در دبی متنوع هستند، اما به منظور اینکه بتوانید این کار را به‌درستی انجام دهید، بایستی نکات بسیار مهمی را در نظر داشته باشید و طبق آنها عمل کنید که این نکات عبارتند از: 

  1. مشخص کنید که چه کاری می‌خواهید انجام دهید. یعنی در چه زمینه‌ای از مهارت و تجربه برخوردار هستید؟ آیا در صنعت انتخابی شما شغلی مناسبی وجود دارد؟ به طور تقریبی حقوق با سبک زندگی دلخواه شما تطابق دارد؟
  2. هرچه رزومه شما کامل تر و به‌روزتر باشد، شانس بیشتری به منظور پیداکردن کار و استخدام در شرکت‌های معتبر دارید. در نتیجه سعی کنید که هنگام ارسال رزومه یا cv، آن را به‌روز کنید. 
  3. در مورد بزرگ‌ترین سازمان‌های دبی، فرهنگ و شهرت آن‌ها، تحقیقات کاملی انجام دهید و درباره استخدام نیرو به وسیله این شرکت‌ها اطمینان حاصل کنید. 
  4. با مشاوران استخدام تماس بگیرید و به توصیه‌های آن‌ها را به دقت مورد توجه قرار دهید. به طور معمول مشاوران آژانس‌های کاریابی اطلاعات کاملی درباره فرصت‌های شغلی در اختیار شما قرار می دهند.

 

مشاغل مورد نیاز در دبی

 

مشاغل مورد نیاز در دبی

دبی یکی از قطب‌های تجاری دنیا محسوب می شود که در حال رشد سریع‌ در این زمینه است و کسب‌وکارها را از هر نقطه‌ای از جهان به سمت خود می کشاند. علاوه بر شرکت‌های تاسیس شده، استارت آپ‌های جدید، شرکت‌های کوچک و متوسط به صورت روزانه در حال جستجوی استعدادهای تازه در امارت هستند.

چنانچه شما به دنبال ایجاد مسیر شغلی جدید برای خود هستید یا فردی حرفه‌ای که به دنبال چالشی جدید است، آشنایی با مشاغل پرطرفدار مختلف در امارات و فرصت های شغلی در دبی برای شما امری ضروری است.

ما در ادامه لیستی از محبوب ترین شغل های مورد نیاز در دبی را برای کسانی که به فکر تغییر شغل یا مهاجرت هستند معرفی کرده‌ایم:

۱. صنعت گردشگری

یکی از پرطرفدارترین فرصت‌های شغلی در دبی را می توان صنعت گردشگری معرفی کرد. دبی با خط افق چشمگیر و مراکز خرید لوکس و گران قیمت خود یک مقصد توریستی مهم به شمار می رود و طبعاً فرصت‌های شغلی فراوانی هم در صنعت گردشگری دارد.

هتل‌های مجلل دبی از مدیر هتل گرفته تا خدمتکار و سرآشپز، نیاز به طیف وسیعی از متخصصان در حوزه گردشگری دارند.

۲. خدمات مالی

یکی دیگر از فرصت‌های شغلی مهم در دبی می توان به خدمات مالی اشاره کرد. این شهر خانه بسیاری از مؤسسات بانکی چندملیتی است که آن را به مکانی جذاب و چشمگیر برای متخصصان مالی تبدیل می‌کند.

همینطور اقتصاد معاف از مالیات دبی، آن را به مکانی ایده‌آل برای شرکت‌هایی تبدیل کرده است که نمی‌خواهند مالیات‌های سنگین پرداخت کنند.

کسانی که در بخش خدمات مالی دبی مشغول به کار می باشند، از زندگی راحتی برخوردار هستند و در عین حال امکان کسب تجربه در بازار بین‌المللی هم برایشان فراهم است.

۳. حوزه مهندسی

دبی به علت توسعه مداوم، ساخت و گسترش پروژه‌ها و ساختمان‌های جدید، تقاضای زیادی برای متخصصان مهندسی دارد. پروژه‌های بسیار زیاد و بزرگی نظیر برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان و سیستم متروی پیشرفته در این شهر قرار گرفته‌اند. لازمه ساخت و نگهداری این پروژه‌ها مهندسان، مدیران پروژه، معماران و نقشه‌برداران بسیار ماهر می باشد. با افزایش سرمایه‌گذاری دولت امارات در توسعه زیرساخت‌ها، نیاز به متخصصان در این صنعت نیز افزایش می‌یابد.

مشاغل مهندسی مورد نیاز در امارات و دبی:

  • مهندس مکانیک حرفه‌ای
  • مهندس هوافضا
  • مهندس برق
  • مهندس نفت
  • مهندس شیمی

۴. حوزه فناوری

با توجه به اینکه شرکت‌های چندملیتی متعددی در دبی قرار دارند، بر این اساس این شهر به مکانی ایده‌آل برای متخصصان صنعت فناوری تبدیل شده است.

بخش فناوری امارات، رشد چشمگیری دارد و فرصت‌های شغلی در مهندسی نرم‌افزار، هوش مصنوعی، امنیت سایبری و بازاریابی دیجیتال بسیار زیاد است.

صنعت پررونق فناوری در دبی، هر ساله بهترین استعدادها را از سراسر جهان به منظور کار و زندگی به این شهر جذب می نماید.

۵. حوزه نفت و گاز

از دیگر صنایع مهم جهت کار در دبی بخش نفت و گاز می باشد. بسیاری از شرکت‌های نفت و گاز در دبی نیاز به متخصصان بسیار ماهر نظیر مهندسان، زمین‌شناسان و سایر متخصصان فنی دارند.

صنعت نفت و گاز نقش مهمی در اقتصاد دبی ایفا می‌کند و ارائه دهنده فرصت‌های شغلی استثنایی برای  افراد واجد شرایط می باشد.

۶. حوزه استارتاپ‌

حوزه کارآفرینی و استارتاپ‌ها نقش مهمی در توسعه دبی بر عهده دارند. دولت امارات نیز مصمم است از سرمایه‌گذاری‌های تجاری که در رشد شهر تاثیرگذارند، حمایت کند.

این شهر به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌ها به منظور راه‌اندازی کسب‌وکار مطرح می‌شود و محل بسیاری از استارتاپ‌های پررونق است. با ادامه رشد و توسعه دبی، فرصت‌های بیشتری هم برای کارآفرینان و شرکت‌های نوپا فراهم می‌شود.

۷. حوزه آموزشی

بخش آموزش در دبی طی چندین سال گذشته رشد بسیار چشمگیری داشته است. بر این اساس بسیاری از مؤسسات آموزشی دبی به متخصصان ماهر همچون معلمان، مربیان و مدیران در زمینه‌های مختلف نیاز دارند.

ورود مهاجران به رشد دانشگاه‌های بین‌المللی امارات کمک کرده و این دانشگاه‌ها متخصصان را از نقاط مختلف جهان جذب و استخدام می نماید.

۸. حوزه بهداشت و درمان

با افزایش جمعیت و عوض شدن سبک زندگی در دبی، صنعت درمان به بخش مهمی تبدیل شده است که به متخصصان در زمینه‌های گوناگون نیاز دارد.

صنعت مراقبت‌های بهداشتی دبی یکی از بهترین‌ها در منطقه خاورمیانه و آسیا محسوب می شود و فرصت‌های شغلی زیادی را برای پزشکان، پرستاران و سایر کادر درمان فراهم کرده است.

 

 

چه کاری در دبی خوب است؟

چه کاری در دبی خوب است؟ با توجه به رشد و پیشرفت شغلی، پیدا کردن یک موقعیت شغلی از بین شغل های پردرآمد در دبی چندان کار سختی به نظر نمی‌رسد. فقط کافیست مشاغلی که پرتقاضا هستند را مورد ارزیابی قرار داده و ببینید در کدام یک از آن‌ها مهارت بیشتری دارید.

 در ادامه به معرفی برخی از پردرآمدترین مشاغل در دبی می پردازیم که هم از لحاظ موقعیت شغلی و هم تقاضا برای جذب نیروی ماهر خارجی، گزینه های عالی و مناسبی به شمار می روند. این مشاغل به شرح زیر می باشند:

 

  •  مشاغل حوزه پزشکی

امارات متحده عربی را می توان به‌عنوان یک مقصد آسان برای مهاجرت کاری معرفی کرد. اکثر کشورها از شرایط سختگیرانه‌ای جهت پذیرش مشاغل حوزه بهداشت و درمان برخوردار هستند، اما با وجود کمبود پزشک در این کشور، کمی شرایط ساده‌تر شده است.

کشورهای حوزه خلیج فارس، مخصوصا بعد از دوران ویروس کرونا، هنوز هم با کمبود نیروی درمانی روبرو هستند. به همین علت، اغلب رشته‌های این حوزه می‌توانند موقعیتی عالی به منظور کار در امارات و دبی محسوب شوند.

 

  • مشاغل حوزه املاک و مستغلات

 یکی از پردرآمدترین مشاغل و همینطور یکی از حوزه‌های پرتقاضا جهت سرمایه گذاری در دبی، حوزه املاک و مستغلات است. افراد خارجی که در زمینه املاک و مستغلات در دبی فعالیت می‌کنند، جزو پردرآمدترین افراد به شمار می روند.

از آنجایی که سرمایه‌گذاران خارجی بسیاری برای خرید ملک به دبی می‌آیند، مشاوران املاک در این شهر نقش مهمی را بر عهده دارند. این افراد با راهنمایی افراد سرمایه‌گذار در انتخاب بهترین املاک با توجه به بودجه و میزان سودآوری، دستمزدهای قابل‌توجهی اخذ می نمایند.

 

  • مدیریت اجرایی و مدیر عاملی

مشاغل مدیر‌عاملی و مدیران اجرایی یکی دیگر از پردرآمدترین شغل های دبی هستند. این مشاغل در شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند. یک مدیرعامل، به عنوان تصمیم‌گیرنده اصلی به منظور دستیابی به اهداف شرکت نقش مهمی داشته و پروسه رسیدگی به امور را آسان می‌کنند.

چه به‌عنوان مدیرعامل برای ثبت شرکت خود اقدام نمایید و یا این عنوان را برای شرکت‌های موجود در دبی کسب کنید، درآمد متوسط شما چشمگیر است.

حسابداری و مشاغل مرتبط با امور مالی را نیز می توان به عنوان یکی دیگر از شغل های خوب و مناسب با درآمد قابل توجه معرفی کرد.

 

 

شرایط کار دندانپزشکی در دبی

در ارتباط با شرایط کار دندانپزشکی در دبی باید بگوییم که دندانپزشکی یکی از حرفه‌های پرطرفدار در  بین رشته‌های پزشکی در دبیف دندان پزشکی را می توان معرفی کرد. کشور امارات و شهر دبی یکی از بهترین مقاصد جهت مهاجرت کاری دندانپزشکان از لحاظ دستمزد و شرایط کاری محسوب می شود.

دندان‌پزشکان در دبی امکانات و تجهیزات زیادی دراختیار دارند. همینطور آن‌ها در این کشور از ساعات کار مناسب و درآمد بالا برخوردار خوهند بود. به این ترتیب، بدون شک شرایط کار دندانپزشکی در دبی مخصوصا برای ایرانیان بسیار ایده آل و با درآمد خوبی به همراه خواهد بود.

چون هم به لحاظ بعد مسافت و امکان رفت‌وآمد از شرایط مناسبی برخوردار است، هم به علت بالا بودن ارزش پول امارات متحده عربی درآمد دندان‌پزشکان در مقایسه با ایران چندین برابر خواهد بود.

به منظور برخورداری از شرایط جهت کار کردن در دبی به‌عنوان دندان‌پزشک، شما بایستی از طرف اداره بهداشت دبی (DHA) مدارک و مجوز مربوطه را اخذ نمایید. جهت دریافت مجوز افراد موظف هستند در آزمونی تحت همین عنوان شرکت کنند. همینطور مدارک دانشگاهی لازم را باید از کشور خود یا دبی اخذ کرده باشید.

 

 

شرایط کار در رستوران‌های دبی

شرایط کار در رستوران‌های دبی ممکن است به ویژگی‌های مختلفی بستگی داشته باشد، اما در کل، دولت امارات متحده عربی و شهر دبی تدابیر خاصی برای حفظ حقوق کارگران و بهبود شرایط کار در صنعت خدمات غذایی اعمال کرده‌اند. در زیر برخی از ویژگی‌های شرایط کار در رستوران‌های دبی را بررسی می‌کنیم:

 

1.حقوق و مزایا:

کارگران در رستوران‌های دبی باید به تعهدات قانونی در زمینه حقوق و مزایا دقت کنند. حداقل حقوق، مرخصی، بیمه سلامت، و دیگر مزایا به عنوان حقوق اساسی کارگران تعیین شده‌اند.

 

2.زمان کاری:

زمان کاری در رستوران‌ها ممکن است متفاوت باشد. برخی از رستوران‌ها به دلیل طراحی 24 ساعته شهر و نیاز به خدمات به گردشگران، ساعات کاری گسترده دارند.

 

3.زبان‌های مورد نیاز:

به دلیل تنوع فرهنگی در دبی، بسیاری از رستوران‌ها نیاز به کارکنانی با توانایی در زبان‌های مختلف دارند تا به مشتریان از تمام دنیا خدمت کنند.

 

4.نظافت و بهداشت:

کارگران در صنعت رستوران در دبی ملزم به رعایت استانداردهای بالای بهداشت و نظافت هستند. این امر به حفظ سلامت مشتریان و پیشگیری از بیماری‌های غذایی مرتبط با مصرف غذاها کمک می‌کند.

 

5.توسعه حرفه‌ای:

بسیاری از رستوران‌ها به کارکنان خود امکانات آموزشی و فرصت‌های توسعه حرفه‌ای فراهم می‌کنند. این ممکن است شامل دوره‌های آموزش آشپزی، خدمات مشتری، یا مهارت‌های مدیریتی باشد.

 

6.مسائل مربوط به ویزا و اقامت:

برخی از کارکنان رستوران‌ها در دبی ممکن است نیاز به ویزا و اقامت داشته باشند. این مسائل بستگی به نوع شغل و وضعیت مهاجرتی هر فرد دارد.

 

 

کار روانشناسی در دبی

برای کار روانشناسی در دبی، شرایط خاصی در نظر گرفته شده است. برای کار به عنوان روان‌شناس بالینی در دبی، بایستی دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در روان‌شناسی بالینی یا نوروپسیکولوژی بالینی باشید و همینطور باید در همان دسته در کشور محل اقامت مجوز داشته باشید. همچنین برای کار به عنوان روان‌شناس در دبی، باید دارای مجوز DHA باشید.

در دستیابی به این مجوز، دو سال تجربه کاری در زمینه مرتبط نیز الزامی است. برای برخی از نقش‌ها، آشنایی با زبان عربی نیز الزامی است. لازم به ذکر است که قوانین و مقررات مربوط به مجوزها و مجوزدهی در هر کشور متفاوت است، بنابراین افرادی که به دنبال کار به عنوان روان‌شناس در دبی هستند، باید راهنمایی‌های مربوطه را از انجمن‌های روان‌شناسی کشور خودشان بگیرند.

 

 

کار طلاسازی در دبی

در دبی، صنعت طلاسازی یکی از صنایع مهم و پرطرفدار است. دبی به عنوان یکی از مراکز تجارت جهانی و مقصد گردشگری معتبر، بازار طلا و جواهر در این شهر به شکل چشم‌گیری توسعه یافته است. در زیر به برخی اطلاعات و جنبه‌های مرتبط با کار طلاسازی در دبی اشاره می‌شود:

 

1.بازار طلا و جواهر:

در دبی، بازارهای طلا و جواهر به عنوان یکی از مهمترین مراکز خرید طلا در جهان شناخته می‌شوند. Gold Souk (سوق الذهب) در منطقه دیره یکی از مشهورترین بازارهای طلا است که انواع و اقسام زیادی از طلا و جواهرات را ارائه می‌دهد.

 

2.طلاسازی سنتی:

در کنار فروش طلا، دبی همچنین محل فعالیت کارگاه‌های طلاسازی سنتی است. در اینجا، صنعت طلا به شیوه‌های سنتی و هنری توسعه یافته و افراد مهارت‌دار در زمینه طلاسازی به کار مشغول هستند.

 

3.فرآوری و تولید:

برخی شرکت‌ها در دبی به فرآوری و تولید طلا مشغول هستند. این شرکت‌ها از مواد اولیه تا تولید نهایی محصولات طلا را پوشش می‌دهند و به بازارهای داخلی و بین‌المللی عرضه می‌کنند.

 

4.همایش‌ها و نمایشگاه‌ها:

دبی همچنین میزبان همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی طلا و جواهر است. این رویدادها فرصت خوبی برای آشنایی با آخرین مدل‌ها و طراحی‌ها، تبادل تجربیات و افزایش همکاری‌های تجاری در این حوزه فراهم می‌کنند.

 

5.محل‌های خرید لوکس:

علاوه بر بازارهای سنتی، دبی دارای مجموعه‌هایی از فروشگاه‌های لوکس و برندهای معروف جهانی در حوزه طلا و جواهرات است. این فروشگاه‌ها اغلب در مجتمع‌های خرید لوکس یا هتل‌های با سطح بالا قرار دارند.

به طور کلی، دبی به عنوان یک مرکز مهم برای خرید و تولید طلا و جواهر در منطقه شناخته می‌شود و جذابیت‌های فراوانی برای علاقمندان به این حوزه فراهم کرده است.

 

 

کار فیزیوتراپی در دبی

کار فیزیوتراپی در دبی انتخابی مناسب و مطلوب برای متخصصان این حوزه به شمار می رود. چرا که بازار کار این رشته در دبی از وضع مطلوبی برخودار بوده و هم درآمد فیزیوتراپیست ها در این شهر نسبت به بسیاری از نقاط جهان بیشتر است.

توجه داشته باشید که در پروسه مهاجرت کاری به دبی شما ضمن گذراندن مراحل لازم، نیازمند دریافت یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای بومی دبی می باشید به گونه ای که این فرد یا ارگان اسپانسر شما به منظور ورود، اقامت و کار در دبی باشد.

فیزیوتراپیست ها با یرخورداری از مدارک معتبر تحصیلی از مراکز علمی مورد تایید وزارت بهداشت و درمان دبی و نیز داشتن چندین سال سابقه کاری می توانند برای مهاجرت کاری به امارات اقدام کنند. به منظور اطلاع پیدا کردن از میزان دقیق سابقه کاری مورد نیاز برای مهاجرت فیزیوتراپیست ها به دبی می توانید با مشاوران ما در آلتبسم مشورت نمایید.

 

 

کار معماری در دبی

با در نظر گرفتن اقتصاد بسیار قوی کشور امارات، موقعیت‌های شغلی بسیار زیادی برای مهندسان خارجی وجود دارد. به منظور کار معماری در این کشور بایستی در ابتدا از سمت یک کارفرما با تابعیت امارات دعوت‌نامه کاری اخذ نمایید.

برخورداری از تمکن مالی به منظور پرداخت هزینه‌های زندگی در شش ماه ابتدایی اقامت در امارات اخذ ویزای کاری به‌حساب می‌آید. خوب است بدانید که بخش قابل‌توجهی از کارکنان خارجی این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند.

 

 

کار مکانیکی در دبی

به منظور اینکه بتوانید در دبی به عنوان مهندس مکانیک مشغول به کار شوید، بایستی حداقل از مدرک کارشناسی این رشته یا یک رشته مرتبط برخوردار باشید. باید دارای مجوز کار از کشور خود باشید و مدارک و گواهی نامه‌های مرتبط را اخذ نمایید.

همینطور لازم است دارای چندین سال تجربه مهندسی حرفه‌ای باشید تا بتوانید برای بیشتر پست‌های شغلی درخواست خود را ارائه دهید. خوب است بدانید که شرایط استخدام مهندس مکانیک در دبی بسیار رقابتی است. به شما پیشنهاد می کنیم یک رزومه کامل و حرفه‌ای نیز برای خود درست کنید تا برای کارفرما‌های مناسب ارسال نمایید.

 

 

کار مدلینگ در دبی

دبی و امارات جزو کشورهایی محسوب می شوند که به صنعت مدلینگ توجه بسیار زیادی کرده اند و فعالیت های بسیار گسترده ای به منظور پیشرفت این صنعت و معرفی آن به سایر جهانیان انجام داده است.

یکی از علت هایی که موجب شده دبی به یکی از قطب های صادر کننده پوشاک در جهان عرب مبدل شود این است که این کشور موفق شده است از صنعت مدلینگ، بهترین استفاده را داشته باشد و توجه داشته باشید که این توانمندی یک شبه کسب نشده، بلکه سال های زیادی زمان برده است که صنعت مدلینگ در امارات و دبی و ابوظبی به جایگاهی که الان دارد، دست پیدا کند.

مدلینگ و فشن در دبی با هدف های متنوعی برگزار می شود که از جمله مهم ترین این اهداف می توان به ارائه انواع محصولات خود به جهانیان و فروش آن ها اشاره نماییم. مدلینگ در  دبی با موانع بسیار زیادی روبرو بوده است و در حال حاضر این کشور جزو کشورهای پیشرو در صنعت مدلینگ به شمار می رود.

به منظور ثبت نام مدلینگ در دبی، انتخاب آژانس مدلینگ مناسب مهمترین قسمت محسوب می شود. در دبی آژانس های مختلفی وجود دارند، آژانس هایی که تمام تمرکزشان بر روی ستاره ها و افراد مشهور می باشد.

آژانس های دیگری در سطح متوسط وجود دارد برای افرادی که علاقمند هستند و قبلا هم کار حرفه ای انجام دادند، ابن آژانس ها به ورود افراد به بازار کار حرفه ای کمک می کنند و در جهت پیشرفتشان راهکارهای کاربردی ای ارائه می دهند.

برای افراد مبتدی و تازه کار،  آژانس های مدلینگ کوچک جای مناسبی است تا فرصت رشد کردن و تعلیم را در اختیارشان قرار دهد.

 

 

کار هنری در دبی

شرایط کار هنری در دبی به عنوان یکی از شهرهای مهم و پویا در حوزه هنر و فرهنگ در منطقه خاورمیانه توجه زیادی به خود جلب کرده است. در زیر برخی از جوانب مرتبط با شرایط کار هنری در دبی را بررسی می‌کنیم:

 

  1. مراکز هنری:

    • دبی دارای مراکز هنری معتبری است که هنرمندان محلی و بین‌المللی را جذب می‌کنند. از جمله این مراکز می توان به “جلیلة هنر” و “مرکز هنری مدینت جمیرا” اشاره کرد.
  2. نمایشگاه‌ها و فستیوال‌ها:

    • برگزاری نمایشگاه‌ها و فستیوال‌های هنری در دبی متداول است و برای هنرمندان فرصتی فراهم می‌کند تا آثار خود را به نمایش بگذارند و بازار هنری را تجربه کنند.
  3. بورس هنری:

    • وجود بازارهای هنری و حضور گالری‌ها و حتی حراج‌های هنری، به هنرمندان فرصت می‌دهد تا آثار خود را به فروش برسانند و درآمد کسب کنند.
  4. پشتیبانی مالی:

    • برخی از پروژه‌های هنری در دبی با حمایت مالی از سازمان‌های دولتی یا خصوصی مشغول به فعالیت هستند، که به هنرمندان کمک می‌کند تا پروژه‌های خود را به طور مستقل اجرا کنند.
  5. تنوع فرهنگی:

    • تنوع فرهنگی در دبی، امکان ارتباط و تبادل نظر با هنرمندان از سراسر جهان را فراهم می‌کند و به هنرمندان محلی فرصت می‌دهد تا از تجارب و تأثیرات مختلف بهره‌مند شوند.

 

 

شرایط کار در دبی و امارات برای ایرانیان

 

شرایط کار در دبی و امارات برای ایرانیان

مهم ترین نکته در مهاجرت به دبی برخورداری از یک پیشنهاد کاری است. به طور کلی به منظور اینکه بتوانید در دبی مشغول به کار شوید، لازم است مجوز داسته باشید. این مجوز همان ویزای کاری برای شما است که به افراد اجازه می دهد تا علاوه بر اقامت در دبی به کار مشغول شوند.

متقاضیان به منظور پیدا کردن شغل مطلوب خود، سه راه پیش رو دارند. اول اینکه در دبی به صورت حضوری به جست و جوی شغل مورد نظر خود بپردازند.

از طریق موسسات کاریابی نیز می توان اقدام  نمایند. دیگر اینکه از طریق سایت های کار یابی قبل از دریافت ویزا یک پیشنهاد کاری به دست آورند.

متاسفانه برای ایرانیان، اینکه ابتدا به امارات بروند و سپس کار پیدا کنند امکانپذیر نیست اما با برخورداری از ویزای توریستی امکان ورود به دبی وجود دارد. در واقع متقاضیان کار در دبی ابتدا بایستی یک پیشنهاد کاری داشته باشند و سپس ویزای خود را اخذ کنند.

 

کاریابی در امارات

ممکن است اینطور به نظر برسد که کاریابی در امارات دشوارتر است اما به این سبب شما می توانید با آرامش در ایران مراکز مختلف را مورد ارزیابی قرار داده و با در نظر گرفتن رزومه ی خود به آنها درخواست دهید.

همینطور در صورتی که در داخل کشور اقدام به دریافت پیشنهاد کاری کرده باشید، می توانید از افراد با تجربه در کاریابی حوزه مورد نظرتان کمک بگیرید و هزینه ها را کنترل کنید.

خوب است بدانید که ما در آلتاباسم با مراکز بسیاری در امارات همکاری داشته ایم و در صورت برخورداری از شرایط از طرف شما، می توانیم جاب آفر مناسب برای شما را تهیه نماییم.

 

شرایط سنی کار در دبی

منظور کار در امارات فرد بایستی حداقل از 18 سال سن برخوردار باشد. به طور کلی محدودیت سنی خاصی به منظور دریافت ویزای کاری امارات متحده عربی مشخث نشده است اما افراد بالای 65 سال بایستی به منظور اخذ ویزا هزینه بیشتری را پرداخت نمایند. نیروی کار متقاضی کار قانونی در امارات متحده بایستی سه مجوز این کشور را کسب نمایید.
 
 

مزایای پیدا کردن کار در دبی

 

مزایای پیدا کردن کار در دبی

جای تعجب نیست که شهر دبی با برخورداری از بهترین فرصت‌های تجاری و شغلی در جهان، مهاجران متخصص و کارگران بین‌المللی زیادی را از سراسر جهان جذب می‌کند؛ از این رو می‌توان گفت که یافتن کار در دبی دارای مزایای بسیاری است که آشنایی با آنها اهمیت زیادی به همراه دارد.

 

مزیت های استخدامی در دبی به شرح زیر می باشد:

  • درآمد معاف از مالیات
  • دستمزد بالا
  • بالا بودن کیفیت زندگی
  • جامعه چند فرهنگی
  • فرصت‌های شغلی بسیار
  • کشور امن و پایدار
  • ارائه تفریحات جذاب

در ادامه به توضیح تعدادی از آنها می پردازیم.

 

  • درآمد معاف از مالیات

امارات متحده عربی یک سیاست درآمد معاف از مالیات دارد؛ به این معنی که مهاجران به پرداخت مالیات بر درآمد شخصی مجبور نمی باشند. این نکته یکی از مهم‌ترین مزایا مهاجرت به امارات و یافتن کار در دبی به شمار می رود.

 

  • دستمزد بالا

به علت ارائه حقوق بالا مخصوصا برای متخصصان نظیر: پزشکان، مهندسان و مدیران شناخته شده است؛ درنتیجه مهاجران متخصص هیچ نگرانی در رابطه با هزینه زندگی در این شهر پیشرفته نخواهند داشت.

 

  • کیفیت بالای زندگی

دبی ارائه دهنده زندگی ایده‌آل با امکانات و زیرساخت‌های مدرن می باشد که شامل مراقبت‌های بهداشتی در سطح جهانی، مراکز خرید و گزینه‌های لوکس مسکن برای خرید یا اجاره هستند.

 

  • فرصت‌های متعدد شغلی

به عنوان مرکز تجارت‌های جهانی شناخته می شود و فرصت‌های رشد شغلی زیادی به منظور کار با شرکت‌های چند ملیتی را برای مهاجران فراهم می‌کند. شاید بتوان اینطور گفت که این گزینه مهم‌ترین مزیت پیدا کردن کار در دبی به شمار می رود.

 

  • کشور امن و پایدار

امارات متحده عربی به خاطر فضای امن و  و دارای ثباتش ، با میزان جرم و جنایت پایین و تمرکز قوی بر نظم و قانون شناخته شده است؛ بر اساس یک کشور امن برای زندگی با خانواده است.

 

ساعت کاری در دبی

 

ساعت کاری در دبی

در امارات، ساعات کار استاندارد برای کارمندان در بخش خصوصی به طور معمول هشت ساعت در روز یا 48 ساعت در هفته است و برای کارمندان دولتی به طور معمول هفت ساعت در روز می‌باشد که در مجموع به 35 ساعت در هفته می‌رسد.

در این کشور ساعات کاری معمولا برای اکثر مشاغل و ادارات دولتی به شرح زیر است:

 

  • بخش خصوصی:

ساعات کاری در بخش خصوصی منعطف بوده و با تغییراتی همراه است که بین کارمند و کارفرما توافق می‌شود و به طور معمول از یکشنبه تا پنجشنبه 8:00 صبح تا 6:00 عصر (با یک ساعت استراحت ناهار) می‌باشد.

  • بخش دولتی:

توجه داشته باشید که ساعات کاری در ادارات دولتی از یکشنبه تا پنجشنبه: 7:30 صبح تا 2:30 بعد از ظهر می‌باشد.

 

حقوق و مزایا در دبی

 

حقوق و مزایا در دبی

با توجه به صلاحیت و مهارت و شرایط متقاضیان، حقوق در امارات بسیار متفاوت است. امارات حداقل دستمزد یا حقوق استاندارد ندارد و حقوق به طور معمول بیشتر از کشورهای غربی یا شبیه به آنها پرداخت می شود.

حقوق متقاضین همینطور با توجه به ملیت، مدارک تحصیلی، تجربه، سابقه و سایر عوامل بسیار متفاوت است. حقوق ماهیانه کار در امارات بیشتر به مهارت های مذاکره متقاضی بستگی دارد.

برای نمونه، یک منشی اجرایی احتمال دارد بیش از یک نماینده فروش محصول در همان شرکت درآمد داشته باشد و حتی دو دبیر کار در همان مشاغل می توانند از حقوق و دستمزد مختلفی برخوردار باشند.

قانون کار فدرال امارات متحده عربی شرایط خاصی برای حداقل دستمزد مشخص نکرده است و حقوق و دستمزد پایه متقاضیان و متخصصان بستگی به قرارداد کاری و مذاکره ای که در مصاحبه کاری آنها صورت گرفته است، دارد. در نتیجه به یاد داشته باشید که مصاحبه و عقد قرارداد کاری در امارات بسیار حائز اهمیت است.

 

انواع ویزا کاری در دبی

 

انواع ویزا کاری در دبی

امارات حدودا دارای ۱۰ میلیون نفر جمعیت است که این تعداد در بین شهرهای ابوظبی و دبی پخش شده‌اند. بیشتر این تعداد را مهاجران ایرانی، هندی، بنگلادشی، فیلیپینی و پاکستانی تشکیل داده‌اند.

از هر کشوری که قصد مهاجرت به دبی برای کار را داشته باشید بایستی ابتدا به منظور دریافت ویزای دبی اقدام کنید. در صورت برخورداری از ویزای کار امارات متحده عربی، می‌توانید در این کشور اقامت کنید.

اولین قدم جهت دریافت ویزای کار در امارات، داشتنبرخورداری از یک پیشنهاد کاری از طرف شرکت یا کارفرمای اماراتی می باشد.

در ادامه شما را با انواع ویزای کاری برای دبی برای ایرانیان آشنا می‌کنیم:

 

  • ویزای پنج ساله دبی

در صورتی که بتوانید مبلغی مشخص را به مدت سه سال در املاک امارات سرمایه گذاری کنید، می‌توانید به دریافت ویزای اقامت پنج ساله برای کار و زندگی موفق شوید.

با رخورداری از این ویزا، ویزای کاری برای امارات نیز برای شما صادر خواهد شد که اجازه کار در این کشور برا برای شما فراهم می کند.

  • ویزای ده ساله دبی

نوع دیگری که می‌توانید برای دریافت ویزای کار در امارات متحده عربی آن را مورد استفاده قرار دهید، ویزای اقامت ده ساله است. جهت اخذ این ویزا، علاوه بر افراد سرمایه گذار، کسانی که توانمندی تخصصی در دبی داشته باشند نیز می‌توانند نسبت به اخذ این ویزا اقدام نمایند.

 

شرایط اخذ ویزای کار دبی

 

شرایط اخذ ویزای کار دبی

شرایط دریافت ویزای کار دبی و پیدا کردن درخواست شغلی از کارفرما در کشور امارات و شهر دبی کار چندان راحتی نیست. چرا که طی این فرآیند شما باید به صورت حضوری یا آنلاین با کارفرما مصاحبه داشته باشید تا بتواند نسبت به استخدام شما اقدامات لازم را انجام دهد. در نظر داشته باشید که در سه حالت شرایط دریافت ویزای کار دبی برای ایرانی ها فراهم می باشد:

  • از کشور مبدا خود، درخواست کار را ارائه دهید و در یک شرکت مستقر در دبی استخدام شوید.
  • همزمان که با ویزای توریستی در دبی حضور دارید، موقعیت شغلی مناسب پیدا کرده و استخدام شوید.
  • در شرکتی در دبی مشغول به کار هستید اما می خواهید آن را تغییر دهید.

در هر صورت، به منظور شروع می‌توانید به وسیله موسسات کاریابی در امارات، برای کار مورد نظرتان درخواست ارائه دهید. پس از مورد قبول واقع شدن پیشنهاد کاری شما به وسیله کارفرما، مراحل درخواست ویزا بایستی انجام شود که مسئولیت این کار بر عهده کارفرمای اماراتی است.

به این ترتیب شما هزینه ویزای کار دبی را به او پرداخت می نمایید تا طبق قوانین امارات، کارفرما هزینه‌های مربوطه را بپردازد.

در نتیجه

اقتصاد دبی به طور اصلی بر اساس صنعت نفت و گاز و تجارت معتمد بود، اما اکنون به طور فزاینده‌ای به سمت تنوع اقتصادی حرکت کرده است.

این شهر به عنوان یک مرکز تجارت بین‌المللی شناخته می‌شود و دارای بورس اوراق بهادار دبی و مناطق آزاد اقتصادی است. همچنین، دبی در حوزه فناوری اطلاعات و ابزارهای مالی نوآوری‌های زیادی دارد.

با توجه به موقعیت جغرافیایی برجسته و سیاست‌های سازماندهی شده در دبی، کارآفرینان و کارکنان بین‌المللی فرصت‌های شغلی زیادی پیدا می‌کنند. علاوه بر این، شرایط زندگی در دبی به دلیل امکانات عالی، امنیت بالا، و زندگی شهری پویا، بسیار جذاب است.

به این ترتیب، دبی به عنوان یک مقصد برتر برای کسانی که به دنبال فرصت‌های شغلی و زندگی شهری شگفت‌انگیز هستند، مورد توجه قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *