اقامت رومانی با ثبت شرکت

اقامت رومانی با ثبت شرکت
5/5
در این مقاله قصد داریم به ارزیابی شرایط سرمایه گذاری در کشور رومانی و بویژه اقامت رومانی با ثبت شرکت که یکی از محبوب ترین روش های سرمایه گذاری می باشد بپردازیم. کشور رومانی واقع در جنوب غربی اروپا می باشد که در سال 2007 به مجموعه کشور های عضو اتحادیه اروپا پیوست و در طی چندین سال گذشته نیز با ارائه طرح های سرمایه گذاری اقدامات لازم برای جذب سرمایه گذاران خارجی را انجام داده است. همانگونه که می دانید افراد زیادی تمایل دارند از طریق سرمایه گذاری در کشور های اروپایی به بازار های بزرگ و جهانی دستیابی پیدا نمایند و همینطور به دریافت اقامت یکی از کشور های اروپایی موفق گردند.

سرمایه گذاری در کشور رومانی

در کل سرمایه گذاری در کشور رومانی را می توان به وسیله شیوه های ثبت شرکت در رومانی، خرید ملک، خرید اوراق قرضه دولتی و همینطور کار آفرینی در کشور رومانی اشاره کرد که علاقه مندان به هر کدام از این شیوه ها قادر خواهند بود اطلاعات مربوط به آن ها را به آسانی  و از طریق مجموعه مهاجرتی آل تبسم به دست آوردند. همانطور که در بالاتر گفته شد، کشور رومانی جزو کشور های اروپایی به شمار می رود که در سال های اخیر تلاش کرده با ایجاد کردن شرایط مناسب و مطلوب جهت سرمایه گذاری، سرمایه گذارانی را از سرتاسر جهان گرد هم آورد و سرمایه های آنان را در صنایع و تولیدی های خود بکار گیرد. یکی از نکات حائز اهمیتی که متقاضیان ثبت شرکت در رومانی باید آن را مورد توجه قرار دهند آن است که کشور رومانی عضو کشور های اتحادیه اروپا می باشد و سرمایه گذاری در آن به دریافت اقامت این کشور منجر می گردد و شرایط  سفر به دیگر کشور های عضو اتحادیه اروپا را برای متقاضی فراهم می کند اما توجه داشته باشید که این کشور عضو کشور های ناحیه شنگن نیست و در صورتی که می خواهید ویزای شنگن را به دست آوید، توصیه می شود به ارزیابی شرایط کشور هایی که عضو حوزه شنگن هستند نیز بپردازید. از دیگر مسائل مهم در خصوص با سرمایه گذاری در کشور رومانی فراهم بودن شرایط دریافت اقامت رومانی می باشد که افراد می توانند بعد  از مهاجرت و چند سال حضور در این کشور نسبت به دریافت آن اقدامات لازم را انجام دهند و بعد  از به دست آوردن اجازه اقامت دائم این کشور نیز برای دریافت تابعیت و شهروندی کشور رومانی درخواست خود را ارائه نمایند.    

شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در رومانی

یکی از علت هایی که افراد به منظور سرمایه گذاری از راه ثبت شرکت در رومانی اقدام می نمایند، همانطور که گفته شد به جهت دریافت اقامت دائم این کشور و سپس دریافت تابعیت و اجازه شهروندی آن می باشد. دریافت اقامت و تابعیت کشور رومانی به این دلیل حائز اهمیت است که فرد سرمایه گذار می تواند از این راه  به دیگر کشور های عضو اتحادیه اروپا سفر نماید و همینطور به آسانی به بازار های جهانی ورود پیدا کند و برای  به دست آوردن سود با انجام معامله با آنها بپردازد. جهت دریافت اقامت کشور رومانی متقاضی بایستی در این کشور از کسب و کاری مناسب و پر سود برخوردار باشد و همچنین خود را موظف به پرداخت مرتب مالیات بداند. چنانچه فرد به مدت 5 سال در این کشور حضور داشته باشد و کسب و کاری پر سود راه انداخته باش، می تواند به منظور دریافت اقامت دائم اقدامات لازم را انجام دهد. همینطور در صورتی که فرد به مدت 8 سال در کشور رومانی حضور داشته باشد می تواند درخواست خود را برای اخذ تابعیت و شهروندی این کشور نیز ارائه دهد. بیشتر بخوانید: اقامت رومانی از طریق کار  

ثبت شرکت در رومانی و انواع شرکت

در این قسمت از مقاله می خواهیم به ارزیابی انواع شرکت در کشور رومانی بپردازیم و شرایط آن ها را نیز بررسی کنیم. انواع شرکت ها در کشور رومانی به شرح زیر می باشد:  

شرکت های سهامی

شرکت سهامی به شرکتی گفته می شود که باید دارای حداقل 2 سهام دار باشد و این سهامداران بایستی سرمایه اولیه این نوع شرکت را که تقریبا 25 هزار یورومی باشد را تامین کنند. از جمله مدارک مورد نیازی که باید به منظور ثبت این نوع شرکت ارائه شوند می توان به شناسنامه، پاسپورت سرمایه گذاران و همینطور برخورداری از یک بیزینس پلن قوی اشاره کرد. همینطور جهت ثبت این شرکت بایستی به وسیله سهامداران یا وکیل آن ها اساسنامه ای برای شرکت تهیه شود که در آن به مواردی همچون نام سهامداران، میزان سرمایه آن ها و همینطور تعداد سهام آن ها پرداخته شده است.  

شرکت های با مسئولیت محدود

نوع دیگری از شرکت ها، می توان به شرکت با مسئولیت محدود اشاره کرد که در آن تمامی مسئولیت ها بر عهده مدیر شرکت می باشد. همینطور در این نوع شرکت دیگر خبری از حق تقسیم سهام نمی باشد. تعداد سهامدارانی که برای این نوع شرکت در نظر گرفته شده نیز حداکثر پنجاه نفر است. متقاضیانی که می خواهند این نوع شرکت را به ثبت برسانند، بایستی مدارک هویتی از جمله پاسپورت و دیگر مدارک شناسایی خود را به همراه نامه ای از بانک که بیان کننده تمکن مالی مناسب فرد برای تاسیس شرکت می باشد را ارائه دهد. همینطور ارائه بیزینس پلن کامل و حرفه ای نیز به منظور تاسیس شرکت مسئولیت محدود الزامی است.  

ثبت شرکت از طریق تاسیس شعبه

تاسیس این نوع شرکت در کشور رومانی به افرادی توصیه می شود که در کشور خود از کسب و کاری برخوردار می باشند و اکنون می خواهند شعبه دیگری  را در کشور رومانی تاسیس نمایند و فعالیت های خود را در این شعبه نیز ادامه دهند. به منظور عقد قرارداد ها، طرف قرارداد همیشه شرکت مادر می باشد و شعبه نقشی در این گونه امور ندارد. متقاضیان ثبت شرکت در رومانی از نوع تاسیس شعبه می توانند با ارائه مدارکی از جمله اساس نامه تائید شده شرکت مادر، مشخصات فعالیت انجام شده به وسیله شرکت و همینطور به اثبات رساندن وضعیت مالی مناسب شرکت و عدم بدهی قبلی، جهت ثبت این نوع شرکت اقدام کنند..    

مزیت های ثبت شرکت در رومانی

در ادامه می خواهیم به توضیح مزایای ثبت شرکت در رومانی بپردازیم و آن ها را برای شما عزیزان شرح دهیم. ثبت شرکت در کشور رومانی برای سرمایه گذاران از مزیت های زیادی برخوردار است که از آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: این نوع سرمایه گذاری می تواند بسیار برای افرادی که عضو کشور های غیر از اتحادیه اروپا می باشند، مفید به شمار رود. چراکه آن ها می توانند از این شیوه اقدام به دریافت اقامت رومانی کنند و به آسانی به کشور های عضو اتحادیه اروپا وارد شوند. یکی از بهترین مزایای ثبت شرکت در رومانی که می توان به آن اشاره کرد، پایین بودن میزان مالیات های آن می باشد که از این راه متقاضیان قادر خواهند بود سود مناسبی به دست آورند و مبلغ کمی را به عنوان مالیات به کشور رومانی پرداخت کنند. متقاضیانی که به ثبت شرکت در کشور رومانی اقدام می کنند، در بین کشور های عضو اتحادیه اروپا به عنوان شخصیت حقوقی مورد شناخت قرار می گیرند و می توانند به راحتی به بازار های بزرگ و جهانی دست پیدا کنند. متقاضیانی که به ثبت شرکت در رومانی موفق شوند، می توانند در این کشور برای خود حساب بانکی باز کنند و همینطور شرایط افتتاح حساب برای آن ها در سایر کشور ها نیز امکان پذیر می باشد.    

ثبت شرکت در رومانی و نکات ارائه بیزینس پلن

همان طور که در بالاتر به آن پرداخیتم، متقاضیانی که می خواهند نسبت به ثبت شرکت در رومانی اقدام کنند، باید ابتدا از طرح تجاری یا بیزینس پلن مناسب و قوی برخوردار باشند  تا بتوانند با ارائه آن برای ثبت شرکت در کشور رومانی اجازه مربوطه را به دست آورند. به طور کلی بیزینس پلن طرحی است که در آن متقاضی اهداف و برنامه های خود را برای ثبت شرکت در کشور رومانی مشخص کرده و راه های رسیدن به آن ها را نیز تعیین کرده است. همینطور متقاضی بایستی در این طرح تجاری میزان بودجه برآوردی خود را به طور دقیق مشخص کند و محاسبات مربوط به آن را به صورت منطقی به انجام برساند. هر چه این بیزینس پلن قوی تر باشد شانس فرد به منظور دریافت اجازه ثبت شرکت در رومانی بیشتر می شود. در اصل فرد باید با ارائه بیزینس پلن خود دولت کشور رومانی را قانع کند که سرمایه گذاری در تجارت او برای اقتصاد کشور رومانی از منفعت اقتصادی برخوردار می باشد و به توسعه آن منجر می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *