اقامت رومانی با خرید ملک

اقامت رومانی با خرید ملک
5/5

 

خرید ملک در رومانی یکی از شیوه های دریافت اقامت رومانی می باشد که برای متقاضیان شرایط را فراهم می کند تا در این کشور به خرید دارایی اقدام کرده و از سود ملک خود برخوردار شوند.

خوب است بدانید که متقاضیان می توانند از این شیوه به منظور دریافت اقامت کشور رومانی نیز اقدام نمایند تا علاوه بر بهره مندی از مزیت های  سرمایه گذاری، بتوانند از مزایای اقامت در این کشور نیز برخوردار گردند.

لازم به ذکر است که سرمایه گذاری از راه  خرید ملک در کشور رومانی ملزم به ارزیابی شاخص هایی است که بر این بازار تاثیر بسیار زیادی دارند.

در صورتی که شما هم قصد دریافت اقامت دائم از راه خرید ملک در رومانی دارید، تا انتهای این مقاله در آل تبسم با ما همراه باشید تا با صفر تا صد الزامات خرید ملک شما را آشنا کنیم.

 

 

بهترین شهرهای رومانی برای زندگی

تیمیشوآرا بزرگترین شهر در غرب رومانی و سومین شهر بزرگ این کشور به شمار می رود. در سال 2022 این کشور به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا مطرح  شد.

تیمیشوآرا از  زندگی فرهنگی روشن و همینطور وضعیت اجتماعی و اقتصادی دائما در حال گسترش برخوردار است.

اکثر سرمایه گذاران خارجی به همین علت در آنجا نسبت به راه اندازی شعبه های تجاری خود اقدام می کنند. تیمیشوآرا یکی از امن ترین شهرهای رومانی محسوب می شود که کیفیت زندگی در آن نسبتا بالا و مطلوب است.

از جمله عیب های اصلی این شهر می توان به نبود نظافت، ترافیک و اداره محلی اشاره کرد. از دیگر اشکالاتی که باید در مورد زندگی در این شهر بدانید، بالا بودن هزینه زندگی است.

براشوف یکی از مهم ترین شهرهای ترانسیلوانیا در رومانی می باشد. این یک مکان مناسب در نزدیکی پایتخت و از طرفی بسیار نزدیک به طبیعت است.

مسافران و مهاجران بیشتر آن را به علت موقعیت عالی آن برمی گزینند. بسیاری برای بازدید از قلعه پلس و قلعه بران به آنجا می روند.

براشوف در گذشته به عنوان مرکز فرهنگی رومانی بوده است. از ویژگی این شهر می توان به کیفیت عالی زندگی و تمیزی آن اشاره کرد.

 

 

شرایط و الزامات خرید ملک در رومانی چیست؟

در صورتی که شما به عنوان یک شهروند خارجی قصد خرید ملک در رومانی را دارید، بایستی حتماً شماره شناسایی مالی ارائه دهید، چراکه شما از شماره شناسایی شخصی رومانیایی برخوردار نیستید.

در حالت کلی، تمام افراد خارجی که از مجوز اقامت به منظور تحصیل، تجارت، کار و یا تحقیقات در رومانی برخوردار هستند، به آسانی می‌توانند شماره پی آی ان مخصوص به خود را دریافت نمایند.

ضمن اینکه، شما به عنوان یک شهروند خارجی نیازی به ارائه هیچ مدرک جداگانه دیگری جهت معامله و خرید ملک در رومانی ندارید و به آسانی می‌توانید مانند یک شهروند رومانیایی به انجام خرید و فروش بپردازید.

همینطور، میزان مالیات پرداختی به دولت و دفتر اسناد رسمی برای شما مانند یک شهروند رومانیایی در نظر گرفته می‌شود.

اما توجه داشته باشید که برای شهروندانی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا می‌آیند، شرایط کمی پیچیده‌تر می باشد.

به طور معمول در بیشتر موارد فقط حق ساخت‌وساز به شما داده می‌شود و از اجازه مالکیت و خرید زمین به صورت مستقیم برخوردار نخواهید بود.

یکسری از کشورها یک سری توافقنامه‌های خاص با کشور رومانی در این زمینه دارند اما بیشتر کشورها دارای چنین توافق نامه ای نیستند.

به عنوان نمونه، شهروندان این کشورها می‌توانند مالک یک ملک یا ساختمان خریداری‌شده باشند اما به هیچ عنوان نمی‌توانند مالک زمینی باشند که ملک در آن ساخته شده است. توجه داشته باشید که شما فقط تا زمانی که خانه در آن مکان قرار داشته باشد، از حق استفاده از ملک و زمین برخوردار هستید.

 

 

ارزیابی سرمایه گذاری از راه خرید ملک در رومانی

خرید ملک در کشور رومانی را می توان به عنوان یکی از شیوه های سرمایه گذاری بلند مدت در کشور رومانی معرفی کرد که امنیت خوبی در مقایسه با دیگر شیوه ها در این کشور دارد.

خوب است بدانید که خرید ملک در رومانی می تواند مزایای فراوانی را برای متقاضیان فراهم نماید. به قول معروف می توان گفت که با خرید ملک در رومانی می توان با یک تیر چند نشان را زد.

متقاضیان در کشور رومانی به علت طولانی بودن پروسه ارزیابی و اشراف دقیق به قوانین حاکم بر این کشور، می توانند با وکلای مجرب در امور سرمایه گذاری ملکی همچون کارشناسان ما در آل تبسم همکاری به عمل آورده و پیش نیاز های خود را تامین کنند.

بعضی از پیش نیازهای خرید ملک در این کشور به شرح زیر می باشد:

  • آماده سازی و تبدیل ارز به لئو رومانی
  • همکاری و بستن قرارداد با وکیل مربوطه
  • ارزیابی شرایط و پیش بینی بازار

توجه داشته باشید که خرید ملک در رومانی بر طبق پیش نیازهای آن می تواند سرمایه گذاری موفقی را در این عرصه برای شما فراهم کند.

متقاضیان می توانند همواره از مزیت های جانبی سرمایه گذاری خود در این کشور برخوردار شده و در کشور رومانی اقامت داشته باشند.

لازم به ذکر است که متقاضیان خرید ملک در رومانی به همراه وکلای خود می توانند پروسه سرمایه گذاری خود را تحت کنترل قرار داده و بر اساس قوانین حاکم بر این امور در کشور رومانی به صورتی کاملا قانونی به سرمایه گذاری و دریافت اقامت این کشور اقدام نمایند.

این شیوه سرمایه گذاری در کشور های مختلف در جهان بسیار طرفدار داشته و این محبوبیت بیان کننده رونق بازار املاک در جهان می باشد.

 

 

مزایای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در رومانی

خرید ملک و سرمایه گذاری در رومانی، از این راه می تواند مزیت های متعددی را برای متقاضیان به ارمغان آورد. چراکه این شیوه را می توان شیوه ای مطلوب، با توجه به شرایط حاکم بر امور دانست. خوب است بدانید که رومانی یکی از کشورهای پر رونق در بازار املاک خود بوده و متقاضیان می توانند همواره بر پروسه بازار املاک این کشور نظارت داشته باشند.

برخی از مزایای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در رومانی عبارتند از:

دریافت اقامت کشور رومانی، رشد سرمایه در کنار مزیت های جانبی در کشور رومانی که جاذبه اصلی برای سرمایه گذاران در این کشور محسوب می شود، سرمایه گذاری با ریسک پایین و بازدهی قابل قبول.

بیشتر بخوانید: اقامت رومانی از طریق تولد

 

نکات اساسی قبل از اقدام به خرید ملک در رومانی

تمامی متقاضیانی که به دنبال خرید ملک در رومانی می باشند، بایستی بعضی از نکات اساسی در این خصوص را به خوبی مورد ارزیابی قرار دهند.

عدم رعایت این نکات، خرید شما در این کشور را با مشکلات بی شماری مواجه خواهد کرد. یکی از اصلی ترین نکاتی که خریداران قبل از خرید ملک در رومانی باید آن را مورد توجه قرار دهند، تایید ملک مورد نظر در ثبت زمین ثبت شده است.

ثبت زمین در رومانی یک سیستم واحد و اجباری از سوابق فنی، اقتصادی، حقوقی و با اهمیت ملی است که در قلمرو رومانی شکل می گیرد.

این سیستم به گونه ای طراحی است که صاحبان املاک و مستغلات بتواند آن را بررسی و مورد شناسایی قرار دهد.

همینطور دید کلی از مکان و ارزش مالیاتی زمین ها و ساختمان های دارای مالکیت عمومی یا خصوصی را بررسی نماید.

به این ترتیب، اولین نکته مهمی که قبل از خرید ملک در رومانی باید در نظر بگیرید این مورد است.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در خصوص اقامت رومانی با خرید ملک، می توانید از متخصصان ما در آل تبسم که سابقه درخشانی در زمینه مهاجرت دارند، مشاوره دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *