اقامت رومانی تحصیلی

اقامت رومانی تحصیلی
5/5
ویزای اقامت رومانی تحصیلی برای متقاضیانی صادر می شود که می خواهند برای ادامه تحصیل در یک موسسه آموزشی رومانیایی به این کشور سفر کنند. از طرف دیگر، برای محققان، دانش آموزان در برنامه های تبادل یا پروژه های آموزشی یا شرکت کنندگان در یک برنامه آموزشی بدون دستمزد نیز گزینه مناسب می باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده، پروسه اعطا ویزای تحصیلی رومانی به افراد مستعد از سراسر جهان، به طور قابل توجهی رو به افزایش بوده است.

ویزای تحصیلی رومانی

همینطور ویزای تحصیلی رومانی به طور رسمی به وسیله اداره مهاجرت رومانی صادر می شود. نکته قابل توجه این است که، با ویزای تحصیلی رومانی قادر خواهید بود خانواده خود را برای تحصیل با خود به رومانی بیاورید. اما توجه داشته باشید که باید اعضای خانواده نزدیک شما مانند همسر و فرزندان باشند. به منظور آشنایی بیشتر با پروسه درخواست ویزای تحصیلی رومانی، ما را تا پایان این مقاله از آل تبسم همراهی نمایید. خوب است بدانید یکی از کشورهایی که می‌تواند مقصد بی‌نظیری برای افرادی باشد که به دنبال مهاجرت تحصیلی هستند؛ رومانی است. این کشور با برخورداری از امکانات فراوان، برای افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند رومانی با برخورداری از 28 مرکز آموزشی معتبر بین‌المللی، جزو بهترین کشورها برای تحصیل در سال 2023 معرفی شده است. تحصیلات دانشگاهی و اخذ ویزای تحصیلی رومانی امروزه به یکی از شیوه های مهاجرت به رومانی تبدیل شده است. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های این کشورمی توان به تحصیل در رومانی بدون آزمون کنکور اشاره کرد.    

پروسه درخواست ویزای تحصیلی رومانی

برعکس سایر کشورهای مدرن اروپایی، پروسه درخواست ویزای تحصیلی رومانی دارای پیچیدگی های خاصی نمی باشد. اما به طور کلی، زمانی که نامه پذیرش خود را از وزارت آموزش، اخذ کردید، بایستی برای ویزای تحصیلی رومانی درخواست خود را ارائه نمایید. البته خوب است بدانید، پروسه درخواست ویزای تحصیلی رومانی با توجه به ملیت متقاضیان متفاوت خواهد بود. توجه داشته باشید متقاضیانی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحصیل در رومانی به دریافت ویزای تحصیلی رومانی نیازی ندارند. به این ترتیب، می توانند به آسانی به تحصیل در رومانی در رشته های مختلف تحصیلی بپردازند. اما در مقابل متقاضیان کشورهای غیر اتحادیه اروپا بدون اخذ ویزای تحصیلی این کشور، نمی توانند نسبت به تحصیل در رومانی اقدام کنند. البته تنها زمانی می توان اقدامات لازم برای ویزای تحصیلی را انجام داد، که وزارت آموزش در رومانی نامه پذیرش تحصیلی را صادر کرده باشد. در آخر اینکه، پروسه دریافت ویزای تحصیلی رومانی احتمال دارد از 3 روز تا 3 ماه نیز به زمان ببرد.

شرایطی در خصوص درخواست ویزای تحصیلی

در کنار موارد ذکر شده در ارتباط با پروسه دریافت ویزای تحصیلی رومانی، بایستی شرایطی را نیز در خصوص درخواست ویزای تحصیلی این کشور رعایت فرمایید. که شرایط به شرح زیر می باشد: در اولین مرحله، نامه پذیرش تان را از  وزارت آموزش اخذ خواهید کرد. دانشجویان کشور های جزو اتحادیه اروپا و کشور های عضو جامعه اقتصادی اروپا، همینطور دانشجویان اهل کشور های کانادا، کروات، ژاپن، مولدوا، کره جنوبی، سوئیس، ایالت متحده آمریکا و صربستان به منظور  ورود به رومانی نیازی به دریافت ندارند. همه ی دیگر دانشجویان بین المللی بایستی قبل از ورود به کشور رومانی درخواست دریافت ویزا خود را ارائه دهند. پروسه دریافت ویزای دانشجویان ممکن است از 2 روز تا 2 ماه طول بکشد و شخص تنها یکبار قادر به ارائه درخواست ویزا خواهد بود. وزارت آموزش در رومانی نامه ی پذیرش دانشجو را برای تحصیل صادر می نماید. توصیه می کنیم که خیلی زود تر برای نامه ی پذیرش درخواست دهید. دانشجویانی که با یک ویزای بلند مدت به خاک رومانی ورود پیدا کرده اند، امکان دارد که یک مسکن موقتی درخواست کنند و اجازه ی برخورداری از اقامت گاهی موقتی را کسب نمایند. پرونده درخواست در این جهت بایستی در اداره رومانیایی برای وزارت اداره کل مهاجرتی عنوان گردد. بیشتر بخوانید: اقامت رومانی از طریق کار  

مزیت های دریافت ویزای تحصیلی رومانی

دریافت ویزای تحصیلی رومانی برای افرادی که می خواهند در این کشور به تحصیل بپردازند، دارای مزایای بی شماری می باشد. در کنار مزیت های آشکاری که حین درخواست به دانشجویان ارائه می شود از جمله پروسه ساده درخواست، دارای مزایا متعددی  بعد از دریافت ویزای تحصیلی نیز می باشد. مزیت های ویزای تحصیلی رومانی عبارتست از:  

آموزش با کیفیت

متقاضیان بعد از اخذ  ویزای تحصیلی رومانی و ورود به این کشور، می توانند از آموزش با کیفیت در این کشور برخوردار شوند. چراکه رومانی دارای چندین قرن برتری دانشگاهی بدون سازش است.  

شهریه مقرون به صرفه

رومانی در زمینه هزینه تحصیل و شهریه جزو یکی از ارزانترین ها در تمام اروپا محسوب می شود. دانشگاه های رومانی هزینه شهریه معقولی را از دانشجویان بین المللی اخذ می نمایند.  

سرعت در اعطای ویزا به متقاضیان

در مقایسه با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، متقاضیان می توانند به سرعت ویزای تحصیلی خود را دریافت کنند.    

درخواست مجوز اقامت بعد از اخذ ویزای تحصیلی رومانی

توجه داشته باشید که یکی از اصلی ترین مراحل بعد  از دریافت ویزای تحصیلی رومانی و پس از ورود به این کشور، درخواست مجوز اقامت رومانی می باشد. به طور کل، دانشجویان بعد  از ورود به رومانی و دریافت پذیرش در دانشگاه مربوطه در این کشور، بایستی به منظور اخذ مجوز اقامت رومانی در این کشور اقدام نمایند. چراکه بدون برخورداری از مجوز اقامت در رومانی، قادر به تحصیل در این کشور نخواهید بود. برای دانشجویانی که بورسیه تحصیلی از کشورهای مربوطه خود دریافت می کنند، مجوز اقامت در رومانی به طور معمول برای کل دوره تحصیل آنها صدور می گردد. علاوه بر این، پیشنهاد می کنیم که به محض ورود به رومانی جهت دریافت مجوز اقامت اقدام نمایید. البته لازم به ذکر است که به منظور دریافت مجوز اقامت رومانی بعد  از دریافت ویزای تحصیلی این کشور، باید مدارکی را نیز به اداره مهاجرت رومانی ارائه نمایید. این مدارک به شرح  زیر می باشد:
  • کامل کردن فرم درخواست از اداره مهاجرت
  • ارائه مدارکی مبنی بر پرداخت شهریه
  • ارائه کپی نامه پذیرش
  • به اثبات رساندن اسکان
  • ثابت کردن تمکن مالی
  • ارائه دو قطعه عکس پاسپورت
از شما عزیزان که تا پایان مقاله اقامت رومانی تحصیلی همراه ما بودید، متشکریم و همچنین شما می توانید در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در زمینه اقامت تحصیلی با کارشناسان ما در آل تبسم در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *