اقامت پرتغال از طریق بازنشستگی

اقامت پرتغال از طریق بازنشستگی
5/5
امروزه اقامت پرتغال از طریق بازنشستگی، با توجه به برنامه‌های تشویقی دولت پرتغال با استقبال فراوانی از سوی بازنشستگان مواجه شده است.
از مزیت های اقامت در پرتغال می‌توان به مواردی از جمله معافیت مالیات بر درآمد تا 10 سال، آب و هوای متعادل، پایین بودن هزینه زندگی، برخورداری از سواحل زیبا، بالا بودن امنیت، برخورداری از سلامت عمومی عالی، دارای غذاهای لذیذ و استانداردهای بالای زندگی پرداخت.
ویزای D7 پرتغال یا به عبارتی ویزای بازنشستگی پرتغال، یکی از بهترین و آسان ترین انواع ویزای اقامتی برای کشور پرتغال به شمار می رود و مناسب برای افرادی است که بتوانند به اثبات برسانند ضمن برخورداری از حقوق خود، درآمدی بیش از 600 یورو در ماه خواهند داشت.
منبع این در آمد می‌تواند اجاره بهای منزل و یا مغازه و یا سود بانکی و یا هر منبع دیگری خارج از حقوق ثابت متقاضی باشد.
با به اثبات رساندن این درآمد ثابت ماهانه می‌توان اداره مهاجرت پرتغال را قانع کرد که شخص متقاضی از شرایط لازم به منظور قرار گرفتن در سیستم خود حمایتی برخوردار بوده و یا دارای تمکن مالی لازم جهت دریافت ویزای D7 پرتغال می باشد.

به چه علت پرتغال بهترین مکان برای بازنشسته ها است؟

کشور پرتغال که در جنوب غربی قاره اروپا واقع شده است که از آب و هوایی معتدل برخوردار بوده و تجربه یک زندگی آرام و دلنشین را برای افرادی که به پرتغال مهاجرت می کنند، رقم می زند.

این کشور که عضوی از اتحادیه اروپا است، در حوزه کشورهای عضو اتحادیه شینگن قرارداشته و افرادی که از این ویزا برخوردار می شوند، قادر خواهند بود به طور آزادانه به کل کشورهای حوزه شینگن در اروپا سفر نمایند.

بر اساس آمارها و تحقیقات صورت گرفته در سالهای گذشته، کشور پرتغال به عنوان یکی از پنج کشور برتر جهان در حوزه مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی با شرایطی راحت محسوب می شود.

همانطور که در بالاتر گفته شد، بالا بودن امنیت در کنار هزینه های پایین، زندگی در شرایط آسان به منظور اعطای اقامت و شهروندی موجب شده تا به یکی از بهترین مکان ها برای زندگی بازنشستگی تبدیل گردد.

مزیت های مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی

پرتغال به عنوان کشوری آرام با کیفیت زندگی بالا شناخته می شود. این کشور با تاریخ و فرهنگ غنی، غذاهای خوش طعم و سواحل زیبا در میان امن ترین کشورهای اروپا قرار دارد. از جمله مزایای اقامت پرتغال می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سفر رایگان به دیگر کشورهای اروپا:

ساکنان پرتغال قادر خواهند بود بدون ویزا از 26 کشور شینگن بازدید کنند و حتی می توانند تا 90 روز را در بازه های 180 روزه در این کشورها بگذرانند.

  • بالا بودن امنیت:

میزان جرم پرتغال در بین 10 کشور برتر شاخص جهانی صلح 2022 قرار داشته است. این کشور رتبه ششم امن ترین کشورهای جهان را از آن خود کرده است. مردم محلی در برابر مهاجران خوش‌رفتار و مهربان هستند.

  • آب و هوای معتدل:

پرتغال اکثر اوقات از آب و هوای آفتابی برخوردار است. گرم ترین ماه آگوست است. در لیسبون، میانگین دمای روزانه به 27+ درجه سانتی گراد می رسد. گرم ترین دمای آب مدیترانه متعلق به ماه های آگوست و سپتامبر می باشد. میانگین دمای آن در طول سال از 13+ تا 19+ درجه سانتی گراد قابل تغییر است.

  • برخورداری از زمستان های گرم:

میانگین دمای روزانه در ژانویه در لیسبون 14.7+ درجه سانتی گراد است. بارش برف در مناطق کوهستانی اغلب دیده می شود.

  • دارای سیستم مالیاتی مناسب:

مهاجرین پرتغال می توانند وضعیت مالیاتی ویژه 10 ساله را اخذ نمایند. این کشور یک مالیات ثابت 10 درصدی بر درآمد بازنشستگی خارجی به منظور زندگی در طول این مدت تعیین کرده است.

  • بالا بودنکیفیت مراقبت های بهداشتی:

سیستم مراقبت های بهداشتی پرتغال در بین برترین کشورهای جهان قرار دارد. افراد مسن به طور معمول در پرتغال دسترسی خوبی به مراقبت های بهداشتی دارند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی کلیک کنید.

نحوه دریافت ویزای بازنشستگی برای مهاجرت به پرتغال

به منظور دریافت ویزای D7 برای اقامت پرتغال که به عنوان ویزای بازنشستگی نیز مطرح می شود، به سرمایه گذاری خاصی نیاز ندارد.

متقاضیان مهاجرت به پرتغال به این شیوه بایستی حداقل 760 یورو درآمد غیرفعال خود را در خارج پرتغال به صورت ماهانه به ثبت برسانند. این درآمد غیرفعال می تواند نظیر حقوق بازنشستگی، درآمد اجاره یا حقوق کار از راه دور اخذ کند.

در صورتی که خانواده نیز با متقاضی اصلی ویزا بگیرند، باید 50 درصد درآمد برای همسر و 30 درصد برای فرزند را به مبلغ پایه اضافه نمایند.

جهت نشان دادن حداقل درآمد، لازم است که بازنشستگان در یک بانک پرتغالی حساب باز کنند. متقاضی باید صورت حساب بانکی را نشان دهد.

توجه داشته باشید که در ابتدای کار ارائه حداقل مبلغی معادل 12 ماه درآمد بر طبق شرط اعلام شده الزامی است. بعد از اخذ کارت اقامت می توانید از این پول استفاده کنید.

مدارک لازم جهت مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی

  • ارائه پاسپورت.
  • ارائه بیمه نامه پزشکی.
  • ارائه دو عکس رنگی.
  • ارائه گواهی ثبت NIF.
  • ارائه گواهی ازدواج یا تولد.
  • ارائه صورت حساب بانکی پرتغالی.
  • ارائه گواهی ترخیص پلیس از کشور مبدا.
  • ارائه قرارداد اجاره یا خرید برای املاک و…

 

برای اقامت پرتغال از طریق بازنشستگی باید چه ویزایی گرفت؟

بایستی گفت برای اقامت پرتغال با بازنشستگی می‌توان به دو شیوه اقدام کرد: ویزای طلایی و ویزای بازنشستگی D7.

با برخورداری از یکی از این دو ویزا و سرمایه‌گذاری در پرتغال، نه قادر خواهید بود سرمایه خود را افزایش دهید، بلکه می توانید اقامت پرتغال را نیز در مدت‌زمان کوتاهی برای خود و خانواده اخذ نمایید.

  • ویزای طلایی

یکی از پرطرفدارترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری برای ویزای طلایی پرتغال، خرید مسکن به قیمت حداقل 500000 یورو است (البته این مبلغ ممکن است تغییر کرده باشد).

در نظر داشته باشید که از سال 2022، سرمایه‌گذاران دیگر نمی‌توانند در املاک و مستغلات مراکز پررونق پرتغال نظیر لیسبون، پورتو و مناطق ساحلی آلگارو اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

  • ویزای پرتغال D7

اقامت پرتغال با بازنشستگی از راه ویزای D7 پرتغال ایده آل ترین گزینه برای مهاجرانی است که به دنبال بازنشستگی در پرتغال بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ هستند.

ویزای اقتصادی، آسان با امکان به همراه بردن خانواده، طرح پرطرفداری است برای افراد خودکفایی که قصد دارند در پرتغال به‌عنوان خانه جدید خود زندگی کنند.

ویزای D7 بعد از یک سال برای دو دوره‌ی پشت سر هم و دو ساله قابل تمدید و بعد از پنج سال این شرایط وجود دارد که آن را به اقامت دائم تبدیل کنید. علاوه بر این، بعد از پنج سال از نگهداری ویزای D7، شرایط درخواست گذرنامه پرتغالی امکان پذیر می باشد.

 

مدت اعتبار ویزای D7

اقامت پرتغال با بازنشستگی از طریق ویزای D7، دارای 4 ماه اعتبار می باشد و باید طی این چهار ماه برای اقامت اقدامات لازم را انجام دهید.

خوب است بدانید که از تاریخ دریافت آن نیز به مدت یک سال از اعتبار برخوردار خواهد بود و بعد از آن نیز می‌توان تا دو سال پیاپی آن را تمدید کرد. در پایان این دو سال نیز یکبار دیگر این امکان برای شما وجود دارد که آن را تمدید کنید.

اقامت پرتغال از طریق بازنشستگی مطلوب بسیاری از بازنشستگان سراسر جهان می باشد که جهت زندگی در آب‌وهوای گرمتر به پرتغال نقل مکان می‌کنند.

از آفتاب همیشگی و بازار مسکن مناسب تا سواحل زیبا و هزینه‌های معقول زندگی، دلایل زیادی به منظور انتخاب پرتغال وجود دارد؛ به این ترتیب، دولت پرتغال مسیری را برای بازنشستگان واجد شرایط به وجود آورده است.

البته این افراد می‌توانند به وسیله ویزای طلایی پرتغال نیز اقدام کنند که به سرمایه‌گذاری ویژه ای در بازار مسکن نیاز دارد و برای بازنشستگان کاربردی ندارد؛ بنابراین مناسب ترین و بهترین گزینه ویزای بازنشستگی D7 است که در بالاتر به توضیح آن پرداختیم.

همینطور شما جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد اقامت پرتغال از طریق بازنشستگی می توانید از کارشناسان ما در مجموعه آل تبسم راهنمایی دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *