اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی

اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی
5/5
یکی برترین کشورهای اروپایی که به منظور مهاجرت مورد انتخاب واقع می شود، کشور پرتغال و از برترین شیوه های مهاجرت و زندگی در آن می توان به اقامت از طریق تمکن مالی پرتغال اشاره کرد؛ اما شرایط تمکن مالی پرتغال چیست؟ اول باید بگوییم که متقاضیان اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی، باید از طریق ارائه مدارکی به اثبات برسانند که دارای تمکن مالی جهت زندگی در پرتغال بدون اینکه نیاز به برخورداری از درآمدی مازاد و کار کردن در این کشور داشته باشند، هستند. شایعاتی مبتنی بر اینکه ارائه ویزای پرتغال دیگر الزامی نیست، صحت ندارد و به طور کلی برای ورود به این کشور به ویزا نیاز است.

اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی

همان گونه که از نام آن مشخص است، مختص افرادیست که به اندازه کافی تمکن مالی دارند و می‌توانند با مورد استفاده قرار دادن بودجه شخصی خود به کشور پرتغال مهاجرت نمایند. این ویزا محدودیت سنی ندارد و در هر سنی می‌توانید نسبت به دریافت آن اقدام کنید؛ علاوه بر این برای دریافت ویزای تمکن مالی پرتغال نیازی به ارائه مدرک زبان و مدرک تحصیلی نمی باشد. فقط کافیست به اثبات برسانید که در کشور خود دارای منابع مالی کافی هستید و از طریق آن‌ها ماهیانه حداقل 700 یورو درآمد ثابت به دست می آورید. پرتغال که در جنوب غربی اروپا واقع شده، یکی از کشورهای حوزه اتحادیه اروپا و شینگن به شمار می رود. به این ترتیب، مهاجرت به این کشور به معنای بهره‌مندی از مزیت های سفر به یکی از کشورهای شینگن، تجارت با کلیه کشورهای اروپایی و البته زندگی در کشوری با استانداردهای رفاهی بالا به همراه خواهد بود. به منظور مهاجرت به این کشور شیوه های مختلفی وجود دارد که شما به عنوان متقاضی می‌توانید یکی از آن‌ها را برگزینید. انتخاب شیوه مهاجرتی ارتباط مستقیمی با شرایط فعلی، امکانات، میزان سرمایه اولیه و میزان درآمد شما دارد. پرتغال از معدود کشورهایی است که اقامت دائم از راه خرید ملک و خودحمایتی ارائه می‌دهد، به این ترتیب، در صورتی که سرمایه اولیه کافی را دارید، این دو شیوه بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. بیشتر بخوانید:‌ اقامت رومانی از طریق تمکن مالی  

دریافت اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی چگونه است؟

همانطور که در بالاتر گفته شد، مهاجرت به پرتغال از طریق طرح خود حمایتی یا به عبارتی تمکن مالی عملاً یکی از شیوه های سرمایه گذاری محسوب می شود. تنها با این تفاوت که شما به عنوان متقاضی ملزم به سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف دولت پرتغال نمی باشید  و از همه مهمتر لازم نیست به دولت هزینه ای  پرداخت نمایید. در این شیوه، فقط کافیست به دولت پرتغال اثبات کنید که تمکن مالی کافی به منظور پرداخت هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌تان را بدون نیاز به تصدی شغلی در پرتغال دارید. بنابراین، بدون پشت سر گذاشتن دردسرهای دریافت پیشنهاد کاری، پرداخت هزینه جهت خرید ملک، روند زمان‌بر ثبت شرکت و کارآفرینی یا هر شیوه دیگری، به راحتی، با ساده‌ترین و آسان‌ترین شیوه ممکن قادر خواهید بود ویزای پرتغال را اخذ کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیز، اقامت موقت این کشور را به دست آورید. به این ترتیب، درصورتی که قصد شما از مهاجرت به اروپا، دریافت اقامت دائم یکی کشور اروپایی می باشد، دریافت اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی شیوه روش برای شما خواهد بود.    

مزیت های دریافت اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی

همانطور که اشاره شد تنها بعضی از کشورهای اروپایی شرایط اقامت دائم از طریق تمکن مالی را برای متقاضیان فراهم می کنند و خوب است بدانید که بعضی از همین کشورها، به متقاضیان این شیوه، اجازه کار در کشور خود را نخواهند داد. اما شاید یکی از بزرگترین و مهمترین مزیت های دریافت اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی این باشد که شما به عنوان متقاضی از اجازه کار در این کشور برخوردار خواهید بود. به این ترتیب، غیر از منبع اصلی درآمدتان که موجب شده بتوانید به پرتغال مهاجرت نمایید، از منبع درآمدی دیگر نیز در پرتغال برخوردار خواهید شد. با دریافت اقامت و سپس تابعیت پرتغال می‌توانید از مزایای زیر برخوردار گردید:
  • برخورداری از اجازه اشتغال در پرتغال
  • فراهم بودن شرایط دریافت اقامت دائم پرتغال بعد از 5 سال زندگی
  • فراهم بودن شرایط دریافت تابعیت و پاسپورت پرتغالی پس از 6 الی 7 سال زندگی
  • فراهم بودن شرایط تحصیل فرزندان متقاضی در مدارس پرتغال
  • امکان اخذ  ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال
  • فراهم بودن شرایط افتتاح حساب بانکی بین‌ المللی
  • نیاز نبودن به بلوکه کردن سرمایه خود در پرتغال
  • سفر به کشورهای حوزه شینگن  به صورت نامحدود
   

مدارک مورد نیاز به منظور اخذ ویزا و اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی

ویزای تمکن مالی پرتغال با نام ویزای دی 7شناخته شده و با دریافت آن قادر خواهید بود اقامت کوتاه مدت یا موقت پرتغال را اخذ نمایید.
  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه
  • ارائه عکس پاسپورتی جدید
  • فرم تکمیل‌شده درخواست ویزای پرتغال
  • گواهی تمکن مالی به منظور اثبات توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در پرتغال
  • ارائه مدارک ازدواج در صورت تأهل و نیاز به دریافت ویزای همراه
  • ارائه دادن مدارک هویتی همسر و فرزندان در صورت نیاز به دریافت ویزای همراه
  • ارائه پرداخت هزینه ویزا به سفارت پرتغال
  • ارائه مدارک سفر نظیر بلیط هواپیما
  • ارائه مدارک محل اقامت در پرتغال شامل اجازه یا خرید خانه
  • ارائه گواهی عدم سوء‌پیشینه
   

شرایط دریافت اقامت موقت و دائم پرتغال از طریق تمکن مالی

با اخذ ویزا به شما به عنوان متقاضی اقامتی یک ساله به شما تعلق می گیرد. فرآیند پروسه دریافت اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی به طور معمول بین 4 تا 6 ماه به زمان نیاز دارد. این مدت از زمان ارائه درخواست ویزا به سفارت پرتغال در نظر گرفته شده است. بعد  از دریافت اقامت یک ساله، با اتمام اعتبار آن بایستی به منظور تمدید اقامت اقدامات لازم را انجام دهید، اقامت در تمدید دوم و سوم با اعتبار دو ساله خواهد بود. به این ترتیب، متقاضی بعد از گذشت 5 سال اقامت در کشور پرتغال می‌تواند جهت دریافت اقامت دائم اقدام کند. یک سال بعد از آن نیز با قبولی در آزمون شهروندی پرتغال، قادر خواهید بود نسبت به دریافت تابعیت و پاسپورت پرتغالی اقدام نمایید. همینطور شما می توانید برای راهنمایی بیشتر در خصوص اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی، با کارشناسان خبره ما در آل تبسم در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *