ویزای توریستی امریکا

ویزای توریستی امریکا
5/5
 
یکی از انواع ویزاهای غیر مهاجرتی امریکا، ویزای توریستی امریکا یا Visitor Visa می باشد و برای افرادی صادر می شود که میخواهند برای مدت زمانی کوتاه و به صورت موقت در ایالات متحده اقامت داشته باشند.
همانگونه که می دانید همه افراد به منظور اقامت در امریکا، چه اقامت دائم چه اقامت موقت و حتی چند روزه به ویزای این کشور نیاز دارند.
البته این نکته را در نظر داشته باشید که شهروندان بعضی از کشورها به منظور اقامت کوتاه مدت (تا 90 روز) به دریافت ویزا احتیاجی ندارند و برنامه معافیت از ویزا شامل آنها می شود.
اما ایران و کشورهای همسایه آن جز کشورهایی محسوب می شوند که اتباع آن در صورتی که بخواهند به هر قصدی به امریکا وارد شوند، بایستی از ویزا برخوردار باشند.
در صورتی که جزو افرادی هستید که می خواهید نسبت به دریافت ویزا توریستی آمریکا اقدام نمایید، تا پایان این مقاله با ما در آلتبسم همراه باشید.
 
 
 
انواع ویزای توریستی آمریکا

انواع ویزای توریستی آمریکا

دو نوع ویزای توریستی آمریکا به منظور اقامت موقت در این کشور وجود دارد که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

  • ویزای B1 (جهت تجارت و کسب ‌وکار)
  • ویزای B2 (جهت گردشگری و درمان)

وزارت امور خارجه ایالات‌ متحده و وزارت امنیت داخلی یک‌ پروسه سختگیرانه را جهت صدور ویزا ایجاد کرده اند. اهمیتی ندارد که برای کدام نوع ویزا درخواست خود را ارائه می دهید، به طور معمول بایستی یک پروسه مصاحبه‌ رسمی در سفارت و یا کنسولگری ایالت متحده در یکی از کشورهای همسایه را به منظور دریافت ویزا طی نمایید.

  • ویزای توریستی B1 آمریکا

ویزای توریستی B1 آمریکا به افرادی توصیه می شود که با اهداف تجاری موقت به خاک آمریکا ورود پیدا می کنند. هدف از دریافت ویزای B1  آمریکا مواردی از جمله انجام فعالیت های تجاری و اقتصادی، مشاوره با همکاران تجاری، انجام مذاکرات در ارتباط با قراردادها، حضور پیدا کردن در سمینارهای علمی، تجاری، تحصیلی و حرفه ای، شرکت در نمایشگاه های تجاری، شرکت در کنفرانس های مرتبط با مقاصد تجاری و علمی در تاریخ های مشخص شده و… است.

به منظور دریافت ویزای B1 موقت فرد بایستی از شرایط این نوع ویزا برخوردار باشد. ویزای تجاری معمولا به فرد به مدت 6 ماه اجازه اقامت می ‌دهد.

نکته: باید در نظر داشته باشید که با دریافت ویزای کوتاه‌ مدت امکان فعالیت استخدامی برای شما فراهم نمی باشد، چرا که دریافت ویزای کار پروسه جداگانه ای دارد.

  • ویزای توریستی B2 آمریکا

ویزای توریستی B2 آمریکا برای افرادی مناسب است که به طور موقت با اهدافی همچون دیدار بستگان و دوستان مقیم آمریکا، انجام معاینات پزشکی و بهره مندی از امکانات درمانی در آمریکا، تفریح و گردش و بازدید از جاذبه های توریستی آمریکا، شرکت در برنامه های بشر دوستانه و … به آمریکا ورود پیدا می کنند.

 این ویزا تا حداکثر 6 ماه دارای اعتبار است و دارنده این ویزا می ‌تواند فعالیت‌ هایی که در بالا به آنها اشاره شد را در طول اقامت موقت خود انجام دهند.

این ویزا همچون ویزای B1 به این صورت است که دارنده ویزا، از اجازه کار موقت و یا دائمی در این کشور برخوردار نمی باشد.

  • ویزای توریستی مولتی و سینگل آمریکا

هر کدام از ویزا های نوع اصلی با به عبارتی ویزا های B1 و B2 در دو دسته سینگل (یک ‌بار ورود) و مولتی پل (چند بار ورود) قرار می گیرند. این دو نوع در تعداد ورود در دوره اعتبار ویزا باهم دارای تفاوت هایی است.

برای افرادی که با هدف گردشگری و غیر مهاجرتی به آمریکا سفر می کنند، مهم است که نسب به تفاوت های ویزای چندبار ورود (مولتیپل) و ویزای تک ورود (سینگل) آگاهی داشته باشند.

  • ویزای چند بار ورود

ویزای چند بار ورود آمریکا برای مسافران و توریست ها شرایط را فراهم می کند تا در مدت اعتبار ویزا بتوانند چندین بار به ایالات متحده سفر و آنجا را ترک کنند، بدون اینکه لازم باشد به منظور هر بار ورود خود درخواست مجددی برای ویزا ارائه دهند.

این تنها به این معنا است که اعتبار ویزا در طی چندین سال مشخص تمام نمی شود و از طرفی به این معنا نیست که دارنده آن حق دارد تمام سال هایی که ویزا او دارای اعتبار است را بدون محدودیت در آمریکا بماند.

به طور معمول در هر بار ورود شرایط برای دارنده این ویزا به گونه ای است که حداکثر تا 6 ماه در آمریکا بماند و سپس آنرا ترک کرده و بعد از یک وقفه کوتاه مجدد می تواند به ایالات متحده بازگردد. هزینه این ویزا و مدت زمان رسیدگی به آن در مقایسه با سایر ویزاهای توریستی کمی بیشتر است.

  • ویزای یکبار ورود

ویزای یک بار ورود  به آمریکا رایج ترین نوع ویزاهای کوتاه مدت به شمار می رود و برای افرادی صادر می شود که تنها یک بار و آن هم با هدف گردشگری و یا درمانی قصد سفر به آمریکا را در طول یک  دوره طولانی که شامل حداکثر 6 ماه و یا کمتر از آن می شوند، را دارند. برعکس ویزای چند بار ورود، ویزای یکبار ورود به طور کلی راحت تر، قیمت مناسب تر و از همه مهمتر سریع ‌تر دریافت می‌ شود.

شرایط دریافت ویزای توریستی آمریکا

شرایط دریافت ویزای توریستی آمریکا

نداشتن قصد اقامت طولانی ‌مدت در آمریکا و ثابت کردن این ‌موضوع با ارائه اسنادی معتبر نشان می هد شما قبل از تمام شدن اعتبار دوره قصد بازگشت به کشور خود و ترک آمریکا را دارید، مهم ‌ترین شرطی است که بایستی به منظور صدور ویزا رعایت گردد.

ارائه این اسناد و مدارک می ‌تواند شامل یکی از موارد زیر باشد:

  • ارائه اسناد ملکی و کاری مبنی براینکه شما را مجاب به بازگشت به کشور خود می‌ کند، در اکثر موارد جرو دلایل قانع‌ کننده به منظور دریافت ویزای موقت به شمار می رود و شانس شماره در اخذ ویزا افزایش می دهد.
  • ارائه مدارکی از جمله گردش حساب ماه‌ های اخیر، مدارک سهام و مواردی از این دست که با آن تمکن مالی خود را به اثبات برسانید. علت اهمیت این فاکتور به این دلیل است که افسر کنسولی را متقاعد کنید که از پس هزینه های خود و خانواده ‌خود در طول مدت ‌زمان اقامت در امریکا بر می‌آیید. می ‌توانید با برخورداری از بلیط رفت ‌و برگشت و رزرو هتل به ‌خوبی این ‌موضوع را ثابت نمایید.
  • بودجه کافی به منظور سفر به کشورهای همسایه جهت مراجعه به سفارت آمریکا و ارائه درخواست ویزا به ‌صورت حضوری و انجام مصاحبه و انگشت ‌نگاری و عکس ‌برداری دیجیتال جزو شرایط و اقداماتی است که به منظور دریافت ویزا توسط درخواست دهنده بایستی انجام شود.
  • در صورتی که دعوتنامه ای از طرف دوستان و خانواده خود دریافت کرده باشید، می تواند به عنوان فاکتوری مبنی بر اینکه اقامت شما به وسیله میزبان تأمین می ‌شود، ایفای نقش کند.

 

مدارک لازم به منظور دریافت ویزا توریستی آمریکا

مدارک لازم به منظور دریافت ویزا توریستی آمریکا

  • ارائه پاسپورت
  • ارائه تاییدیه فرم DS160
  • ارائه ترجمه شناسنامه
  • ارائه یک قطعه عکس (حداکثر مربوط به شش ماه قبل)
  • ارائه پرینت حساب و موجودی بانک (مربوط به دریافت حقوق ماهیانه یا حقوق بازنشستگی)
  • ارائه برنامه زمان بندی شده مرتبط با سفر
  • ارائه اسناد مالکیت (اسناد مربوط به منزل یا زمین)
  • ارائه برنامه های کاری فرد به منظور مشغول بودن او در موقعیت خاص شغلی
  • ارائه نامه اشتغال به تحصیل در دانشگاه های ایران ( به منظور  افزایش شانس جهت دریافت ویزای توریستی آمریکا)
  • ارائه فرم  Ds-5535 (این فرم مربوط به اطلاعات فردی و شخصی است که سفارت آمریکا از متقاضیان هر نوع ویزایی، درخواست می کنند.)
  • ارائه پاسپورت های قدیمی و همینطور مدارک سفر های قدیمی
 
 
 

مراحل دریافت ویزای توریستی آمریکا

مراحل دریافت ویزای توریستی آمریکا

خوب است بدانید که به منظور دریافت ویزای توریستی بایستی یکسری مراحل از اقدامات قانونی تحت نظر کشور مبدأ و مقصد به صورت منظم و مرتب انجام شود.

برای اینکه موفق به دریافت ویزای توریستی آمریکا شوید، بایستی چهار مرحله که شامل کامل کردن و ثبت فرم الکترونیکی،پرداخت هزینه ها، مراجعه به سفارت و مصاحبه حضوری است را با تمام دقت به انجام برسانید.

در ادامه این اقدامات به منظور دریافت ویزای توریستی آمریکا به صورت کامل توضیح داده شده است:

مرحله اول:

اولین مرحله از مراحل دریافت ویزای توریستی آمریکا می توان به اقدام جهت تکمیل فرم الکترونیکی اخذ ویزا اشاره کرد. در این مرحله لازم است که اطلاعات شخصی متقاضی به طور کامل در فرم مورد نظر وارد و ارسال شود تا در آخر بعد از ارزیابی اطلاعات به وسیله سفارت، اقدامات لازم برای رزرو نوبت جهت مراجعه حضوری به سفارت صورت گیرد.

مرحله دوم:

بعد از به ثبت رساندن درخواست الکترونیکی، بایستی هزینه های مربوط به درخواست ویزا به صورت کامل پرداخت شود.

مرحله سوم:

در مرحله بعدی متقاضی بایستی اقدامات لازم را نسبت به درخواست وقت سفارت امریکا از یکی از سفارت های امریکا در محل زندگی خود و یا سفارتی نزدیک به محل زندگی خود انجام دهد.

البته توجه داشته باشید که تاریخ پیشنهادی متقاضی برای نوبت حضوری هم در اولویت قرار می گیرد. به منظور مشخص کردن این مصاحبه حضوری نیاز به اطلاعاتی همچون شماره گذرنامه، شماره رسید Visa fee و در آخر شماره ده رقمی از فرم درخواست الکترونیکی دریافت ویزا می باشد.

مرحله چهارم:

در مرحله آخر نوبت به مراجعه حضوری به سفارت آمریکا می رسد؛ جاییکه متقاضی بایستی تمامی مدارک مورد نیاز را به صورت کامل و بدون نقص در نوبت رزرو شده به صورت حضوری به سفارت آمریکا ارائه نماید.

در نظر داشته باشید که به غیر مدارک موردنیاز، لازم است که یک رسید از فرم ملاقات، فرم درخواست الکترونیکی دریافت ویزا، یک قطعه عکس جدید و گذرنامه خود را به همراه داشته باشید.

با توجه به با اهمیت بودن این قرار ملاقات به شما توصیه می کنیم که قبل از حضور پیدا کردن در سفارت، چندین بار مدارک لازم را بررسی و از کامل بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

مدت اعتبار ویزای توریستی آمریکا

مدت اعتبار ویزای توریستی آمریکا

ویزاهای توریستی امریکا با در نظر گرفتن به نوع ویزا و هدف سفر فرد متقاضی به دو دسته ویزا سینگل و مولتی با مدت اعتبارهای شش ماهه، دو ساله، پنج ساله و ده ساله تقسیم بندی می شوند.

همانطور که در بالاتر گفته شد، ویزای سینگل به ویزایی گفته می شود که برای فرد دارنده تنها یک بار شرایط ورود به امریکا را فراهم می کند. اما افراد با برخورداری از ویزای مولتی این شرایط برایشان فراهم است که تا چند سال جهت پیش بردن اهداف تجاری خود هر چند وقت یک بار برای مدت زمانی کوتاه به خاک آمریکا ورود پیدا کنند.

توجه داشته باشید که برای ایرانیان فقط ویزای سینگل آن هم به مدت زمان 6 ماه صادر می شود و افراد بعد از دریافت ویزای امریکا تا 6 ماه فرصت دارند که از آن استفاده کرده و به ایالات متحده وارد شوند.

  • مدت اعتبار ویزای توریستی امریکا B-1: از 2 هفته تا چندین ماه
  • مدت اعتبار ویزای توریستی امریکا B-2: برای شغل های موقت که از اعتبار سه ماهه برخوردار هستند.

هزینه ویزای توریستی آمریکا

هزینه ویزای توریستی آمریکا

هزینه ویزای توریستی آمریکا به طور تقریبی ۱۶۰ دلار آمریکا اعلام شده است. این مبلغی است که بایستی همزمان با ارائه مدارک ویزای توریستی آمریکا به سفارت آمریکا پرداخت شود.

امکان پرداخت هزینه ویزا از طریق مستر کارت یا ویزا کارت فراهم می باشد. ویزای توریستی آمریکا در مقایسه با دیگر انواع ویزای آمریکا از هزینه کمتری برخوردار است؛ بر این اساس می‌توان گفت یکی از راحت ترین راه‌های سفر به آمریکا دریافت ویزای توریستی آمریکا می باشد.

با توجه به اینکه ایالات متحده آمریکا در ایران سفارت ندارد، ضمن وجود هزینه های ثابت تشکیل پرونده ویزا، هزینه های متغیر دیگری نیز به پروسه صدور ویزا افزوده می‌شود.

این هزینه های متغیر شامل مواردی از جمله هزینه سفر و اقامت در یکی از کشورهای ترکیه، ارمنستان و یا امارات به منظور مراجعه به سفارت آمریکا می باشد.

ما در موسسه مهاجرتی آلتبسم ارائه دهنده تورهای ویژه سفارت آمریکا می باشیم که با بکارگیری از آن‌ها می‌توانید به اقتصادی ترین و موثرترین نحو ممکن به سفارت های آمریکا در کشورهای خارجی مراجعه کرده و اقدامات مربوط به ویزای خود را به انجام برسانید.

 

 

مدت‌ زمان صدور ویزا توریستی آمریکا

مدت‌ زمان صدور ویزا توریستی آمریکا

مدت زمان صدور ویزای توریستی امریکا با در نظر گرفتن محل مصاحبه، زمان، و نوع ویزای توریستی امریکا متفاوت است. تصمیم گیرنده در مورد ویزای شما آفیسر مصاحبه کننده می باشد و در صورتی که در همان روز مصاحبه شما را برای دریافت ویزای توریستی امریکا مناسب و دارای شرایط بداند، پروسه صدور ویزا و روادید آن، 3 روز کاری بعد از مصاحبه به طول می انجامد.

در بعضی از شرایط ویژه که آفیسر با در نظر گرفتن شرایط احساس کند درخواست شما نیاز دارد مورد ارزیابی بیشتری قرار گیرد، احتمال دارد پروسه تا 6 ماه هم زمان ببرد.

اما اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم اینطور است که مدت زمان رایج صدور ویزای توریستی امریکا از لحظه ثبت درخواست تا مصاحبه و صدور ویزا از 30 تا 90 روز قابل تغییر است.

 

ریجکت شدن ویزای توریستی آمریکا

ریجکت شدن ویزای توریستی آمریکا

سالانه افراد زیادی تصمیم می گیرند که با اهداف مختلفی از جمله گردشگری، تحصیل، کار و سایر موارد به کشور های مختلف سفر کنند.

به این ترتیب اولین کاری که باید انجام دهند این است که نسبت به دریافت ویزای توریستی امریکا درخواستی ارائه نمایند. بعضی مواقع درخواست ویزای فرد مورد ریجکت قرار می گیرد. این کلمه (ریجکت) به آن معناست که با درخواست ویزای موافقت نشده و یا به عبارتی  درخواست ویزا رد شده است.

بیشتر بخوانید: ویزای کاری کانادا

احتمال دارد فرد متقاضی برای سفر برنامه هایش را آماده کرده و مدارک را ارائه نماید اما ویزای او رد شود. به منظور درخواست ویزا، متقاضی بایستی اسناد و مدارکی را آماده و ارائه نماید.

به عنوان نمونه بایستی به اثبات برساند که پس از مدت زمان مشخص شده به کشور مبدا باز می گردد، یا اینکه قصد ایجاد اختلال در امنیت کشور مقصد را ندارد و یا مواردی از این دست که می توان از آنها به عنوان مهم ترین دلایل رد شذن درخواست ویزا یاد کرد.

  1. یکی از دلایل ریجکتی ویزای آمریکا می توان به این مورد اشاره کرد که فرد متقاضی هدف مشخصی برای سفر ندارد.
  2. یکی دیگر از دلایل رد شدن ویزا این است که احتمال دارد متقاضی به فرودگاه های غیر مجاز ورود کرده باشد و مهر آن فرودگاه در گذرنامه آن فرد باشد.
  3.  پاسپورت فرد دچار آسیب یا بدون اعتبار باشد.
  4.  عدم ارائه نامه اقامت هم می تواند به ریجکتی ویزای آمریکا منجر شود.
  5.  اسناد و مدارک ارائه شده به وسیله فرد به سفارت کامل نباشد.
  6.  مدارک ارائه شده جعلی باشد.
  7. متقاضی دارای سوء پیشینه باشد.
  8.  فرد متقاضی این موضوع که قصد بازگشت به کشور مبدا را دارد را به اثبات نرسانده باشد.
  9.  میزان تمکن مالی نا کافی نیز یکی از دلیل های ریجکتی ویزای آمریکا به شمار می رود.

 

تبدیل ویزای توریستی آمریکا به اقامت دائم

تبدیل ویزای توریستی آمریکا به اقامت دائم

سوال اکثر متقاضیان ویزای توریستی امریکا این است که آیا امکان تبدیل ویزای توریستی آمریکا به اقامت دائم وجود دارد یا خیر. در حقیقت باید بگوییم که شرط اصلی صدور ویزای توریستی آمریکا، بازگشت به کشور خود بعد از به پایان رسیدن مهلت ویزا است و چنانچه مشخص شود هدف از اخذ ویزا توریستی به دست آوردن اقامت دائم آمریکاست، درخواست ویزای شما مورد قبول واقع نخواهد شد.

به این ترتیب، امکانی به منظور تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم آمریکا وجود ندارد و افرادی که این ویزا را برخوردارند، بایستی پس از به پایان رسیدن مهلت ویزا، آمریکا را ترک نمایند.

بنابراین پیشنهاد ما به شما این است در صورتی که قصد دریافت اقامت دائم آمریکا را دارید، از راه های دیگری همچون دریافت ویزای تحصیلی آمریکا یا ثبت نام در لاتاری امریکا اقدام کنید.

"</h2

راهکارهای افزایش شانس اخذ ویزای توریستی آمریکا

میزان شانس افراد جهت دریافت ویزای توریستی امریکا به شرایط و مدارک آنان و شیوه انجام امور بستگی دارد. به طور کلی برخورداری از شرایط زیر شانس دریافت ویزا را بالا می برد.

  • برخورداری از سرمایه مالی کافی
  • برخورداری از شغل مناسب
  • اشتغال به تحصیل در کشور خود
  • برخورداری از سوابق مسافرتی به کشورهای دیگر
  • برخورداری از دعوت نامه امریکا

و برخورداری از شرایط زیر به رد درخواست ویزای توریستی امریکا منجر می گردد:

  • برخورداری از پرونده باز مهاجرتی امریکا
  • باردار بودن
  • عدم تمکن مالی یا به اثبات نرساندن  آن به آفیسر و …

این نکته را در نظر داشته باشید در صورتی که متقاضی اقامتی بیش از زمان مشخص شده داشته باشد، نه تنها عواقبی همچون اخراج از کشور آمریکا را به دنبال خواهد داشت، بلکه تا چندین سال اجازه اخذ هرگونه ویزای آمریکا و ورود به این کشور برای شما امکان پذیر نخواهد بود.

در نتیجه

ویزای توریستی آمریکا یک فرآیند حیاتی برای افرادی است که قصد سفر به این کشور را دارند. این فرآیند متشکل از چند مرحله است که نیازمند دقت و آگاهی از قوانین و مقررات است. اولین گام برای درخواست ویزا، تکمیل فرم DS-160 است که شامل اطلاعات شخصی، سوالات امنیتی، و جزئیات سفر می‌شود.

سپس، پرداخت هزینه ویزا و دریافت رسید مهمی است. این هزینه معمولاً غیرقابل استرداد است و پس از پرداخت آن، می‌توان به مرحله بعدی پرداخت.

پس از این مرحله، زمانی برای گرفتن وقت مصاحبه در سفارت یا کنسولگری مربوطه نیاز است. در مصاحبه، متقاضی باید اطلاعات مربوط به سفر خود را به صورت دقیق و کامل ارائه دهد و  اظهارنامه خود را با صداقت اعلام کند.

درخواست‌کنندگان باید همچنین اسناد مورد نیاز را با خود داشته باشند، از جمله گذرنامه، عکس‌های پاسپورت، و اطلاعات بانکی. ترتیب این اسناد و ارائه آنها به شکل صحیح نقش مهمی در موفقیت درخواست دارد.

تصمیم نهایی

در مورد صدور ویزا توسط مقامات مهاجرت آمریکا اعلام می‌شود. توجه به جزئیات ویزای توریستی، پیشگیری از اشتباهات احتمالی در هنگام اجرای فرآیند و مطالعه دقیق قوانین مربوطه، نقش مهمی در موفقیت این فرآیند ایفا می‌کند.

متقاضیان ویزای توریستی آمریکا باید بدانند که این ویزا به عنوان یک ویزای غیرمهاجرتی می باشد که فقط با هدف اقامت کوتاه مدت در آمریکا صادر می‌شود و متقاضی این نوع ویزا از اجازه کار کردن ،تحصیل در آمریکا و تبدیل آن به اقامت دائم آمریکا برخوردار نمی باشد.

به این ترتیب فقط کسانی از شرایط این ویزا برخوردار هستند که اهداف کوتاه مدت اقامتی از جمله دیدار دوستان و آشنایان، بازدید های کاری، تجاری و اهداف درمانی دارند.

در نظر داشته باشید که به منظور تحصیل و یا کار در آمریکا و همینطور دریافت اقامت دائم آمریکا همانطور که گفته شد، بایستی از شیوه های دیگری نظیر دریفات ویزای تحصیلی آمریکا استفاده کرد و سو استفاده از شرایط ویزای توریستی آمریکا عواقبی به دنبال خواهد داشت.

به این ترتیب، به منظور صرفه جویی در وقت و هزینه خود و هیمنطور جلوگیری از پیش آمدن مشکل، قبل از هرگونه اقدام مهاجرتی با یک موسسه مهاجرتی معتبر همچون آلتبسم مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *