ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا
5/5

ویزای توریستی کانادا یک مجوز اقامت موقت محسوب می شود و شرایطی را برای شما فراهم می کند که  می توانید در این کشور حداکثر به مدت 6 ماه اقامت داشته باشید.

صدور ویزای توریستی کانادا تنها به منظور گردشگری می باشد و توجه داشته باشید که با آن نمی‌توان کار یا تحصیل کرد، مگر اینکه در دور‌های آموزشی کوتاه‌مدت شرکت یا نسبت به تبدیل آن به ویزای کاری یا تحصیلی اقدامات لازم را کررده باشید.

اما دریافتی ویزای توریستی یا به عبارتی ویزیتوری کانادا به این آسانی ها نیست و لازمه آن شرایط و مدارک خاصی می باشد که در صورت فراهم نکردن آنها درخواست شما به راحتی ریجکت خواهد شد.

خدمات موسسه مهاجرتی آلتاباسم شرایطی را برای شما فراهم می کند تا در صورت برخورداری از شرایط لازم، از خدمات ویزای توریستی کانادا استفاده نمایید.

در مورد کشور کانادا باید بگوییم که یکی از بزرگ‌ترین کشورها در آمریکای شمالی است که در تمام دنیا به علت برخورداری از چشم اندازهای دست نخورده، فرهنگ‌های چندگانه و تاریخچه پیچیده‌اش شناخته می‌شود.

کانادا

کانادا

کانادا به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان، به یکی از مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل شده است. کشور کانادا یک سرزمین مملو از زیبایی های طبیعی است که در زمین ها و اراضی بسیار پهناور پخش شده اند.

این کشور از نظر وضعیت اقتصادی، تکنولوژیکی و راه های بسیار زیاد دیگری، به کشور همسایه خود در جنوب یعنی آمریکا شباهت دارد.

درست است که بین این دو کشور فرق های بسیار زیادی وجود دارد اما از لحاظ رشد و پیشرفت این دو کشور کمی مشابه یکدیگر می باشد. اکثر زمین های این کشور پوشیده از جنگل ها و تندرا ها می باشد.

بیش از 80 درصد ساکنین این کشور در شهرهای بزرگ زندگی می کنند. شهرهای بزرگ کشور کانادا شامل تورنتو، مونترال و ونکوور می باشند و پایتخت آن شهر اتاوا است.

کشور کانادا در دسته کشور های چند فرهنگی جای می گیرد که مهاجران زیادی در سرتاسر آن زندگی می کنند. کانادایی ها به طور معمول از یک سطح زندگی بسیار بالا برخوردار هستند.

خدمات کانادا

در کانادا خدماتی از جمله خدمات آموزشی و پزشکی به صورت رایگان در اختیار افراد مقیم کشور کانادا و نیز شهروندان کانادایی قرار می گیرد.

کشور کانادا در نواحی مختلف از آب و هوای متفاوتی برخوردار می باشد. در قسمت شمالی این کشور آب و هوای سرد و قطبی و در مناطق جنوبی شرایط جوی مطلوبی را مشاهده خواهید کرد.

این کشور در فصل های مختلف از آب و هوای بسیار متفاوتی برخوردار خواهد بود. سالانه تعداد زیادی از افراد  از طریق مهاجرت های قانونی و کلاسهای متنوع به کانادا مهاجرت می کنند و در بازار کار کانادا به کار مشغول شده و یک زندگی جدید را برای خود شروع می کنند.

متقاضیانی که ثصد سفر به این کشور را دارند، می بایست ویزا کانادا همچون ویزای توریستی را دریافت کنند تا بتوانند از یک سفر امن و راحت به این کشور برخوردار شوند.

انواع ویزای توریستی کانادا

انواع ویزای توریستی کانادا

ویزا توریستی کانادا معمولا به دو نوع کلی دسته بندی می‌شود:

  • ویزای ‌یک ‌بار ورود یا ویزا سینگل کانادا
  • ویزای چند بار ورود یا ویزا مولتیپل کانادا

نوع دیگری از ویزای کانادا توریستی نیز وجود دارد که تحت عنوان سوپر ویزای کانادا مطرح شده و مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه انواع ویزای توریستی کانادا را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

  • ویزای سینگل کانادا (یکبار ورود)

با ویزای سینگل کانادا این شرایط برای شما فراهم است که تنها یک بار در مدت مشخص شده وارد خاک کانادا شده و تا اتمام اعتبار ویزای‌تان در این کشور اقامت کنید.

با خارج شدن از کانادا ویزای شما بی اعتبار می‌شود، حتی در صورتی که تاریخ پایان اعتبار آن فرا نرسیده باشد. براین اساس به منظور ورود به خاک کانادا بایستی مجدد درخواست ویزا خود را ارائه دهید، مگر در شرایطی که به طور مستقیم به ایالات متحده یا سنت پیر و میکلون سفر کرده باشید.

  • ویزای مولتیپل کانادا (چند بار ورود)

این ویزا که به ویزای مولتی کانادا نیز معروف می باشد، شرایطی را برای شما فراهم می آورد تا پایان اعتبار ویزا‌، به صورت نامحدود به کانادا رفت‌و‌آمد و در هر بار ورود به کانادا بتوانید تا ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشید.

بعد از به اتمام رسیدن مدت ۶ ماهه، کافیست تنها چند ساعت از خاک کانادا خارج شوید و در ورود دوباره به کانادا، اجازه ۶ ماه اقامت مجدد در کانادا برای شما فراهم خواهد بود.

این تمدید ۶ ماهه در مواردی قابلیت افزایش دارد. فقط کافیست به منظور افزایش این مدت اقامت درخواست بدهید؛ درصورت موجه بودن شرایط‌تان با درخواست شما موافقت خواهد شد.

با توجه به اینکه مدت اعتبار پاسپورت یا گذرنامه ایرانی ۵ ساله است، این ویزا به عنوان ویزای ۵ ساله کانادا نیز مطرح شده است. البته توجه داشته باشید که مدت زمان اعتبار ویزای مولتیپل شما برابر با مدت زمان اعتبار گذرنامه‌تان در نظر گرفته خواهد شد.

یکی از مراحل دریافت ویزای توریستی، انگشت‌نگاری است. در صورتی که ۱۰ سال گذشته به منظور دریافت ویزای کانادا انگشت‌نگاری کرده باشید، جهت درخواست مجدد به انگشت‌نگاری مجدد نیازی نخواهید داشت.

  • سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزای کانادا یکی دیگر از انواع ویزای توریستی برای کسانی ا‌ست که فرزندان یا نوه‌هایشان شهروند کانادا هستند یا اقامت دائم کانادا را دارند.

مدت اعتبار این ویزا ۱۰ ساله است، اما با توجه به اینکه پاسپورت‌های ایرانی ۵ سال اعتبار دارند، این ویزا نیز با اعتبار ۵ ساله صادر می‌شود.

با سوپر ویزای کانادا این شرایط را برای شما فراهم می کند تا در هر بار ورود به کانادا تا ۲ سال متوالی در این کشور اقامت داشته باشید.

به منظور اخذ سوپر ویزا، ارائه دعوت‌نامهٔ رسمی فرزند یا نوهٔ بالای ۱۸ سال درخواست‌کننده الزامی است. همینطور فرد دعوت‌کننده بایستی با اثبات برساند که از عهدهٔ هزینه‌های دعوت‌شونده در طول مدت اقامت برمی‌آید؛

براین اساس حقوق ماهانهٔ او بایستی به طور تقریبی 24 هزار دلار کانادا بوده و مدارک اقامت و برگه‌های ارزشیابی شرایط مالی و مالیاتی‌اش ضمیمهٔ پرونده درخواست ویزای متقاضی شود.

البته مبلغ حقوق ماهیانه برای خانواده‌های دو یا چندنفره بیشتر خواهد بود؛ به این ترتیب در دعوت نامه بایستی به تعداد اعضای خانواده اشاره شود شود.

همینطور به منظور تأمین شرط درآمد، امکان کمک‌گرفتن از همسر نیز وجود دارد. بدین منظور او بایستی دعوت‌نامه‌ جداگانه‌ای ارائه نماید.

شرایط اخذ ویزا توریستی کانادا

شرایط اخذ ویزا توریستی کانادا

شرایط اخذ ویزا توریستی کانادا به وسیله اداره مهاجرت این کشور هر ساله آپدیت می‌شود. هر متقاضی به منظور دریافت ویزای ویزیتوری بایستی این شرایط را فراهم کند تا درخواست آن رد نشود.

یک سری از شرایط ویزا توریستی کانادا الزامی است و یک سری دیگر اختیاری که موجب می‌شوند شانس دریافت ویزایتان افزایش پیدا کند.

  • تمکن مالی

افسر سفارت کانادا به منظور اینکه اطمینان پیدا کند شما از پس هزینه‌های سفر خود بر می‌آیید و برای صنعت توریست این کشور مفید واقع خواهید شد، از شما انتظار ارائه تمکن مالی قابل قبولی دارد.

در حال حاضر حداقل تمکن مالی مورد نیاز به منظور دریافت ویزا ویزیتوری کانادا حدودا 300 تا 350 میلیون تومان است (البته ممکن است این مبلغ تغییر کند).

این تمکن بایستی از بخش بین‌الملل بانکی که در آن حساب دارید و به لاتین است، درخواست شود و همینطور باید ریز گردش حساب 6 ماهه آخر خود را به سفارت این کشور ارائه نمایید. دریافت گردش حساب به منظور ثابت کردن شاغل و واقعی بودن تمکن مالی شما می‌باشد.

ارائه تمکن مالی قابل قبول و گردش حساب 6 ماهه متناسب با شغل شما از شرایط اصلی صدور ویزا توریستی کانادا به شمار می رود.

  • قانع کردن افسر سفارت

به منظور دریافت ویزای ویزیتوری کانادا بایستی افسر سفارت را مطمئن کنید که یک توریست واقعی، آدمی اهل سفر و متعهد هستید.

توجه داشته باشید تمامی سفر‌هایی که انجام می‌دهید برای شما سابقه ایجاد می کند و از آنها تحت عنوان سابقه ای قوی و واقعی یاد می شود که از طریق سفر به کشور‌هایی همچون کشور های حوزه شینگن، انگلستان، استرالیا و… ایجاد شده است.

برای مثال هر چه قدر سابقه سفری بیشتر به کشورهای شنگن داشته باشید شانس دریافت ویزای کانادا توریستی افزایش خواهد یافت.

برخورداری از تجربه های متعدد به منظور دریافت ویزای کانادا توریستی الزامی نیست و شخصی که سابقه سفری به کشور‌های مطرح دنیا را ندارد می‌تواند حداقل قبل از ارائه درخواست خود، چندین چند به کشور‌‌هایی از جمله سنگاپور، روسیه، امارات و… سفر داشته باشد.

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که هیچ وقت با پاسپورت سفید و بدون مهر ورود و خروج برای ویزا توریستی کانادا درخواست ارائه ندهید.

  • ارائه دعوت نامه

ارائه دعوت‌نامه برای دریافت ویزای گردشگری کانادا امری واجب نیست ؛ ولی ارائه آن می‌تواند به عنوان یک برگ برنده عمل کند باشد.

هنگامی که یک دعوت‌نامه از طرف یکی از افراد خانواده، دوستان یا اقوام خود دریافت می کنید، به شما کمک می‌کند که افسر سفارت از هدف اصلی سفرتان مطمئن و برنامه سفری شما برایش مشخص شود.

  • ارائه مدارک جهت اثبات وابستگی به ایران

باید به منظور ایجاد اطمینان در افسر سفارت کانادا از لحاظ مالی، شغلی، خانوادگی یا اجتماعی وابستگی خود نشان دهید و به اثبات برسانید که قصد بازگشت دارید.

شخصی که در ایران از سابقه بیمه بالای 10 سال، خانواده (پدر و مادر، فرزند)، قرار داد‌های سرمایه‌گذاری و کاری، یا هر مدرک دیگری که ثابت می‌کند در ایران مشغول به فعالیتی هستید، می‌تواند افسر را قانع کند که فرد متقاضی در ایران زندگی خوبی دارد و نیازی به پناهنده شدن و یا مواردی از این دست ندارد.

مدارک مورد نیاز به منظور دریافت ویزا توریستی کانادا

مدارک مورد نیاز به منظور دریافت ویزا توریستی کانادا

همانگونه که گفته شد ویزاهای کانادا باهم تفاوت هایی دارند و مدارک مورد نیاز هر یک از این ویزاها نیز بر طبق نوع ویزای درخواستی متفاوت می باشد.

دو عامل اصلی و سرنوشت ساز در یک پرونده درخواست ویزا توریستی کانادا، بدون شک می توان به تکمیل دقیق و صحیح فرم‌های ثبت نام و دوم افسر پرونده اشاره کرد.

بر این اساس بسیار منطقی است با در نظر گرفتن اهمیت تکمیل مدارک موردنیاز و فرم‌های درخواست ویزای کانادا و اطلاع کامل از پروسه پرونده، اول از یک کارشناس با تجربه در امور ویزا مشاوره دریافت نمایید.

بیشتر بخوانید: ویزای کاری پولند

مدارک مورد نیاز به شرح زیر می باشد:

  • ارائه اصل گذرنامه
  • ارائه اصل تمامی گذرنامه های قدیمی
  • یک قطعه عکس رنگی جدید 6*4 بدون روتوش با زمینه سفید (با کیفیت بالا)
  • ارائه اصل شناسنامه
  • ارائه اصل کارت ملی متقاضی
  • ارئه اصل سند ازدواج ( در صورت تاهل)
  • ارائه اصل مدارک اقامتی قدیمی و یا معتبر سایر کشورها
  • ارائه مدارک تحصیلی (اصل آخرین مدرک تحصیلی)
  • ارائه سوابق بیمه (اصل و کپی از سوابق بیمه تأمین اجتماعی)
  • ارائه اسناد مالکیت به منظور اثبات تمکن مالی

دلایل ریجکت ویزا توریستی کانادا

دلایل ریجکت ویزا توریستی کانادا

دلایل مختلفی از جمله نداشتن سوابق سفر، تطابق نداشتن زمان در نظر گرفته شده برای اقامت در کانادا با زمان مورد نیاز، موجه نبودن نبودن دلایل سفر، عدم تمکن مالی، داشتن سوپیشینه و بسیاری موارد دیگر می ‌تواند مانع از صدور ویزا برای متقاضی گردد.

خوب است بدانید که بیشترین درصد از میزان ریجکتی ویزاهای کانادا مربوط به متقاضیان کشورهای خاورمیانه همچون ایران است.

به علت بالا بودن تعداد بالای پناهندگان در این کشور، ویزاهای توریستی کانادا به چند دلیل عمده که در بالا به آنها اشاره شد، رد می شوند.

رایج ترین آن ها این است که افسر پرونده مطمئن شود که فرد متقاضی قصد بازگشت ندارد و یا اینکه متقاضی منابع مالی کافی برای مدت زمان اقامت کوتاه مدت خود و یا خانواده خود را ارائه نداده و تاریخچه سفرهای گذشته قوی و در دسترس نباشد.

این ها دلایل مرسومی هستند که می تواند به ریجکت شدن درخواست منجر شود.

ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه

ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه

در دعوت نامه کانادا، شخص دعوت کننده بایستی اعلام نماید که شما در منزل او اقامت خواهید داشت.

ارسال دعوت نامه ویزای توریستی کانادا می‌تواند از طرف بستگان درجه یک یا یک دوست صورت گیرد و تا 12 ماه از تاریخ صدور دارای اعتبار است.

دعوت نامه مشخص کننده انگیزه سفر شما برای افسر ویزا می باشد و شانس دریافت ویزا را برای شما افزایش می دهد.

هر چه فردی که برایتان دعوت‌نامه ارسال می‌کند از لحاظ اجتماعی و اقتصادی در کانادا جایگاه بهتری داشته باشد اعتبار دعوت‌نامه بیشتر و شانس دریافت ویزای ویزیتوری کانادا بالا می رود.

برای نمونه اعتبار دعوت‌نامه یک تاجر و سرمایه‌گذار که هر ساله مالیات بسیار زیادی پرداخت می‌کند با دعوتنامه یک دانشجو یا کارمند تفاوت زیادی دارد.

ویزای توریستی کانادا بدون دعوتنامه

ویزای توریستی کانادا بدون دعوتنامه

ارائه درخواست ویزای توریستی کانادا بدون دعوت نامه، یک ریسک بزرگ محسوب می شود. اما بهتر از دعوت نامه، می توان به اسپانسرشیپ اشاره کرد که نوعی نامه حمایت مالی از طرف از اعضای خانواده درجه یک شما محسوب می شود.

در این نامه شخص مقیم کانادا بیان می کند که از لحاظ مالی سفرتان را تحت پوشش قرار می‌دهد و اداره مهاجرت می‌تواند از این نظر اطمینان خاطر پیدا کند.

مدت زمان دریافت ویزا توریستی کانادا

مدت زمان دریافت ویزا توریستی کانادا

سفارت کانادا مدت زمان معینی را به منظور ارزیابی پرونده‌های درخواست ویزا و زمان تحویل آنها اعلام نکرده است اما با توجه به اینکه تبعه چه کشوری هستید مدت زمان تقریبی فرایند اخذ ویزا برای شما قابل محاسبه است که این مدت زمان از 2 هفته الی 3 ماه و یا به طور دقیق 92 روزکاری احتمال دارد طول بکشد.

از انجایی که متقاضیان هر پرونده شرایط مختلفی دارند، مدت زمان بررسی پرونده آنها نیز متفاوت است. نوع شغل متقاضی، هدف از سفر به کانادا، سن متقاضی و…، جزو  مهم‌ترین عواملی به حساب می آیند که بر روی روند پرونده شما اثر می‌گذارند.

در نتیجه، برای اخذ ویزای توریستی کانادا، شما باید مراحل مهمی را طی کنید. این شامل بررسی الزامات، تکمیل درخواست، پرداخت هزینه‌ها، ارائه مدارک مورد نیاز، و در برخی موارد، مصاحبه با مقامات مهاجرتی می‌شود.

پس از انجام این مراحل و تایید درخواست شما، می‌توانید ویزای توریستی کانادا را دریافت کرده و به این کشور برای تعطیلات و گردشگری سفر کنید.

مهمترین نکته این است که شما باید دقیقاً به الزامات مهاجرتی و راهنمایی‌های رسمی مهاجرت و تابعیت کانادا پایبند باشید تا فرآیند درخواست ویزا با موفقیت پیش برود.

همچنین، به مدارک مسافرتی و اطلاعات مالی خود دقت کنید تا به مقامات مهاجرتی اعتبار و اهداف سفر خود را به خوبی نشان دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *