ویزای کاری کانادا

ویزای کاری کانادا
5/5

 

ویزا کاری کانادا می توان به عنوان یک مجوز رسمی معرفی کرد که با برخورداری از آن قادر خواهید بود در این کشور به کار مشغول شوید.

در اولویت قرار گرفتن کار کردن در کانادا از سوی مهاجران به علت بالا بودن سطح رفاه اجتماعی، نیاز به نیروی کار ماهر، حمایت دولت از کسب‌وکارها و پروسه سریع صدور ویزا می باشد.

ویزا کار کانادا یک نوع ویزای موقت محسوب می شود؛ اما شرایط تمدید آن بسیار راحت بوده و بعد از گذشت یک سال این شرایط برای شما فراهم است که نسبت به اقامت دائم این کشور اقدام نمایید. در ادامه در آلتبسم با ما همراه باشید تا شما را با جزئیات بیشتر ویزای کاری کانادا آشنا نماییم.

انواع ویزای کاری کانادا

انواع ویزای کاری کانادا

ویزای کار کانادا دارای انواع مختلفی می باشد که بایستی با در نظر گرفتن شرایط به منظور دریافت یکی از آن ها اقدام نمایید. شرایط ویزای کار کانادا نشان دهنده این است که شما می توانید کدام یک را دریافت کنید.

کشور کانادا به عنوان یک کشور پیشرفته شناخته شده، از فرصت‌های شغلی ویژه‌ای برخوردار است و در حال حاضر در میان کشورهای توسعه یافته به عنوان بزرگترین و پررونق ترین کشورها می باشد و از همه مهمتر رشد اقتصادی چشمگیری را تجربه می‌کند، که همین مسئله باعث شده مورد توجه بسیاری از افراد جویای کار و مشاغل پردرآمد واقع شود.

به منظور دریافت ویزا ابتدا بایستی شرایط ویزاها و سپس شرایط خود را مورد ارزیابی قرار دهید تا بتوانید ویزای این کشور رابه دست آورید.

متقاضیان دریافت ویزا کانادا به شیوه های متعددی می‌توانند ویزای کار کانادا را اخذ کنند: یک شیوه اکسپرس اینتری، و شیوه دوم از طریق سرمایه‌گذاری یا همان اینوستمنت و البته دریافت ویزا به شیوه استانی و … سایر موارد هم امکانپذیر می باشد که در ادامه بیشتر به معرفی این شیوه ها و جزئیات آنها خواهیم پرداخت.

  • ویزا کار از طریق اکسپرس اینتری

در صورتی که میخواهید در کانادا اقامت دائم داشته باشید این شیوه مناسب‌ترین گزینه به شمار می رود. در این شیوه، با در نظر گرفتن مواردی نظیر سطح زبان، سن، سابقه کاری، برخورداری از پیشنهاد شغلی و تحصیلات‌تان وارد سیستم امتیازبندی شده و چنانچه  از سمت اداره مهاجرت مورد تایید واقع شوید، درخواست شما پذیرفته می‌شود.

البته در این شیوه محدودیتی در خصوص رشته تحصیلی و شغل وجود ندارد  و می‌توانید در هر زمینه‌ای که دارای تخصص هستید، درخواست خود را ارائه نمایید، فقط در نظر داشته باشید که باید بتوانید امتیاز 1200 را به دست آورید.

  • ویزا کار از طریق برنامه تجاری (اینوستمنت)

در این شیوه متقاضیانی که به منظور ویزای کار کانادا درخواست می‌دهند بایستی جزو واجدین شرایط شغل‌هایی باشند که در لیست مشاغل حرفه‌ای کانادا وجود دارند و همینطور از طرف اداره مهاجرت کانادا پیشنهاد کاری یا جاب آفر داشته باشند. ضمن اینکه برخورداری از اجازه انجام کار و دریافت دستمزد در خاک کانادا نیز الزامی می باشد که بایستی آن را هم ارائه دهند.

  • انتخاب استانی

با این شیوه ابتدا بایستی نسبت به انتخاب یکی از استان های کانادا اقدام نمایید. این استان را باید با در نظر گرفتن شرایط استان و البته خودتان انتخاب کنید. برای نمونه استان کبک یکی از استان های شمالی کانادا محسوب می شود که زبان مرسوم دربین مردم، فرانسوی است.

به منظور این که بتوانید ویزای کانادا را از این استان دریافت کنید باید نسبت به زبان فرانسه تسلط داشته باشید و مدرک خود را نیز به این کشور ارائه نمایید. در نتیجه باید با در نظر گرفتن شرایط خود و شرایط استانی که می خواهید به آن سفر کنید، اقدامات لازم برای دریافت ویزا کانادا را انجام دهید.

  • اسکیل ورکر کانادا

برنامه اسکیل ورکر کانادا برای افراد ماهر و کارگران متخصص به این صورت عمل می کند که آنها از این طریق می توانند اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند.

اسکیل ورکر یک سیستم امتیاز بندی است که کانادا به وسیله این سیستم اقدام به جذب نیروی کار خارجی کرده است. چنانچه متقاضی در سیستم امتیاز بندی رتبه مناسبی به دست آورد، می تواند از طریق برنامه اسکیل ورکر ویزای کاری کانادا اخذ کند.

در سیستم اسکیل ورکر حداقل امتیازی که متقاضی باید کسب نماید، 67 امتیاز است. عواملی که منجر به بالا رفتن امتیاز فرد در اسکیل ورکر کانادا می شود می توان به مواردی سن متقاضی، سطح زبان و تحصیلات اشاره کرد.

ویزای کار موقت کانادا

ویزای کار موقت کانادا

یکی از مرسوم ترین ویزاهای موقت کانادا که می توان به آن اشاره کرد، ویزای کار است. این ویزا به افرادی تعلق می­گیرد که هدفشان از مهاجرت به کانادا، کار کردن می باشد.

کشور کانادا سالانه بر طبق شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خود نسبت به تغییر قوانین مهاجرتی و شیوه های اخذ ویزای کانادا اقدام می نماید.

اطلاع از این امر مهم باعث می شوذ که قبل از هرگونه اقدام به منظور دریافت ویزای کار کانادا یا سایر ویزاهای موقت کانادا، از شرایط و قوانین بروز آن اطلاع داشته باشید.

تعداد افراد مورد پذیرش در برنامه‌­های مهاجرتی کانادا هرسال متغیر می باشد و این امر اهمیت پیگیری اخبار مهاجرت کانادا را چندین برابر می کند.

اخذ اقامت موقت کانادا از طریق ویزای کار، یک نمونه از شیوه های است که افراد زیادی به طور سالانه نسبت به دریافت آن اقدام می کنند.

همانطور که در بالاتر گفته شد، باتوجه به این که کانادا یکی از کشورهای بروز و پیشرفته از نظر اقتصادی و رفاه اجتماعی است، می­توان گفت فرصت­‌های شغلی متعددی در آن یافت می شود.

این مسئله مهم مورد توجه بسیاری از متقاضیان کار بوده و با هدف به دست آوردن این فرصت ­های شغلی مناسب اقدامات لازم را انجام می دهند. افراد با دریافت اقامت موقت کانادا با هدف کار کردن در این کشور می­ توانند از امکانات رفاهی و اجتماعی آن برخوردار شوند.

ویزای کاری کانادا بدون مدرک زبان

ویزای کاری کانادا بدون مدرک زبان

یکی از بهترین شیوه های اخذ ویزای کاری بدون مدرک زبان، دریافت جاب آفر است. جاب آفر یا پیشنهاد کاری، به پیشنهاد خاصی گفته می شود که افراد با مورد استفاده قرار دادن آن می توانند به راحتی به کشور کانادا ورود پیدا کنند.

این برنامه کاری نه تنها مزیت های زیادی را به همراه دارد، بلکه شرایط را برای شما فراهم می کند تا هزینه ها و مدت زمان مورد نیاز برای مهاجرت خود را کم کنید.

به منظور اخذ جاب آفر راه های متنوعی در اختیار کاربران قرار گرفته است. جاب آفر برای کاربران شرایط را به گونه ای فراهم می کند تا به راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی نسبت به ورود به کشور کانادا اقدامات لازم را انجام دهید.

در نتیجه، اگر شما هم به دنبال یک شیوه تضمینی و مورد اطمینان هستید، مورد استفاده قرار دادن جاب آفر نتایج مطلوبی را برایتان به همراه خواهد داشت.

شرایط دریافت ویزای کار کانادا

شرایط دریافت ویزای کار کانادا

لازمه دریافت ویزای کاری کانادا ارائه مدارکی از جمله 3 سال سابقه کار مرتبط و قابل استناد، برخورداری از آیلتس 6.5 یا بالاتر، و همینطور داشتن حداقل 67 امتیاز در مرحله اول اکسپرس اینتری می باشد.

توجه داشته باشید که اقدام از طریق اسکیل ورکر کانادا یکی از بهترین و ارزان ترین راه ها بدون هیچ هزینه اضافی به شمار می رود که با در نظر گرفتن شرایط فرد از جمله سن، سطح مدرک زبان، تحصیلات و سابقه کاری مورد سنجش قرار می گیرد و می تواند شامل همسر و فرزدان زیر 22 سال نیز شود.

هرچه متقاضی در اکسپرس اینتری امتیاز بیشتری به دست آورد، از شانس بالاتری به منظور دریافت ویزا و دعوتنامه برخوردار خواهد شد. همینطور توصیه می شود متقاضی جهت دریافت ویزا کاری کانادا قبل از 40 سالگی اقدام نماید.

هزینه ویزای کاری کانادا به طور تقریبی 500 دلار کانادا بوده که متناسب با درخواست کار گروهی یا تکی قابل تغییر می باشد.

بهترین استان‌های کانادا جهت مهاجرت کاری

بهترین استان‌های کانادا جهت مهاجرت کاری

هنگامی که صحبت از بهترین استان‌های کانادا به منظور مهاجرت کاری می‌شود، به طور معمول نام انتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک و آلبرتا به گوش می‌خورد؛ چوت این استان‌ها هم از فرصت‌های کاری زیادی برخوردار هستند و هم در زمینه فناوری در کانادا مطرح می باشند.
اما به این معنی نیست که دیگر استان‌های کانادا برای مهاجرت کاری گزینه های مناسبی نیستند. برای نمونه، در صورتی که بخواهید در این کشور به فعالیت کشاورزی بپردازید، بهترین گزینه برای شما ساسکاچوان خواهد بود.
یا در صورتی که بخواهید در یکی از روستاهای کانادا با قصد سرمایه‌گذاری نسبت به راه اندازی یک بیزینس اقدام نمایید، از شانس دریافت ویزا بالاتری برخوردار خواهید بود.
بر این اساس بهترین و مناسب ترین استان کانادا به منظور مهاجرت کاری با در نظر گرفتن شرایط شما معین می گردد.
احتمال دارد در استان‌های خیلی مطرح شرایط کاری مناسبی برای شما پیدا نشود، اما  موقعیت بسیار خوبی برای کار در استان‌هایی مانند نوا اسکوشیا یا جزیره پرنس ادوارد برای شما فراهم باشد.
به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم قبل از انتخاب استان به منظور مهاجرت کاری، حتما شرایط خود را با متخصصان این حوزه همچون متخصصان ما در آلتبسم به صورت کامل مورد ارزیابی قرار دهید.
 
 
 
 
مدارک مورد نیاز برای ویزای کار کانادا

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار کانادا

همانگونه که ذکر شد گام نخست برای دریافت ویزای کاری کانادا ارائه مدارک لازم برای ویزای کاری کانادا است، که در اینجا به راهنمای کامل لیست مدارک مورد نیاز برای ویزای کانادا در خصوص کار می پردازیم.

مدارک لازم برای ویزای کار کانادا برای متقاضی اصلی شامل موارد ذیل می باشد؛

1. ارائه پاسپورت معتبر با برخوداری از اعتبار حداقل 6 ماه.

2. کامل کردن فرم ویزای کار کانادا به صورت کامل و دقیق.

3. ارائه فیش پرداخت هزینه های مربوط به ویزای کانادا.

4. ارائه نامه عدم سوء پیشینه کیفری.

5. ارائه نامه تست پزشکی

6. ارائه عکس استاندارد متناسب با ویزای کار

7. ارائه مدارک مالی به منظور اثبات توانایی تامین هزینه های زندگی و اسکان خود (و همراهان).

8. ارائه گواهی به منظور اثبات بازگشت به کشور خود بعد از تمام شدن ویزای کانادا.

9. ارائه نامه کاری در صورت برخورداری از پیشنهاد کاری از سمت کارفرما.

 
 
 
نکات مهم در خصوص ویزا کار کانادا

نکات مهم در خصوص ویزا کار کانادا

به طور کلی افرادی که قصد کاریابی در کشور کانادا و قصد اخذ ویزای کار را دارند در دو حالت کلی بایستی برای این هدف تلاش نمایند.

روش اول به صورت جستجوی شخصی و فیزیکال است که فرد بایستی شرکت های نیازمند نیروی کار را شناسایی نماید و با دریافت وقت مصاحبه شخصی شانس خود را در اخذ ویزای کار کانادا امتحان کنند.

بیشتر بخوانید: ویزای توریستی کانادا

اما مرسوم ترین روش برای کاریابی در این کشور مراجعه به موسسات دولتی و خصوصی کاریابی در این کشور است. به این صورت که فرد با مراجعه به این شرکت ها با مبلغ اندکی اقدام به ارائه رزومه خود می نماید.

موسسات کاریابی رزومه فرد را با مشاغل موجود در سطح ایالت و کشور بررسی می نمایند و با یک توصیه نامه که نتیجه مصاحبه موسسه کاریابی با کارجو می باشد فرد را جهت مراجعه به شرکت های مد نظر راهنمایی می نمایند.

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق کار

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق کار

اقامت کانادا از طریق کار یکی از شیوه های برتر مهاجرتی به این کشور به شمار می رود. از جمله عواملی که منجر به انتخاب این کشور برای کار می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخوردار بودن این کشور از وضعیت اقتصادی مطلوب و رو به رشد و بالا بودن سطح رفاه اجتماعی.
  • پایین بودن هزینه مالیات و هزینه های راه اندازی کسب و کار.
  • برتری نوآوری این کشور نسبت به سایر کشورهای پیشرفته جهان.
  • بالا بودن کیفیت زندگی و وجود شرایطی ایده آل.
  • پشتیبانی قوانین و مقررات کانادا از مهاجران به منظور شروع یک کسب و کار.
  • وجود امنیت بالا در این کشور.

هزینه ویزای کاری کانادا

هزینه ویزای کاری کانادا

با توجه به انتخاب موسسه مهاجرتی و شیوه اقدام به منظور دریافت ویزا کاری، هزینه‌ها متفیر است اما در حالت کلی به طور تقریبی هزینه ای که برای دریافت ویزا کانادا اعلام شده است، هزینه‌ای حدود 390 دلار می باشد. با این وجود، درخواست اقامت دائم از طریق ویزای کاری، از کم‌هزینه‌ترین شیوه های مهاجرت به شمار می رود.

 

مدت زمان دریافت ویزای کار کانادا

مدت زمان دریافت ویزای کار کانادا

مدت زمان دریافت ویزای کار با توجه به اینکه از داخل یا خارج از این کشور اقدام نمایید، متفاوت است؛ در صورتی که از داخل خاک کانادا برای ویزای کار درخواست خود را ارائه دهید، به طور معمول پس از ۱۴۶ روز ویزای خود را دریافت خواهید کرد.

اکثر متقاضیان ایرانی، از داخل ایران به منظور دریافت ویزا کار کانادا اقدام می‌کنند و بایستی زمان بیشتری در انتظار باشند. طبق وبسایت اداره مهاجرت اعلام شده که مدت زمان صدور ویزای کار کانادا در این حالت به طور معمول ۳۸ هفته به طول می انجامد.

به علت رشد اقتصادی بسیار بالا در کشور کانادا، کارفرمایان این کشور خواهان جذب نیروهای کاری از سراسر دنیا هستند و این برای ایرانیانی که به دنبال کار هستند، یک فرصت بزرگ به حساب می آید.
تعداد مشاغل مورد نیاز در این کشور مهاجر پذیر آنچنان متنوع است که در صورت برخورداری از شرایط مناسب، بعید نیست شما هم یکی از جزو افراد خوش شانس برای اخذ ویزای کار کانادا باشید.
ما در این مقاله انواع ویزای کار کانادا، شیوه ها، شرایط و هزینه دریافت این ویزا را به طور کامل مورد ارزیابی قرار دادیم. در صورتی که متقاضی دریافت ویزای کار کانادا هستید و فکر می‌کنید شرایط لازم را دارید، می‌توانید با مشاوران ما در آلتبسم تماس بگیرید.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *