کار هنری در دبی

کار هنری در دبی
5/5

در صورتی که قصد انجام کار هنری در دبی را دارید، می توانید از طریق درخواست ویزای فرهنگی دبی و بدون نیاز به برخورداری از مجوز در امارات زندگی و کار کنید.

طراحی و ارائه ویزای فرهنگی دبی با هدف جذب هنرمندان مستعد و حرفه ای به امارات متحده عربی در سال 2019 صورت گرفت.

با ارائه ویزای فرهنگی دبی، خلاقان در زمینه های هنری و فرهنگی اکنون از این فرصت برخوردار هستند که برای مهاجرت و زندگی در امارات اقدام نمایند.

در صورتی که می خواهید اطلاعات کامل درباره نحوه مهاجرت و اقامت هنرمندان به دبی به دست آورید و از مدارک و الزامات ویزای فرهنگی دبی اطلاع پیدا کنید، این مقاله از آل تبسم را با دقت مطالعه نمایید.

 

ویزای فرهنگی دبی

ویزای فرهنگی دبی در سال 2019، به وسیله شیخ محمد بن راشد، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی تایید شده است. این ویزا یک ویزای اقامتی بلند مدت به شمار می رود که برای استعدادهای خلاق و برتر در نظر گرفته شده است.

در اصل، دولت امارات با هدف گسترش جامعه فرهنگی و هنری امارات، ویزای فرهنگی دبی را ارائه کرده است. با این حال، دریافت مجوز اقامت هنری، کار چندان ساده ای نیست؛ زیرا این ویزا تنها به هنرمندانی تعلق می گیرد که آثار برتر جهانی در رزومه هنری خود داشته باشند. همینطور، این افراد بایستی خلاقیت و استعداد بالای هنری خود را به دولت امارات به اثبات برسانند.

مهاجرت هنرمندان به دبی از طریق اقامت هنری

خلاقان، هنرمندان، مجریان و متخصصان از بخش های زیر، از شرایط مهاجرت به امارات از طریق دریافت مجوز اقامت هنری برخوردار می باشند:

  • هنر و طراحی
  • فرهنگ
  • میراث فرهنگی
  • هنرهای نمایشی

شرایط اخذ اقامت هنرمندان در دبی

آن دسته از هنرمندان با استعداد و خلاقی که می خواهند از شیوه اقامت هنری دبی در این کشور زندگی کنند بایستی دست کم 5 مورد از شرایط زیر را برخوردار باشند:

 

  • رزومه‌ی خلاقانه

هنرمند متقاضی دریافت اقامت هنری دبی بایستی یک رزومه‌ی خلاقانه که نشان دهنده حداقل 5 سال از تجربه هنریِ هنرمند باشد، ارائه نماید.

رزومه‌ی خلاقانه در واقع، اعتبار هنری فرد محسوب می شود و مشارکت علمی یا هنری او را در فعالیت های خلاقانه نشان می دهد. یک رزومه‌ی هنری خلاقانه باید شامل موارد زیر باشد:

  • نام و ملیت
  • تجربیات کسب شده
  • آثار هنری که متقاضی در آنها شرکت داشته است
  • جوایز و تقدیرنامه ها

متقاضیان همچنین باید هر گونه جایزه، گواهینامه یا تقدیرنامه کشوری یا بین المللی که از نهادهای هنری شناخته شده بدست آورده اند، را با تاریخ و جزئیات اعلام نمایند.

 

  • مشارکت های اجتماعی

برای درخواست اقامت هنرمندان در دبی، متقاضیان باید مدارکی که نشان دهنده مشارکت آنها در برنامه های خلاقانه هنری باشد را ارائه دهند.

همراه مدارک، متقاضیان باید یک برنامه کلی از اهداف یا برنامه ها و نوع کار خلاقانه ای که انجام شده است را ارائه دهند.

فرد درخواست کننده ویزای هنری دبی باید در مورد مشارکت های اجتماعی خود از جمله کار داوطلبانه، زمینه‌ی کار داوطلبانه، تعداد ساعات و تاثیری که کار بر روی جامعه داشته است، توضیحات مختصری ارائه دهد.

 

  • ارائه گواهینامه های آکادمیک

از دیگر موارد مورد نیاز برای درخواست اقامت هنرمندان در امارات گواهینامه های دانشگاهی مورد تایید می باشد. گواهینامه های آکادمیک به شرح زیر می باشند:

  • گواهی های تحصیلی تایید شده
  • اعتبار نامه ها (در صورت وجود)
  • آخرین مدرک تحصیلی در رشته تخصصی
  • فهرستی از گواهینامه های آموزشی یا دوره های مربوط به رشته هنری مربوطه
  • گواهی های مربوط به عضویت در انجمن های هنری تخصصی

متقاضیان باید تمام گواهی های عضویتی که از سازمان های غیرانتفاعی یا هر سازمان فرهنگی/ هنری محلی یا بین المللی بدست آورده اند را فهرست کنند.

 

  • سابقه شغلی

آن دسته از هنرمندان با استعداد و حرفه ای که قصد مهاجرت و اقامت امارات را دارند، باید هنگام درخواست ویزای هنری، نوع اشتغال خود را اعلام نمایند.

آنها بایستی توضیح دهند که به صورت فریلنسری کار می کنند یا تمام وقت. علاوه بر این، باید اسامی تمامی نهادهای تجاری و شرکت هایی که با آنها همکاری کرده یا آنها از او حمایت کرده اند را ارائه دهد.

 

  • به اثبات رساندن شرایط مالی

متقاضیان همچنین باید یک صورت حساب بانکی یک ساله را به عنوان مدرکی برای درآمد سالانه فرد ارائه دهند. حداقل موجودی حساب بانکی باید 120 هزار درهم باشد.

بیشتر بخوانید: کار طلاسازی در دبی

شیوه ارائه درخواست جهت اقامت دبی برای هنرمندان

برای درخواست ویزای فرهنگی دبی، هنرمند متقاضی باید درخواست خود را به آدرس culturalvisa@dubaiculture.ae ارسال کند. به همراه درخواست، مدارک زیر را نیز باید تحویل دهد:

  • کپی شناسنامه، پاسپورت و ویزای اقامت امارات
  • رزومه
  • آدرس منزل
  • جزئیات تماس

بعد از ارسال مدارک و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز، متقاضیان از طریق ایمیل یا تلفن از تایید یا رد درخواست خود اطلاع پیدا می کنند.

در صورتی که درخواست اقامت هنرمند در دبی تایید شده باشد، مجوز اعتبار سنجی برای فرد صادر خواهد شد. متقاضی برای صدور ویزای اقامت طولانی مدت باید به صورت حضوری مراجعه نماید.

در نظر داشته باشید که صدور مجوز یا تاییدیه از اداره فرهنگ دبی به عنوان تایید نهایی به شمار نمی رود. تاییدیه وزارت فرهنگ دبی در واقع یک پیش نیاز برای ادامه روند دریافت مجوز اقامت طولانی مدت از دولت دبی است.

ویزای طلایی دبی برای هنرمندان

ویزای طلایی دبی برای هنرمندان بهترین نوع مجوز اقامت در دبی می باشد. توجه داشته باشید مدت زمان ویزای طلایی 5 یا 10 سال است.

دولت امارات ویزای طلایی خود را تنها برای سرمایه گذران بین المللی، کارآفرینان، نخبگان و نوآوران و تحت شرایط خاص صادر می کند.

برای هنرمندان واجد شرایطِ ویزای طلایی امارات، بر اساس امتیازی که به دست آورد، مجوز اقامت 5 یا 10 ساله اعطا می شود. فرد برخوردار از مجوز اقامت طلایی می تواند برای اقامت و زندگی اعضای خانواده خود در دبی نیز درخواست ارائه نماید.

 

مدت زمان صدور اقامت طلایی هنرمندان

صدور مجوز اقامت بلند مدت هنرمندان در امارات حداقل 30 روز زمان می برد. پذیرش یا رد درخواست اقامت از طریق ایمیل به متقاضی اطلاع رسانی می شود.

هزینه مهاجرت و اقامت هنرمندان در دبی

هزینه های مربوط به درخواست اقامت فرهنگی دبی حدودا 5 هزار درهم است (البته این مبلغ ممکن است تغییر کرده باشد؛ حتما قبل از انجام اقدامات لازم از درست بودن هزینه اطمینان حاصل نمایید).

این هزینه ها  شامل هزینه های ارسال درخواست، هزینه تست سلامت، هزینه لغو ویزای قدیمی، هزینه درخواست کارت شناسایی امارات و هزینه مهر ویزا می باشد.

مشاوره حقوقی مهاجرت و اقامت دبی برای هنرمندان

طی چندین سال گذشته، دولت امارات تسهیلات ویژه ای برای اعطای مجوز اقامت دبی برای متخصصان، هنرمندان، ورزشکاران، پزشکان و سرمایه گذاران بین المللی فراهم کرده است.

هر یک از این گروه ها شرایط و الزامات خاصی برای ارائه سوابق و مهارت های خود به منظور دریافت مجوز اقامت امارات دارند.

با مشاوره حقوقی با آل تبسم،  علاوه بر اینکه از تمام مراحل قانونی و روند دریافت اقامت امارات و یا خرید ملک در دبی مطلع می شوید، می توانید در مدت زمان کوتاهی و بدون کمترین دردسر مجوز زندگی در دبی را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *