ویزای کاری دبی

ویزای کاری دبی
5/5

ویزای کاری دبی به عنوان یک گام مهم در تحقق آرزوهای شغلی و مهاجرت به خارج از کشور، برای افرادی که به دنبال فرصت‌های حرفه‌ای و توسعه شغلی در یک محیط بین‌المللی هستند، اهمیت بسیاری دارد.

امارات عربی متحده، به خصوص دبی، به عنوان یکی از نقاط جذاب برای کارآفرینان، کارمندان و متخصصان از سرتاسر جهان شناخته می‌شود.

دبی به عنوان یک شهر پیشرفته با اقتصاد متنوع، فرصت‌های شغلی فراوان، زیرساخت‌های مدرن، و محیط زندگی متنوع و گوناگون برای مهاجرین از هر زمینه‌ای شناخته می‌شود.

ویزای کاری دبی به افراد این فرصت را می‌دهد که به عنوان کارمندان و تخصص‌های مختلف در شرکت‌ها و سازمان‌های معتبر در این شهر فعالیت کنند.

در ادامه به توضیح بیشتری در ارتباط با شرایط گرفتن ویزای کار در امارات، هزینه ویزا کاری دبی، مدارک لازم و مراحلی که بایستی طی شود، می پردازیم، با ما تا پایان این مقاله از آلتاباسم همراه باشید.

شرایط گرفتن ویزای کار در امارات چیست؟

شرایط گرفتن ویزای کار در امارات چیست؟

در وهله اول ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که شرایط گرفتن ویزای کار در امارات چیست؟ باید بگوییم هر فرد خارجی که از ۱۸ سال سن به بالا برخوردار می باشد، می‌تواند در امارات به کار مشغول شود، به شرطی که استانداردهای مشخص شده به وسیله وزارت منابع انسانی امارات را رعایت نماید.

خوب است بدانید حداکثر سن برای افرادی که می‌توانند در امارات مشغول به کار شوند وجود ندارد، اما برای کارگران بالای ۶۵ سال، شرکت مجبور است هزینه بیشتری پرداخت کند.

برای اطلاعات بیشتر از شرایط سنی کار در دبی کلیک کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که کار در امارات بدون مجوز کار معتبر غیرقانونی است. به‌عنوان یک نیروی کار بین‌المللی، برای دریافت ویزای کار امارات ابتدا بایستی نسبت به دریافت این موارد اقدام نمایید:

  • مجوز ورود
  • کارت شناسایی امارات
  • مجوز اقامت امارات

به این ترتیب

کار در امارات نیازمند برخورداری از پیشنهاد کاری می باشد. دریافت ویزای کار امارات مخصوصا افراد بیگانه دارای شرایط و ضوابطی است. قبل از ورود به امارات اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما قانونی و دارای اعتبار است.

شهروندان خارجی برای کار در امارات بایستی بدانند که نمی‌توانند ویزای توریستی را برای کار در این کشور مورد استفاده قرار دهند. آن‌ها به مجوز کار قانونی و اقامت قانونی برای زندگی و کار در امارات نیاز خواهند داشت.

ویزای کار امارات، ویزای استخدام نام دارد. کارفرما قبل از ورود کارمند خارجی به امارات، بایستی نسبت به دریافت مجوز کار و اقامت کارمند اقدام نماید.

کار کردن در امارات بدون برخورداری از ویزای کار غیر قانونی بوده و می‌تواند منجر به حبس، جریمه و یا اخراج از این کشور شود. مجازات‌ ها نیز برای هر دو طرف در نظر گرفته می‌شوند: کارفرما و کارمند.

همانطور که بالاتر گفته شد

صدور مجوزهای کار به وسیله وزارت منابع انسانی امارات انجام می پذیرد.  برای هر ردیف شغلی جدید، کارفرمای می بایست اجازه کار جداگانه درخواست نماید. این مجوز کار اجازه خواهد داد که یک مهاجر به امارات به مظنور استخدام وارد شود.

این مجوز برای دو ماه پس از تاریخ صدور دارای اعتبار است و نوعی ویزای جستجوی کار، ولی نیازمند داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمای اماراتی محسوب می شود.

هنگامی که متقاضی در کشور امارات حضور پیدا کرد، کارفرمای می بایست مدارک تست پزشکی، کارت اعتباری امارات برای کارمند، کارت کارگری و مجوز اقامت کاری را طی مدت زمان 60 روز به منظور دریافت مجوز اقامت کاری به اداره عمومی امور اقامت و بیگانگان  امارات ارائه نماید.

هزینه ویزای کار دبی

هزینه ویزای کار دبی

دریافت ویزای کاری برای اخذ اقامت کاری دبی از هزینه مشخصی برخوردار است. توجه داشته باشید که هزینه ویزا با توجه به نوع شغل متغیر خواهد بود. اما در حالت کلی حداقل 300 درهم هزینه خواهد داشت ( توصیه می شود که قبل از هر گونه اقدامی از هزینه این نوع ویزا اطمینان حاصل کنید).

در ادامه به توضیح یکسری هزینه برای اینکه بتوانید ویزای کار در امارات را به دست آورید، می پردازیم. این موارد به شرح زیر می باشد:

  • پرداخت 200 درهم برای ثبت درخواست اولیه مجوز کار الکترونیکی.
  • برای تاییدیه مجوز کار الکترونیکی جدید 3 دسته وجود دارد :
  • دسته اول بایستی 300 درهم پرداخت کنند.
  • دسته دوم شامل 3 سطح است که به مهارت افراد بستگی دارد:
  • سطح A : 600 درهم باید بپردازد.
  • سطح B : 1500 درهم باید بپردازد.
  • سطح C : 2000 درهم باید بپردازد.
  • دسته سوم بایستی 5000 درهم بپردازند.
  • کارگرانی خارجی که سنی بالاتر از 65 سال دارند، نیز باید 5000 درهم پرداخت نمایند.

ویزای کاری دبی برای ایرانیان

ویزای کاری دبی برای ایرانیان

ایرانیانی که به دنبال کار در امارات و استخدام در دبی هستند در ابتدا باید ویزای کاری دریافت نمایند.انواع ویزای کاری دبی برای ایرانیان به شرح زیر می باشد:

  • ویزای کاری جاب آفر (پیشنهاد شغلی)

    متقاضیان اصلی دریافت این ویزا بایستی ابتدا کارفرمایی در امارات پیدا کنند که اعلام نیاز به نیروی کاری آنها کرده باشد. سپس متقاضی به وسیله موسسات کاریابی یا سایت بین المللی پروفایل خود را ایجاد می کند و با کارفرما ارتباط برقرار می کند.

    کارفرما پس از ارزیابی شرایط به متقاضی درخواست شغلی را ارسال می کند و متقاضی می تواند جهت دریافت ویزا اقدامات لازم را انجام دهد. کارفرماها بایستی به اداره کار و مهاجرت امارات ثابت کنند که چرا قصد استخدام یک نیروی خارجی را دارند.

     
  • ویزای جاب سیکر (جستجوی کار)

    توجه داشته باشید کشور امارات این نوع ویزا به ایرانیان را ارائه نمی دهد. بر طبق این ویزا متقاضیان اصلی می‌توانند در خاک این کشور حضور پیدا کنند و به طور مستقیم به کاریابی بپردازند.

    به طور معمول زمانی که برای این ویزا در نظر گرفته می‌شود ۶ ماه تا یک سال می باشد و افراد در صورتی که بتوانند شغل مورد نظر خود را که مرتبط با تخصص و مهارت آنها باشد را دریافت نمایند، می توانند ویزای جستجوی کاری خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

     
  • ویزای کار استاندارد

    ویزای کار استاندارد در امارات متحده عربی یک ویزای کاری است که تحت حمایت کارفرما قرار داردکه به مهاجران اجازه می دهد به مدت دو تا سه سال به عنوان کارمند در امارات زندگی و به انجام کار بپردازند.

    بعد گذشت از این مدت، کارفرما بایستی ویزا را تمدید یا لغو کند. ویزای کار استاندارد یکی از مرسوم ترین گزینه ها به منظور کار یا استخدام استعدادها در امارات است.

    این نوع ویزا نیاز به قرارداد کاری و تاییدیه وزارت منابع انسانی و امارات دارد. قبل از ورود به امارات متحده عربی با ویزای کار استاندارد، یک تبعه خارجی باید یک پیشنهاد شغلی را به صورت کتبی بپذیرد و مجوز ورود دریافت کند.

    مجوز ورود این شرایط را برای آنها فراهم می کند تا وارد امارات متحده عربی شده و پروسه صدور ویزای کاری و ویزای اقامت خود را آغاز کنند.

     
  • ویزای سبز

    امارات متحده عربی ویزای سبز را با هدف جذب و حمایت از فریلنسرهای خارجی و افراد خوداشتغال در امارات ارائه کرد. ویزای سبز به دارندگان اقامت پنج ساله اعطا می کند و بر عکس ویزای کار استاندارد امارات متحده عربی، به حمایت کارفرما نیازی ندارد.

    ویزای سبز از مزیت های دیگری نظیر توانایی حمایت از بستگان فوری برای نقل مکان به امارات متحده عربی، مهلت شش ماهه بعد از انقضا یا لغو ویزا و فرآیند درخواست ساده برخوردار می باشد.

    مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای سبز بسته به سطح کاری متقاضی متفاوت است. با این حال، مدارک استاندارد مورد نیاز شامل قرارداد کار معتبر، مدرک تحصیلی و اثبات درآمد کافی در طول اقامت متقاضی در امارات است.

     
  • ویزای طلایی

    ویزای طلایی امارات متحده عربی یک مجوز اقامت تمدید شده است که برای افراد حرفه ای این شرایط را فراهم می کند تا به مدت 10 سال بدون اسپانسر محلی در امارات زندگی، کار و به تحصیل بپردازند.

    افرادی که دارای شرایط دریافت ویزای طلایی هستند به طور معمول پزشکان، دانشمندان، ورزشکاران، مخترعان، هنرمندان، کارکنان مراقبت های بهداشتی و یا سایر افراد با شرایط منتخب هستند.

    افراد دارای ویزای طلایی از مزیت های مختلفی نظیر دستیابی به بسته های بیمه درمانی انحصاری و توانایی حمایت نامحدود اعضای خانواده و کارکنان پشتیبانی برخوردار هستند.

مراحل اخذ ویزای کاری دبی

مراحل اخذ ویزای کاری دبی

به منظور اخذ ویزای کار دبی، باید از وزارت کار دبی نامه موافقت دریافت کنید. به این ترتیب دولت دبی ارزیابی می‌کند که آیا به جز شما، فردی در داخل خاک دبی و امارات وجود دارد که شایستگی کافی دریافت آن ردیف شغلی را داشته باشد یا خیر.

در صورتی که چنین فردی وجود نداشت، صلاحیت شما برای دریافت شغل مورد تایید واقع می شود. بعد از اخذ نامه تایید، ویزایی که به شما داده می‌شود از تا 2 ماه اعتبار برخوردار است.

این ویزا شرایطی را برای شما فراهم می کند که می‌توانید به مدت 30 روز و حداکثر دو بار، در دبی بمانید. در بالاتر به این مورد اشاره شد که پس از ورودتان به دبی، کارفرما برای دریافت کارت کار شما اقدام می‌کند.

توجه داشته باشید فقط دو ماه تا دریافت ویزا از زمان دریافت نامه تایید زمان دارید. سپس، بعد از دریافت ویزای کاری دبی، یک شناسه یا آیدی کارت اماراتی به شما داده می‌شود.

برخورداری از پاسپورت و نامه تایید برای گرفتن این آیدی کارت لازم است. بعد از انجام تست‌های پزشکی و آزمایش‌های مربوطه، با داشتن تمام مدارک، بایستی به اداره اقامت و مهاجرین امارات بروید تا مهر ویزای کاری بر پاسپورت شما زده شود.

بیشتر بخوانید: کار در دبی

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری دبی

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری دبی

قطعا برخورداری از قرارداد کاری و یا جاب آفر از یک شرکت مستقر در امارات متحد عربی یکی از مهم ترین ارکان و مدارک ویزای کار دبی به شمار می رود. دیگر مدارک مجوز کار دبی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم نیز به منظور اخذ مجوز اقامت کشور امارات مورد نیاز خواهد بود که به شرح زیر می باشد:

دیگر مدارک مجوز کار دبی

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • کارت شناسایی امارات
  • چند قطعه عکس رنگی جدید پاسپورت
  • اصل و کپی پاسپورت معتبر
  • مجوز تجاری دارای اعتبار شرکت اماراتی
  • آزمایش و گواهی مدیکال متقاضی (در داخل امارات انجام می شود)
  • مجوز ورود صادر شده به وسیله وزارت کار امارات

به طور معمول صدور کارت کار (labor card) به وسیله وزارت منابع انسانی امارات و اداره کل اقامت و امور خارجه ایالت اماراتی و شهری که قرار است در آن اشتغال داشته باشید، انجام می پذیرد.

معمولا

دریافت این کارت 10 روز کاری زمان برده و از اعتبار دو ساله برخوردار  است. نکته مهم در ارتباط با مدارک ویزای کار دبی این است که تمامی فرم ها و مدارک مورد نیاز این فرآیند بایستی به زبان عربی ترجمه رسمی شده باشد. این موضوع دربردارنده قرارداد کاری اماراتی و تمامی جزئیات به زبان عربی می باشد.

باید این موضوع را در نظر داشته باشید که شما به 3 کپی از مدارک مجوز کار دبی (یکی برای خودتان، یکی برای کارفرما و یک نسخه دیگر برای وزارت کار امارات) نیاز خواهید داشت.

خوب است بدانید که بدون ویزای کار امارات، کار کردن در هر یک از شهرها و مناطق امارات متحده عربی غیرقانونی بوده و نمی توان با ویزای توریستی به کار موقت و یا دائمی در این کشور مشغول شد.

در قوانین مجوز کار امارات و مدارک ویزای کار دبی شرط سنی جزو فاکتورهای اصلی صدور قرارداد کاری از طرف کارفرمای عربی نیست، اما در صورتی که متقاضی دارای 65 سال سن و یا بیشتر باشد، بایستی برای هر دو سال حضور در امارات و کار در این کشور 5000 درهم (البته ممکن است ابن مبلغ تغییر کرده باشد) پرداخت نماید.

به طور معمول

وزارت منابع انسانی امارات وظیفه صدور مجوز کار در دبی را برعهده دارد و کارفرمای شما بایستی برای این مجوز اقدام کرده و درخواست دهد، در نهایت این مجوز به ویزای اقامت دبی تبدیل می شود.

هنگامی که ویزای اقامت صادر شود، مجوز کار به شما اجازه ورود و کار در دبی را می دهد. این مجوز از اعتبار 2 ماهه برخوردار بوده و در این مدت زمان، کارفرما مسئولیت هماهنگی سایر امور نیروی کار همچون آزمایش مدیکال، کارت شناسایی امارات، کارت کار و ویزای اقامت را بر عهده دارد.

به عبارتی، ویزای اقامت نشان دهنده این است که شما تحت حمایت یک شرکت و سازمان عربی می باشید و هزینه های مجوز کار، آزمایش مدیکال و کارت شناسایی اماراتی شما پرداخت شده است.

با دریافت ویزای اقامت دبی، شرایط اسپانسر شدن برای اعضای خانواده و دعوت آنها به دبی فراهم می شود.

مدت زمان صدور ویزای کاری دبی

مدت زمان صدور ویزای کاری دبی

مدت‌ زمان لازم جهت صدور ویزای کار اماراتپس از ارائه کامل مدارک، به طور معمول حدود 5 روز کاری به طول می انجامد تا وزارت مجوز کار را صادر نماید.

همان گونه که متوجه شدید این پروسه در دبی تقریبا ساده است و زیاد زمان بر نخواهد بود. البته  لازم به ذکر است که در صورت رعایت نکات و قوانین این مسیر آسان خواهد بود، در غیر این صورت دشواری هایی برای شما به همراه خواهد داشت.

ویزای دبی به طور معمول به دو شیوه صادر می شود. اساس تفاوت این دو در مدت زمان آن ها است. یکی از این ویزا ها ویزای اظطراری و دیگری ویزای عادی است.

هر کدام از انواع ویزای دبی بعد از صدور از دو ماه اعتبار برخوردار خواهد بود. بعد از ورود به دبی اعتبار ویزا بر اساس درخواست اولیه و نوع ویزا تعیین خواهد شد.

به طور کلی مدت زمان صدور ویزای دبی بین 1 تا 5 روز کاری خواهد بود. محاسبه این روزها بر این اساس است که یک روز بعد از ارائه و تحویل مدارک مورد نیاز شروع به محاسبه می شود، تعطیلات سفارت و تعطیلات رسمی کشور را نیز باید درنظر داشته باشید.

مصاحبه سفارت امارات برای دریافت ویزای کار

مصاحبه سفارت امارات برای دریافت ویزای کار

در ارتباط با مصاحبه سفارت امارات برای دریافت ویزای کار، باید بگوییم هنگامی‌که آنها شما را برای مصاحبه انتخاب میکنند، یک مصاحبه تلفنی کوتاه به مدت حدود 15 دقیقه با نماینده وزارت منابع انسانی خواهید داشت.
آن‌ها نه‌تنها مهارت‌ها و تجربه شما را بررسی می‌کنند، بلکه سبک ارتباطی و علاقه شما به شغل را نیز مورد قضاوت قرار می‌دهند تا تعیین کنند که آیا می‌توانید مرحله بعدی در فرآیند استخدام را ادامه دهید یا خیر.
 
ویزای همراه کاری امارات

ویزای همراه کاری امارات

هنگامی‌که یک فرد ویزای اقامت کاری دبی را اخذ می نماید، می‌تواند از اعضای خانواده حمایت کند تا با او به امارات نقل‌مکان کنند. او بایستی ویزای برای ورود هر یک از اعضای خانواده خود درخواستی را ارائه دهد. در صورت مورد تایید قرار گرفتن، ویزای اعضای خانواده برای مدت مشابه ویزای اقامت متقاضی اصلی دارای اعتبار خواهد بود.

شرایط متفاوتی جهت حمایت مالی از اعضای خانواده برای مهاجران مرد یا زن وجود دارد. مهاجران مردی که در امارات متحده عربی کار می‌کنند، می‌توانند در صورت برخورداری از شرایط زیر، از اعضای خانواده، ازجمله همسر و فرزندان خود حمایت مالی نمایند:

  • حداقل حقوق لازم را دریافت می نمایند.
  • در حرفه‌ای هستند که شرایط برای آنها به گونه ای است که از اعضای خانواده حمایت کنند.
  • گواهی ازدواج را به زبان عربی ترجمه کرده‌اند.
  • فرزند دختر تحت حمایت آن‌ها مجرد است یا پسر تحت حمایت آن‌ها 18 سال دارد یا در صورتی که در امارات یا خارج از امارات تحصیل می‌کند، 21 سال سن دارد.

برای زنان مهاجر قوانین و مقررات بیشتری وجود دارد که با توجه به حوزه قضایی متفاوت است. مادران مجرد می‌توانند حامی فرزندان خود باشند.

اگر زن متأهل باشد، در صورتی که پدر شرایط لازم را داشته باشد، نمی‌تواند کفالت فرزندان خود را بر عهده گیرد. زنان احتمال دارد مجبور باشند در مشاغل خاصی استخدام شوند و یا حقوق مشخصی داشته باشند تا بتوانند به حمایت اعضای خانواده خود بپردازند.

مزایای دریافت ویزای کار امارات

مزایای دریافت ویزای کار امارات

امارات یکی از باثبات ترین و پیشرفته ترین کشورها در سراسر جهان و کشوری مناسب برای افراد و خانواده به شمار می رود. هزینه های زندگی در امارات در بعضی شهرها در مقایسه با بعضی کشورهای دیگر به نسبت مناسب است. از جمله مزیت های زندگی و بویژه کار در امارات می توان به موارد زیر پرداخت:

  • عدم وجود مالیات بر درآمد
  • فرصت های شغلی بسیار زیاد
  • فرآیند ساده و بدون پیچیدگی دریافت مجوز کار
  • تکلم مردم به زبان انگلیسی در شهرهای مختلف (که منجر به ساده تر شدن ارتباط شما با آنها می شود)
  • امکانات و زیرساخت های پیشرفته
  • جامعه چند فرهنگی
  • امنیت بالا
  • دسترسی سریع و آسان

انواع اجازه کار در امارات

انواع اجازه کار در امارات

کسانی که قصد دارند ویزای کار در امارات را اخذ نمایند، می توانند تحت چندین گروه و دسته بندی این کار را انجام دهند:

  • اجازه کار موقت:

    که به کارفرمایان این اجازه را می دهد که افراد متخصص و کارشناس را به شکل پروژه ای یا برای کار طی مدت زمان مشخص و محدودی استخدام کنند.

  • اجازه کار تک پروژه:

    به نهادها و سازمان ها این اجازه را می دهد که به منظور تکمیل یک پروژه مشخص طی یک بازه زمانی معین و یا کار موقت یک فرد خارجی را استخدام کنند.

  • اجازه کار پاره وقت:

    این شرایط را برای شما فراهم می کند تا برای بیش از یک کارفرمای اماراتی و به ساعات و تعداد روزهای مشخصی کار کنید.

  • اجازه کار برای افراد دارای گلدن ویزا:

    این اجازه در هنگام استخدام یک دارنده گلدن ویزا در امارات صادر می شود.

  • اجازه کار فری لنسری:

    این اجازه برای کسانی که بر اساس حمایت خودشان اقدام می کنند صادر می شود که می خواهند یک کار مشخص را تکمیل کنند، یا بدون قرارداد یا اسپانسری برای مدتی معین برای یک فرد یا یک کمپانی کار کنند.

چندین نکته مهم در این زمینه وجود دارد، که در ادامه به آنها می پردازیم. اول از همه، بر اساس قوانین جدید امارات که به تصویب و تایید شورای ملی فدرال هم رسیده، اعتبار ویزای کار در حال حاضر از 2 سال به 3 سال افزایش پیدا کرده است.

به منظور این که بتوانید در امارات کار کنید، به طور قانونی باید از اجازه کار برخوردار باشید. البته قانون جدیدی که در بالا به آن اشاره کردیم، تنها در صورتی صدق می کند که افراد در شرکت اقلا یک سال کار کنند و دوره آزمایشی را هم بگذرانند، و همچنین هر دو طرف، یعنی هم کارمند و هم شرکت توافق بر ادامه کار او داشته باشند.

علاوه بر آن، با چنین تصمیمی، قاعدتا هزینه های دریافت ویزای کاری برای افراد و هم برای شرکت کاهش می یابد.

با این تصاویر شما می توانید هم با جاب آفر از یک کارفرمای اماراتی، و هم به شیوه فریلنسری به این کشور مهاجرت نمایید. البته مهاجرت به امارات از طریق شیوه های مختلفی امکان پذیر است که احتمال دارد برای شما مناسب تر باشند.

به منظور تصمیم گیری درست و سرعت بالا و همینطور پرهیز از هزینه های اضافی، پیشنهاد ما به شما این است که با یک تیم حرفه ای همچون محتخصصان ما در آلتاباسم کار خود را جلو ببرید.

کارشناسان ما در مجموعه مهاجرتی آلتاباسم  با انواع خدمات مهاجرتی و با سال ها تجربه موفق در این زمینه، در خدمت شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *